Формувальне оцінювання в НУШ (математична галузь)

Про матеріал
Презентація про особливості формувального оцінювання. Особлива роль відводиться формувальному оцінюванню,є порівняльний аналіз традиційного і формувального оцінювання. Формувальне оцінювання має на меті дати учасникам освітнього процесу зворотний зв’язок щодо їхньої діяльності: дітям – як покращити результат навчання, вчителям – як відкоригувати підхід до роботи, щоб учні могли покращити свої результати
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ФОРМУВАЛЬНЕ ОЦІНЮВАННЯ ВПРОВАДЖЕННЯ ДО 2029 РОКУ

Номер слайду 2

Стаття 17. Оцінювання результатів навчання учнів та їх атестація Кожен учень має право на справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів його навчання незалежно від виду та форми здобуття ним освіти. Основними видами оцінювання результатів навчання учнів є формувальне, поточне, підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання, державна підсумкова атестація, зовнішнє незалежне оцінювання.

Номер слайду 3

Стаття 17. Оцінювання результатів навчання учнів та їх атестація Формувальне, поточне та підсумкове оцінювання результатів навчання учнів на предмет їх відповідності вимогам навчальної програми, вибір форм, змісту та способу оцінювання здійснюють педагогічні працівники закладу освіти.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Формувальне оцінювання стало вже звичним для учнів та педагогів Нової української школи (НУШ). Утім, ще досить складно працює у старшій школі (5-9 класи). Частково тому, що підзаконні документи розроблені поки лише для Нової української школи, хоча використовувати таке оцінювання закон передбачає у на всіх рівнях освіти. Під час інституційного аудиту – нової процедури зовнішнього оцінювання роботи школи, яку проводить Державна служба якості освіти, експерти звертають увагу на те, як саме педагоги оцінюють успіхи учнів та чи застосовують формувальне оцінювання. Його в очікуванні аудиту починають практикувати і для старших класів.

Номер слайду 6

Навіщо потрібне формувальне оцінювання? Основна причина- зниження навчальної мотивації, діти не хочуть навчатися!

Номер слайду 7

Сучасна система освіти

Номер слайду 8

МЕТА ФОРМУВАЛЬНОГО ОЦІНЮВАННЯ Підтримка навчального поступу учнів Формування у дитини впевненості у собі шляхом наголошення на її сильних сторонах, а не на помилках. Діагностика досягнень на кожному з етапів навчання. Вчасне виявлення проблеми та уникнення їх нашарування. Підтримка бажання навчатися.

Номер слайду 9

Нова модель оцінювання В англійській мові є два слова, які позначають оцінювання: assessment та evaluation. Українською їх перекладають одним словом – оцінювання. Англійське assessment в українській трактують як оцінювання “формувальне”, “формативне”, “формуюче”, “формаційне”, “розвивальне”, “аналітичне” тощо. А evaluation перекладають як “традиційне”, “підсумкове”, “сумативне” оцінювання.

Номер слайду 10

Формувальне оцінювання Підсумкове оцінювання Перевіряє, як триває навчання Перевіряє, що було вивчено Діагностувальне: ідентифікує сфери, де необхідне покращення Оціночне: вимірює досягнення певного рівня Ідентифікує недоліки і покращує навчання Судить про якість Здійснюється під час навчального процесу Відбувається в кінці навчального процесу Допомагає учням вчитися один в одного Змушує учнів конкурувати між собою Формувальне оцінювання (assessment) здійснюється під час навчального процесу, підсумкове (evaluation) – по його завершенні.

Номер слайду 11

формувальне оцінювання (assessment): Обидва: Вимагають критеріїв Застосовують засоби вимірювання Є доказовими Підсумкове оцінювання: Оцінює процес  Оцінює результат Завжди є позитивним Виносить оціночне судження Індивідуалізоване Застосовується відповідно до стандартів Є ціннісним Показує недоліки Дає зворотний зв’язок

Номер слайду 12

2. Формувальне і підсумкове оцінювання підпорядковані різним цілям: формувальне оцінювання (assessment) має на меті підвищити якість; підсумкове оцінювання (evaluation) має на меті оцінити якість.

Номер слайду 13

Вчителя при такому підході можна порівняти з тренером у спорті. Він тренує спортсмена, а той відточує свою майстерність. Тренер підказує, як і над чим слід працювати більше. Те ж саме у формувальному оцінюванні. А на змаганнях спортсмен продемонструє результат і отримає підсумкове оцінювання.

Номер слайду 14

Коли кухар готує суп і куштує його, – це формувальне оцінювання. Коли страву пробує клієнт – це підсумкове оцінювання. Пол Блек, експерт з оцінювання

Номер слайду 15

◦ Як далеко просунулися учні? ◦ В якому напрямку їм потрібно рухатися далі? ◦ У який спосіб це зробити краще? Формувальне оцінювання дає змогу зрозуміти: Підсумкове та формувальне оцінювання не виключають одне одного, а лише доповнюють

Номер слайду 16

Формувальне оцінювання – це процес пошуку та розуміння, тлумачення даних, для того щоб вирішити важливі питання: • Як далеко просунувся кожен із учнів у своєму навчанні? • У якому напрямку необхідно рухатися далі? • Як це краще зробити?

Номер слайду 17

ОЦІНЮВАННЯ ЩО МИ ОЦІНЮЄМО?

Номер слайду 18

ДЛЯ ЧОГО МИ ОЦІНЮЄМО?

Номер слайду 19

КОЛИ МИ ОЦІНЮЄМО?

Номер слайду 20

ЯК МИ ОЦІНЮЄМО?

Номер слайду 21

Приклади завдання без оцінки

Номер слайду 22

Завдання на самоцінювання

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Повністю розумію Потребую ще почитати Не розумію (червоний хрестик) 2. Сигнали рукою

Номер слайду 26

Техніки формувального оцінювання 1. Таблиці З-Х-Д

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Орієнтовна рамка  оцінювання навчальних досягнень здобувачів базової середньої освіти (у форматі для дітей). https://drive.google.com/drive/folders/1rNDZAb8g8n-VTXTGPNofs2qvYQfpReBt?usp=sharing Можна скачати безкоштовно  за посиланням у кращій якості та розмістити у доступному для дітей місці

Номер слайду 29

Сходинки моїх успіхів(для дітей) https://drive.google.com/drive/folders/1rNDZAb8g8n-VTXTGPNofs2qvYQfpReBt?fbclid=IwAR2XG95S79Z7WEkWanV0ySLvJM84P06KY4d7M75voIJGYmMkfW14Z8EEZIo

Номер слайду 30

ОРІЄНТОВНИЙ ПЕРЕЛІК ІНСТРУМЕНТІВ ФОРМУВАЛЬНОГО ОЦІНЮВАННЯ (додаток 1) https://osvita.ua/doc/files/news/834/83419/Metodychni-rekomendatsiyi-pilotnym-shkol.pdf

Номер слайду 31

НАВИЧКИ М’ЯКІ ЖОРСТКІ Термінологія, як це не дивно, не нова. Вперше її застосували в армії Сполучених Штатів Америки в середині 60-х років 20 століття. Завдяки такому розмежуванню вмінь та знань командуючі намагалися підвищити рівень підготовки військовослужбовців. Досвід виявився гідним уваги, і поступово практика оцінювання скілів розповсюдилася на інші галузі. До нас в Україну практика оцінювання проф. навичок у сучасному сенсі прийшла не так давно. Однак саме вона стала надійним помічником в оцінюванні потенціалу.

Номер слайду 32

HARD SKILLS Hard skills (англ. "Жорсткі" навички) – те, що можна вивчити і що можна протестувати. Прикладами є вміння швидко друкувати, володіння іноземними мовами, знання мов програмування, математичні обчислення. Тобто будь-яку навичку можна оцінити об’єктивно.

Номер слайду 33

Для hard skills характерно: - перелік знань, умінь, які можна об’єктивно оцінити та перевірити; - наявність документів про освіту; - сертифікати про рівні складності тих чи інших знань.

Номер слайду 34

SOFT SKILLS Soft skills (англ. "М'які" навички) – компетенції універсальні, у школах ними не опікуються, а виміряти їх набагато важче. Найчастіше ступінь прояву залежить від типу особистості, особливостей характеру, темпераменту. До них найчастіше відносять комунікабельність, здатність працювати в умовах форс-мажору, схильність до командної роботи. Оцінити їх в конкретних показниках вкрай важко, однак розвинути – реально.

Номер слайду 35

Cеред найчастіших і найзатребуваніших гнучких компетенцій є: вміння працювати в команді; критичне мислення; лідерство; креативність; вміння дотримуватися дедлайни; відповідальність та дисциплінованість.

Номер слайду 36

Подивіться на малюнок і спробуйте називати справжні кольори слів, не звертаючи увагу на підписи Синій жовтий червоний зелений фіолетовий синій зелений червоний Зелений жовтий червоний білий Синій червоний жовтий зелений фіолетовий білий синій червоний зелений фіолетовий жовтий синій білий жовтий зелений фіолетовий жовтий синій жовтий зелений червоний

Номер слайду 37

ХАРАКТЕРНІ ОЗНАКИ ФОРМУВАЛЬНОГО ОЦІНЮВАННЯ Триває впродовж вивчення теми. Учні активно залучаються до процесу оцінювання. Допомагає учням скоригувати своє навчання. Дає зворотній зв’язок. Допомагає учням вчитися один в одного.

Номер слайду 38

ПРИНЦИПИ ФОРМУВАЛЬНОГО ОЦІНЮВАННЯ Оцінка роботи учня а не його особистості. Чіткі критерії які сформовані відповідно до цілей навчання. Здійснення самооцінювання.

Номер слайду 39

ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ ФОРМУВАЛЬНОГО ОЦІНЮВАННЯ Визначення навчальних потреб Навчальний процес ? Результат навчання

Номер слайду 40

. Оцінювання Традиційне Формувальне Мета Оцінити рівень навчальних досягнень учнів Оптимізація навчального процесу для розвитку особистості учня Хто оцінює Учитель Самооцінювання взаємооцінювання учитель Що оцінює Знання Уміння навички компетенції Оцінюється Порівнюється Результат навчання З іншими учнями Процес навчання З попереднім результатом Тип взаємодії Конкуренція Співпраця

Номер слайду 41

. складається з певних елементів, серед яких насамперед: вироблення зрозумілих учням цілей на певний період навчання; надання й отримання учнями конструктивного зворотного зв’язку щодо їхніх навчальних досягнень відповідно до визначених цілей; коригування вчителем навчального процесу відповідно до результатів і навчального поступу учнів. Формувальне оцінювання як “оцінювання для навчання”

Номер слайду 42

. Формувальне оцінювання вимагає системності, має бути вбудоване в повсякденне шкільне життя. Це потребує новітніх підходів до організації навчального процесу й послідовної побудови нової культури оцінювання – у центрі яких учень / учениця та їхні індивідуальні потреби пізнання.

Номер слайду 43

МАТЕМАТИЧНА (МАО) В Д С 8 І ІІ Рік

Номер слайду 44

. РОЛЬ УЧИТЕЛЯ при формувальному оцінюванні

Номер слайду 45

. Зворотний зв’язок – обмін інформацією між учнем і вчителем або між учнями щодо їхніх навчальних досягнень у межах визначених цілей і очікуваних результатів – має значний вплив на ефективність навчального процесу. За результатами аналізу британської організації Education Endowment Foundation (EEF), учні, чиє навчання супроводжується наданням і отриманням змістовного зворотного зв’язку, у середньому на 8 місяців випереджають у своєму навчальному поступі учнів, які такого зворотного зв’язку не отримують.

Номер слайду 46

Визначення навчальних потреб учнів: З'ясувати готовність до роботи Оцінити наявний в учнів рівень знань, умінь З'ясувати його потреби Знайти слабкі місця Як впроваджувати формувальне оцінювання

Номер слайду 47

Зрозумілі всім учням Були досяжними Були конкретними Були зорієнтованими на результат Формулювати цілі потрібно так щоб вони були

Номер слайду 48

8. Рефлексія Що зрозумів, чому навчився на уроці? Було цікаво… Що було цікаво, складно, вдалося? Було важко… Мені ще потрібно повчитися… Тепер я можу… За що можу похвалити себе? Я навчився… Навіщо нам потрібен був цей урок? Я зміг… Що найбільше вразило? Я спробую… Що є потрібним для запам’ятовування? Мене здивувало… Над чим треба ще попрацювати?   Урок дав мені для життя…

Номер слайду 49

. Отже, цінність формувального оцінювання в тому, що воно підвищує мотивацію, розвиває вміння вчитися та допомагає учням досягати кращих результатів навчання.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Данилець Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додав(-ла)
Хомишина Ольга
Пов’язані теми
Математика, Презентації
Додано
5 березня 2023
Переглядів
4631
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку