"Форми та методи дистанційної роботи в початкових класах"

Про матеріал
Дистанційне навчання – сукупність інформаційних технологій і методик викладання, які передбачають здобуття освіти без фізичної присутності здобувачів у навчальному закладі.Спеціальні моніторингові дослідження, які вже проводилися, підтверджують, що дистанційна освіта має негативні наслідки на результати навчальних здобутків, і в учнів початкової школи більші проблеми, аніж старшої. Учням початкової школи, насамперед, треба здобувати вміння вчитися. А це дуже складно зробити дистанційно.
Перегляд файлу

1

 

Вернигора Г. Я.

ФОРМИ ТА МЕТОДИ ДИСТАНЦІЙНОЇ РОБОТИ З УЧНЯМИ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

Дистанційне навчання – сукупність інформаційних технологій і методик викладання, які передбачають здобуття освіти без фізичної присутності здобувачів у навчальному закладі.

Переваги та недоліки дистанційного навчання

За словами Тетяни Вакуленко – заступниці директора УЦОЯО)

Спеціальні моніторингові дослідження, які вже проводилися, підтверджують, що дистанційна освіта має негативні наслідки на результати навчальних здобутків, і в учнів початкової школи більші проблеми, аніж старшої.

Учням початкової школи, насамперед, треба здобувати вміння вчитися. А це дуже складно зробити дистанційно.

Причини невтішних результатів дистанційного навчання:

  • Економічні можливості сімей;
  • Рівень освіти батьків;
  • Недостатній рівень контролю;

Переваги дистанційного навчання:

  • Економія часу на дорогу до та від навчального закладу ;
  • Зменшення навантаження на хребет;
  • Навчання у зручний час і в зручному темпі.

Режими роботи. Вибір способів взаємодії

Тому, якщо не можна уникнути дистанційного навчання, наше завдання, як учителів організувати його максимально цікаво, легко та ефективно.

Для забезпечення результативного дистанційного навчання потрібно розуміти всі його особливості, знати середовище для взаємодії та вміти підлаштовувати найефективніші методи та прийоми під нову форму роботи. Розпочати слід зі способів взаємодії. Навчання може відбуватися у синхронному і асинхронному режимі.

Синхронний режим передбачає одночасну взаємодію учнів в електронному освітньому середовищі або спілкування  за допомогою  аудіо- чи відео конференції.

Асинхронний режим означає взаємодію між суб’єктами дистанційного навчання, за якої учасники взаємодіють між собою із затримкою в часі, застосовуючи інтерактивні платформи, електронну пошту, соціальні мережі тощо.

Переваги синхронного режиму роботи:

  • Можливість взаємодіяти найбільш наближено до роботи в класі. Учитель та учні чують та бачать одне одного, працюючи одночасно.
  • Стимулювати та контролювати роботу учнів. Авторитет вчителя допомагає учню ставитися до уроку та виконувати завдання більш відповідально.
  • Миттєво реагувати на запитання учнів, надавати допомогу та оцінювати їх. Учням початкової школи як нікому важлива підтримка та схвалення вчителя на кожному етапі виконуваної роботи.
  • Організовувати групову роботу, давати можливість учням взаємодіяти між собою, висловлювати та доводити свою думку.
  • Підтримувати емоційний зв’язок. Лише так учитель та учні можуть перебувати на одній хвилі та розуміти одне одного.

Переваги асинхронного режиму:

  • Зручність розпорядку дня. Не можна заперечувати правильність та важливість шкільного розкладу. Однак учні можуть коригувати свій розклад. Виконати складне завдання, поки повний енергії чи навпаки, розігнати мозок легким завданням, потім приступити до складнішого. Це реальність при дистанційній освіті.
  • Виконання завдань у власному темпі та коригування тривалості занять.

Ми знаємо, що декому для удосконалення навичок з виучуваної теми необхідно менше 40 хвилин, декому більше. Тож таким способом можна свій час на більш поширене виконання завдання чи навпаки, швидко його і виконати і залишити час на виконання улюбленого заняття чи хобі, чи спілкування з батьками.

Недоліки синхронного режиму:

  • Відсутність або нестабільність інтернет-зв’язку, як у вчителя так і в учнів. Недостатня кількість гаджетів у родині. Це проблема, яку неможливо контролювати.
  • Накладання розкладу занять у родинах із декількома учнями.

Недоліки асинхронного режиму:

  • Більш самостійна форма роботи. А тому складна для учнів початкової школи, зокрема, 1-2 класів.
  • Передбачає більший контроль. У початковій школі з боку батьків, що створює на них більше навантаження та напруженість.
  • Передбачає більшу відповідальність учня. А переважно така риса характеру в учнів початкових класів  не сформована. Звідси і погіршення результатів навчання. Тож у початкових класах слід поєднувати синхронний та асинхронний режими дистанційного навчання. Такі навчальні предмети як фізична культура, образотворче навчання, трудове навчання можна проводити в синхронному режимі. Інші предмети більш результативно проводити переважно в асинхронному режимі.

Цифровий інструментарій для асинхронної роботи:

Асинхронна робота зручно організовується через GoogleКлас. Вчитель вказує тему уроку, обсяг виучуваного матеріалу, домашнє завдання. Це допомагає батькам і учневі орієнтуватися над саме потрібно працювати. Можна додати текстовий документ з основною інформацією з гуглу, презентацію теми, навчальне відео.

Для того, щоб урізноманітнити самостійну діяльність учнів пропоную вам декілька цікавих сервісів.

Чат-бот – це комп’ютерна програма, яка імітує спілкування з вами у чаті або месенджері. Зазвичай це відбувається по системі запитань запитання-відповідь.

Чат- боти гарно розробила платформа Нова школа ua. Учням у ютуб пропонується переглянути урок, а потім за допомогою чат-уроку перевірити свої знання, діти переглянули відео за відповідною темою, а потім переходять до чат-уроку. Зараз я продемонструю вам , як виглядає фрагмент уроку із чат-боту. Такі уроки відбуваються у форматі: запитання-відповідь. І якщо учень дає неправильну відповідь, чат-бот повторно демонструє короткі фрагменти відео, де подавалась інформація, котра необхідна для правильної відповіді або дає роз’яснення. На відео 1/3 чат-уроку за цією темою, тобто за допомогою найрізноманітніших завдань цей невеличкий інтерактивний урок учні опрацьовують тему, повторюючи поняття декілька разів, таким чином добре засвоюючи їх. Цінним для мене те, що такий формат роботи підійде для асинхронної роботи і може замінити домашнє завдання. Особливо цінно є те, що такі уроки дитина сприймає, як нудну рутину, а сприймає як розвагу.              

 Переходжу до наступного. Це наша улюблена платформа LearningApps. За довгі роки існування вона полюбилася вчителям та учням, бо тут легко створити чи вибрати готові завдання із величезного наявного фону. Їх я даю для самостійного опрацювання, як частину домашнього завдання, оскільки під час онлайн-уроку учні обмежені в діях. А сенс гри в тому, щоб брати в ній активну участь.

Так само ми працюємо із завданнями на Learning.ua . На цьому сайті є завдання з читання, які влучно використовувати з учнями 1-2 класів, наприклад, для того, щоб підготувати дитину до аудіювання. Тут вміщені завдання з короткими озвученими реченнями, які потрібно прочитати. Завдання доступні за підпискою.

Більше творів для учнів 2-4 класів можна знайти на сайті Національної бібліотеки України  для дітей . Тут є казки і оповідання, які розташовані на сайті. Актуально це під час навчального та діагностувального аудіювання та задля реалізації слухання під час «Щоденних 5». При переході за посиланням дитина будь-якого віку може сама увімкнути, зупинити чи повторно прослухати твір.

 Для більш вправних читачів доступні статті Всеукраїнської електронної енциклопедії. Це безкоштовна енциклопедія українською мовою. Цей проект існує вже давно ще із травня 2015 року. Вся інформація розділена на такі розділи: «А ви знали, що…», «Динозаври», «Тварини», «Рослини», «Історія», «Їжа», «Країни», «Космос», «Традиції та культура». Відмінно підійде ця інтернет-сторінка для позакласного читання та підготовки проектів з читання та я досліджую світ. Всі статті супроводжуються ілюстраціями.

Для створення проектів, презентацій тощо пропоную ще сервіс на платформі Genial.ly Інтерактивні плакати. Це такий собі комп’ютерний лепбук.

Самостійну роботу для учнів 3-4 класів можна організувати через дослідження мови через мультсеріал «Лепетуни» на ютуб- каналі Моva. Мультфільми достатньо короткі, для того,щоб не переобтяжувати зір учнів знайти та дослідити певні мовні явища, фразеологізми, синоніми, спільнокореневі слова, з’ясування значень слів тощо.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Одилова Ольга
    Дуже корисний матеріал
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Батьківські збори, 3 клас, Інші матеріали
НУШ
Інкл
Додано
14 лютого
Переглядів
727
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку