«Форми та види роботи на уроці музичної грамоти з учнями 5-річного віку»

Про матеріал
Демонстрація форм роботи на уроці “Музична грамота” з учнями молодшої підготовчої групи (дошкільний вік 5-6- років) Тип заняття: закріплення отриманих теоретичних знань, відпрацювання вмінь і навичок, узагальнення навчальної інформації
Перегляд файлу

Заклад «Вінницька дитяча музична школа №1»

 

 

 

 

 

План –конспект відкритого загального  уроку

з музичної грамоти у молодшій підготовчій групі

«Форми та види роботи на уроці музичної грамоти з учнями 5-річного віку»

 

 

 

 

 

 

 

Викладача ІІ категорії

музично-теоретичного відділу

Балінової А.Є.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м.Вінниця, 2017 р.

 

Завдання уроку. Демонстрація форм роботи на уроці “Музична грамота” з учнями молодшої підготовчої групи (дошкільний вік 5-6- років)

Тип заняття: закріплення отриманих теоретичних знань, відпрацювання вмінь і навичок, узагальнення навчальної інформації

Форма організації :рольова гра

Забезпечення уроку (заняття): наочні засоби навчання: роздатковий матеріал ладові картки “сонечко”,”хмаринка”,ритмічні блоки у малюнках,метричні блоки схематичні, картки з зображеннями музичних знаків,динамічних відтінків. Музичні та шумові інструменти. Паперові клавіатури. Дитячий синтезатор. Музичні ребуси.

Обладнання: комп'ютер, екран, аудіозапис, відеозапис.

План заняття

I. Організаційна частина . Перевірка присутніх, підготовка робочих місць.

II. Повідомлення теми. Оголошення теми уроку.

III. Актуалізація опорної навчальної інформації. Виконання вправ, дидактичних ігрових завдань тощо, необхідних в якості опори для вивчення нового матеріалу уроку.

  1.                     Початкова мотивація навчальної діяльності учнів (2–3 хвилини). Зацікавленість вивченням даної теми (необхідна у професійній діяльності, у життєвій ситуації тощо).
  2. Вивчення нового матеріалу  з демонстрацією: натуральні об’єкти, наочні посібники, мультимедійні засоби.

 

VI. Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу .

  1.                     Підсумкова частина заняття . Підбиття підсумків заняття

 

 

 

                                       Практичний хід уроку

1.Оргмомент

2.Музичне привітання. Поспівка «Привіт,привіт!»

Аналіз  пісні:

1.Який характер пісні?

2.В якому темпі виконувалась пісня

3.Яким звуком?Голосним?Тихим?Легким чи важким?

4.Яка мелодія?

5.З чого складається мелодія?

6.Скільки куплетів?

 

  • визначення метричних долей. Музична демонстрація та схематичне зображення двохдольного та тридольного метрів.Учні самостійно за допомогою шумових звуків визначають метр у пьєсах

Розмова про ритм, показ ритмічних блоків за методикою Боровик, малюнки. Ритмічна гра «Борщ та каша»,

ритмічна пантоміма «Як ходять тривалості»(як бабуся,як тато і мама, як маленькі діти, як котики та мишки)

робота з  картками зображеннями ягід, ритмосклади.

Вчитель: Як записувати музику?

як називаються музичні знаки? (Ноти). Де вони живуть.

(Поняття «нотний стан», «скрипковий ключ»,

 знаходження нот на клавіатурі. (гра «Нотний потяг»)

 

Вчитель: В кожної людини є добра і мила матуся, навіть у тваринок?

«Є в собаки цуценята, а у кішки кошенята,  і в корови є маля-ми звемо його теля»(спів пісні з акомпанементом та показом дії)

 

Ми сьогодні з вами відправимося до весняного музичного лісу,  а скажіть хто в лісі живе?(відповіді)

Добре, але перед тим як туди піти, необхідно розспіватися, ми знаємо що

наша мелодія може стояти на місці, а може рухатися вгору та вниз.

  • Пісня « Я стою на місці…» з показом дії (Паралельні питання: Що таке гамма, звукоряд,тоніка,(королева), стійкі ступені. Спів гами до-мажор з жестами.(релятивна система)

 

 

Вчитель: А для того щоб пройти по лісу треба вдягти спеціальні музичні черевички, які нас самі туди віднесуть

«А у мене черевики» ( який лад?)

 

Вчитель: Прийшли ми до лісу і нас зустрічає жучок під березовим листом

Співаємо словами, потім нотами, на клавіатурі (Жук,жук где твой дом?)

А у жучка є найкращий друг-павучок, який  дуже любить весняне сончечко, і зовсім не любить дощик, який постійно змиває його павутинку!

(«Павук-пухнастолапчик»)

 

Вчитель: В нашому весняному лісі живе ще одне звірятко, але вгадувати про нього ми будемо музично (демонстрація пісні «Я лисичка ось така»)

 

-Читання музичного фрагменту з листа. Які нотки відсутні у пьєсі? На дошці виписана знайома пісня «Прокидаюсь рано»

 

Вчитель: Але подивіться на годинник, час вже збиратися додому, годинник каже нам «тік-так»

Пісенька «Тік-так»

Музичний буквар (О. Анофрієв) - Шумовий оркестр

 

 

Підсумок уроку

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 травня 2020
Переглядів
987
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку