ЕСЕ на тему «Чим корисне формувальне оцінювання для моїх учнів» (із власної практики).
Формувальне оцінювання – це оцінювання під час навчання і «для навчання».
На мою думку, НУШ зумовлює нас переглянути освітні підходи до оцінювання навчальних досягнень учнів, які на даний час є проблемою №1. Стандартні тести і перевірні роботи, які здебільшого зосереджені на тому, чого не знають чи не вміють робити учні, відходять у минуле. На перший план виходять методи і форми оцінювання, які зосереджуються на протилежному – що знають і що вміють робити школярі.
Використовуючи вербальне оцінювання, я помітила, що між учнями зникає психологічна конкуренція. Немає порівнянь хто виконав краще, а хто – гірше. Формувальне оцінювання допомагає стимулювати окремо кожного учня та реагувати на індивідуальний поступ саме цієї дитини. Підтримуючи кожного вихованця, я даю зрозуміти, що всіх поважаю, за всіх радію та тішуся успіхам кожного, при цьому не порівнюючи з іншою дитиною.
Тісніший зв'язок став і з батьками. Вони розуміють над чим потрібно працювати їхнім дітям і як допомогти своїй дитині, скерувавши її у правильне русло.
Я вважаю, що нове оцінювання змінює як вчителя, учня так і батьків. Ми разом починаємо дивитися по-новому на навчання своїх маленьких школярів і відносини між учнями, батьками та вчителем стають теплішими і відвертішими.
Тому це є правильний крок у майбутнє. Який дає можливість краще дивитися на НУШ. А маленьким НУШЕНЯТАМ вірити у свої сили.