Заклад «Вінницька дитяча музична школа №1»
План –конспект відкритого загального уроку
з музичної грамоти у молодшій підготовчій групі
«Форми та види роботи на уроці музичної грамоти з учнями 5-річного віку»
Викладача ІІ категорії
музично-теоретичного відділу
Балінової А.Є.
м.Вінниця, 2017 р.
Завдання уроку. Демонстрація форм роботи на уроці “Музична грамота” з учнями молодшої підготовчої групи (дошкільний вік 5-6- років)
Тип заняття: закріплення отриманих теоретичних знань, відпрацювання вмінь і навичок, узагальнення навчальної інформації
Форма організації :рольова гра
Забезпечення уроку (заняття): наочні засоби навчання: роздатковий матеріал ладові картки “сонечко”,”хмаринка”,ритмічні блоки у малюнках,метричні блоки схематичні, картки з зображеннями музичних знаків,динамічних відтінків. Музичні та шумові інструменти. Паперові клавіатури. Дитячий синтезатор. Музичні ребуси.
Обладнання: комп'ютер, екран, аудіозапис, відеозапис.
План заняття
I. Організаційна частина . Перевірка присутніх, підготовка робочих місць.
II. Повідомлення теми. Оголошення теми уроку.
III. Актуалізація опорної навчальної інформації. Виконання вправ, дидактичних ігрових завдань тощо, необхідних в якості опори для вивчення нового матеріалу уроку.
VI. Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу .
Практичний хід уроку
1.Оргмомент
2.Музичне привітання. Поспівка «Привіт,привіт!»
Аналіз пісні:
1.Який характер пісні?
2.В якому темпі виконувалась пісня
3.Яким звуком?Голосним?Тихим?Легким чи важким?
4.Яка мелодія?
5.З чого складається мелодія?
6.Скільки куплетів?
Розмова про ритм, показ ритмічних блоків за методикою Боровик, малюнки. Ритмічна гра «Борщ та каша»,
ритмічна пантоміма «Як ходять тривалості»(як бабуся,як тато і мама, як маленькі діти, як котики та мишки)
робота з картками зображеннями ягід, ритмосклади.
Вчитель: Як записувати музику?
як називаються музичні знаки? (Ноти). Де вони живуть.
(Поняття «нотний стан», «скрипковий ключ»,
знаходження нот на клавіатурі. (гра «Нотний потяг»)
Вчитель: В кожної людини є добра і мила матуся, навіть у тваринок?
«Є в собаки цуценята, а у кішки кошенята, і в корови є маля-ми звемо його теля»(спів пісні з акомпанементом та показом дії)
Ми сьогодні з вами відправимося до весняного музичного лісу, а скажіть хто в лісі живе?(відповіді)
Добре, але перед тим як туди піти, необхідно розспіватися, ми знаємо що
наша мелодія може стояти на місці, а може рухатися вгору та вниз.
Вчитель: А для того щоб пройти по лісу треба вдягти спеціальні музичні черевички, які нас самі туди віднесуть
«А у мене черевики» ( який лад?)
Вчитель: Прийшли ми до лісу і нас зустрічає жучок під березовим листом
Співаємо словами, потім нотами, на клавіатурі (Жук,жук где твой дом?)
А у жучка є найкращий друг-павучок, який дуже любить весняне сончечко, і зовсім не любить дощик, який постійно змиває його павутинку!
(«Павук-пухнастолапчик»)
Вчитель: В нашому весняному лісі живе ще одне звірятко, але вгадувати про нього ми будемо музично (демонстрація пісні «Я лисичка ось така»)
-Читання музичного фрагменту з листа. Які нотки відсутні у пьєсі? На дошці виписана знайома пісня «Прокидаюсь рано»
Вчитель: Але подивіться на годинник, час вже збиратися додому, годинник каже нам «тік-так»
Пісенька «Тік-так»
Музичний буквар (О. Анофрієв) - Шумовий оркестр
Підсумок уроку