7 клас. Цілі вирази. Клачик А.Я.
УРОК____
Тема: Множення одночлена на многочлен. Розв’язування вправ і задач.
Мета:
Тип уроку: удосконалення вмінь та навичок.
Обладнання та наочність: дошка, картки, підручник.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Привітання з класом.
Вступне слово вчителя: Сьогодні у нас 11 листопада – Всесвітній день орігамі, а вчора, 10 листопада, в усьому світі відзначали всесвітній день НАУКИ . Тому сьогоднішній урок я хочу присвятити саме науці і познайомити вас с видатними українськими вченими-математиками, які прославили себе і Україну на весь світ. Наш урок я хочу почати з такої цитати:
Ваш мозок може все. Абсолютно все.
Головне, переконати себе в цьому. (Роберт Кіосакі)
А гаслом нашого уроку буде вислів Льва Толстого:
Важлива не кількість знань, а їх якість. Можна знати дуже багато, не знаючи найголовнішого.
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь Слово вчителя: У вас у кожного на парті лежить картка оцінювання. Візьміть її в руки, погляньте за які етапи уроку ви можете отримати бали і кожен підпишіть свою картку. Сьогодні за урок ви самі собі виставите оцінку.
Перше завдання: Зараз ми з вами згадаємо правила по темі. Я задаю питання, ви піднімаєте руку і відповідаєте. Якщо вірно-ставите собі бал. А декілька учнів підуть до дошки. 1 учень: - знайти і виправити помилки 2 учень:- знайти відповідність виразу і многочлена 3 і 4 учень: - скласти вираз до задачі.
Питання:
1. Що таке Одночлен?
2. Що таке Многочлен?
3. Як записати многочлен у стандартному вигляді?
4. Як дізнатись степінь многочлена?
5. Сформулюйте правило Додавання многочленів.
6. Сформулюйте правило розкриття дужок перед якими стоїть знак +.
7. Сформулюйте правило розкриття дужок перед якими стоїть знак -.
8. Сформулюйте правило Множення одночлена на многочлен.
Перевіряємо виконання завдань на дошці з коментуванням. Я говорю скільки балів хто отримав.
ІІІ. Формування вмінь та навичок
Слово вчителя: Як я вже сказала, сьогоднішній урок присвячений дню Науки. Моя розповідь про Нобелівську премію. А зараз я прошу прослухати доклад, маю надію що майбутнього вченого, Черкаса Віталія Олександровича про премії, які існують в області математики. Прошу ВАС до слова, Віталій Олександрович.
Слово вчителя: Майже всі існуючі премії отримала наша співвітчизниця київлянка Марина Сергіївна В’язовська. Зачитую інформацію…
Слово вчителя: Сьогодні наш клас поділений на 4 групи. Перша група має назву «БАКАЛАВРИ» - таку кваліфікацію отримують після успішного закінчення четвертого курсу вищого навчального закладу.
Друга група має назву «СПЕЦІАЛІСТИ» - таку кваліфікацію отримують після успішного закінчення вищого навчального закладу, отримавши повну вищу освіту.
Третя група має назву «МАГІСТРИ» - таку кваліфікацію отримують після успішного закінчення вищого навчального закладу, отримавши повну вищу освіту, але освітньо-наукова програма магістра обов'язково включає дослідницьку (наукову) роботу.
Четверта група має назву «АСПІРАНТИ» - особи з вищою освітою, зараховані до вищого навчального закладу (наукової установи) для здобуття наукового ступеня.
Слово вчителя: Всі групи представлені. Можна починати працювати. У кожної групи на парті лежать кольорові шифрограми. Для того щоб їх розгадати, групам потрібно розв’язати завдання різного рівня складності, в залежності від їх кваліфікації. Старший групи повинен роздати завдання своїм колегам і вирішивши кожен своє завдання занести відповіді в шифрограму. Лише команда бакалаврів працює разом.
Кожне завдання має свій порядковий номер. А кожна правильна відповідь закодована літерою. Ви повинні розгадати шифрограму і дізнатись прізвище українського вченого-математика. Кожна команда склавши прізвище -виходить до дошки і пише його на дошці. А наш майбутній вчений отримує окреме завдання-кросворд. В якому також зашифроване прізвище видатного українського вченого-математика. Починайте і будьте дуже уважними, адже робота в команді дуже відповідальна.
Зараз старший групи оцінить вклад кожного в роботі на спільний результат і ви впишете собі зароблені бали. Максимум 4 бали .
Після виконання завдання я розповідаю про кожного вченого.
ІV. Підсумки уроку.
Слово вчителя: Сьогодні ви плідно попрацювали, отримали інформацію про наших видатних вчених, про світові премії в галузі математики і можливо хтось навіть захотів в подальшому зв’язати своє життя з математикою.
А зараз ви повинні оцінити себе і виставити оцінку за урок.
V. Домашнє завдання.
Слово вчителя:Відкрийте щоденники і поставте собі оцінку. А зараз запишіть домашнє завдання___________________________________________________
1