Формувальне оцінювання – це інтерактивне оцінювання прогресу учнів, що дає змогу вчителеві відповідно адаптувати освітній процес та відстежувати особистісний розвиток дітей. Формувальне оцінювання відстежує особистісний розвиток дитини та хід опанування нею навчального досвіду як основи компетентності
Традиційне. Формувальне. Мета. Оцінити рівень досягнень учнів. Активізація навчального процесу для розвитку особистості учнів. Хто оцінюєУчитель. Само оцінювання, взаємооцінювання, вчитель. Що оцінюється. Знання. Уміння, навички, компетенціїОцінюється. Результат навчання. Процес навчання. Пріоритет. Оцінки Учіння. Тип взаємодії в класіКонкурентне. Співпраця, співтворчість. Мотивація. Знижується. Підвищується. КритеріїНе чіткіЧіткі, прозорі
Дотримання принципів доброчесності вияв поваги до інших людей, їхніх прав і свобод дбайливе ставлення до ресурсів і довкілля дотримання принципів академічної доброчесності (ст. 42 Закону України «Про освіту») У разі порушення учнем/ученицею принципів доброчесності під час певного виду навчальної діяльності, вчитель може прийняти рішення не оцінювати результат такої навчальної діяльності такого учня/учениці
Орієнтовна рамка оцінювання навчальних досягнень. Оцінювання має бути зорієнтованим на:ключові компетентності та наскрізні вміння, передбачені державним стадартом очікувані результати навчання, передбачені навчальною програмою Комунікація, зокрема з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. Виконання практичних завдань та розв’язання проблем із застосуванням знань, що охоплюються навчальним матеріалом. Рефлексія власної навчально-пізнавальної діяльності
Формувальне оцінювання – допомога учню у навчанні, інструмент побудови індивідуальної траєкторії навчання Завдання: 1. Сприяти виникненню навчальної мотивації та впевненості учня у власних силах. 2. Підвищувати навчальну самостійність. 3. Надавати орієнтири, корисні поради на певних етапах навчання. 4. Сигналізувати про складнощі. 5. Забезпечувати діалог «учитель-учень», постійний зворотній зв'язок. 6. Здійснювати діагностування особистісного розвитку та навчальних досягнень учнів. 7. Формувати стратегію успішного навчання.
Оцінювання навчальних досягнень учнів Мета - допомогти учням усвідомити учням способи досягнення кращих результатів навчання. здійснюють системно в процесі навчання алгоритм діяльності вчителя передбачений методичними рекомендаціями. Мета – отримати дані про рівень досягнення учнями результатів навчання після завершення освітньої програми (розділу)семестрове та річне (можливе застосування проміжного оцінювання)облік – журнал, свідоцтво досягнень Поточне формувальне. Підсумкове
Шкала оцінювання результатів навчання рівнева або 12-бальна, або власна шкала оцінювання - за умови затвердження правил переведення до системи, визначеної законодавствому І семестрі 5-го класу рекомендовано оцінювання здійснювати за рівневою шкалою та супроводжувати вербальною характеристикою з орієнтацією на досягнення учня/учениціпри переході від підсумкового оцінювання за рівневою шкалою в І семестрі до оцінювання за бальною шкалою в ІІ семестрі рекомендовано при виставленні річної оцінки орієнтуватись на оцінку за ІІ семестр, а можливу різницю між рівнями результатів навчання у І та ІІ семестрах враховувати шляхом виставлення річної оцінки, що відповідає вищому показнику