Формули коренів квадратного рівняння

Про матеріал
удосконалити вміння розв’язувати квадратні рівняння за допомогою формул коренів квадратного рівняння; сформувати вміння розв’язувати квадратні рівняння з парним другим коефіцієнтом; розвивати вміння проводити аналогії, порівняння, логічне мислення .
Перегляд файлу

Тема: «Формули коренів квадратного рівняння»

Мета:  удосконалити вміння розв’язувати квадратні рівняння за допомогою формул коренів квадратного рівняння; сформувати вміння розв’язувати квадратні рівняння з парним другим коефіцієнтом;

розвивати вміння проводити аналогії, порівняння, логічне мислення .

Тип уроку: удосконалення знань і вмінь.

Обладнання та наочність: картки, таблиця « Формули коренів квадратного рівняння», підручник.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Привітання з учнями, перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 «Інтелектуальна розминка»

1.Назвіть перший, другий  коефіцієнти і вільний член квадратного рівняння:

2+7х-8=0

х2-11х+2=0

х+х2=1

х2-5=0

5х=х2-4

2-6х+1=0

3х+18-х2=0

100х2- 63=160 х

2.З першого завдання відберіть квадратні рівняння у яких другий коефіцієнт є парним числом.

ІІІ. Удосконалення знань та вмінь

Сьогодні на уроці розв’яжемо квадратні рівняння , другий коефіцієнт яких є парним числом.

Яке число називається парним? ( b=2k).

Формули коренів квадратного рівняння, другий  коефіцієнт якого  є парним числом.

! Якщо другий коефіцієнт рівняння ax2+bx+c=0є парним числом ,тобто b=2k,то для знаходження розв’язків  рівняння можна скористатися формулами x= ,де  D1= k2-ac.

Наприклад.3х2+10 х+3=0

a=3, b=10,c=3, b- парне число

D1=2-ac, D1=52-3∙3=25-9=16, D1>0, рівняння має два корені,отже

х1= =; х2= =.

Фронтальна робота « Мозковий штурм»

1.З-поміж наведених рівнянь виберіть ті, які зручно розв’язати за допомогою формул коренів квадратного рівняння, другий коефіцієнт якого є парним числом:а) х2-22х-23=0; б) 32х+3х2+80=0; в)3х+18-х2=0; г)24-5х2-26 х=0;

д)3х2-10-13х=0; е)100х2+63=160х;ж) 4х2+4х+1=0;з) 4х2+1=2х.

2. Розв’яжіть рівняння вибрані в першому завданні.

х2-22х-23=0

24-5х2-26х=0

100х2+63=160х

2+4х+1=0

2+1=2х.

Робота в парах (виконати завдання картках з друкованою основою)

Заповніть таблицю,де a,b,c-коефіцієнти квадратного рівняння ax2+bx+c=0, D – його дискримінант, x1,  x2-корені.

     Рівняння

a

b

c

D

x1

x2

2-13х+14=0

 

 

 

 

 

 

4x2+x=33

 

 

 

 

 

 

1-6x+5x2=0

 

 

 

 

 

 

 

Розв’язування задач за допомогою квадратних рівнянь.

Задача 1. Знайдіть натуральне число, квадрат якого на 56 більший , ніж саме число.(Відповідь: 8)

Задача 2.Подайте число 120 у вигляді добутку двох чисел, одне з яких на 2 менше від другого.(Відповідь: 10і 12; або -10 і -12).

IV. Домашнє  завдання.

  1. Завдання за підручником.№712;714.
  2. Додаткове завдання. Розв’яжіть рівняння, скориставшись умовою рівності дробу нулю  :  

V. Підсумки уроку

Це корисно  знати .

Нестандартні прийоми розв’язання квадратних рівнянь.

 ax2+bx+c=0

Спосіб «коефіцієнтів»

1)Якщо a+b+c=0, х1=1;х2=

2) якщо b=a+c, х1=-1,х2=- 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
31 березня 2020
Переглядів
2039
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку