Формування активної життєвої позиції в контексті національно-патріотичного виховання на уроках англійської мови

Про матеріал
Іноземна мова посідає особливе місце у формуванні патріотизму школярів. ЇЇ своєрідність полягає в тому, що під час навчання учні здобувають не тільки знання , а вміння і навички користуватися чужою мовою як засобом спілкування , одержання нової корисної інформації . Комунікативна складова предмета, його спрямованість до вивчення побуту, звичаїв, традицій і, насамперед , мови іншого народу дає вчителю широкі можливості задля виховання громадянськості й патріотизму. Розширення міжнародних зв`язків , створення умов для входження української освіти у світовий освітній простір робить іноземну мову реально затребуваною державою , суспільством, особистістю. Іноземна мова розглядається як засіб спілкування, взаєморозуміння й взаємодії людей, пізнання національних культур , розвитку особистості.
Перегляд файлу

 

Формування активної життєвої  позиції  в контексті національно-патріотичного виховання на уроках англійської мови

Одним із найсуттєвіших показників моральності людини  є патріотизм.

«Патріотизм – це якість особистості, що характеризує  вищий ступінь її духовного розвитку  й самосвідомості, що виражається в ціннісному ставленні до своєї Батьківщини, її історії, культури й готовності до самопожертви в ім`я інтересів Батьківщини»,-говорить словникове вираження. Сучасна школа повинна  виховувати учнів у любові до Батьківщини, прищеплювати інтерес до історії  України, рідного слова, мови, літератури та культури .Школа-це установа, що зароджує  в молодому поколінні почуття державності, закладає паростки гордості за Батьківщину, за вчинки предків, готує  громадян і патріотів.

Іноземна мова посідає особливе місце у формуванні патріотизму школярів. ЇЇ своєрідність полягає  в тому, що під час навчання учні здобувають не  тільки знання , а вміння і навички користуватися чужою мовою  як засобом спілкування , одержання нової  корисної  інформації . Комунікативна складова  предмета, його спрямованість до вивчення побуту, звичаїв, традицій і, насамперед , мови іншого народу дає вчителю широкі можливості задля виховання громадянськості  й патріотизму.

Розширення міжнародних зв`язків , створення умов для входження української освіти  у світовий освітній простір  робить іноземну мову реально затребуваною державою , суспільством, особистістю. Іноземна мова  розглядається як засіб спілкування, взаєморозуміння й взаємодії людей, пізнання національних культур , розвитку особистості.

Я переконана: кожен учень має бути успішним, він повинен вчитися, любити, мріяти, відповідати за вчинки, поважати людей, критично мислити приймати правильні рішення та займати активну життєву позицію. Я даю учням крила і натхнення.

У початковій школі при вивченні тем: «Сім`я», «Школа», «Мій дім»,  «Моє рідне місто», «Свята» я вчу порівнювати  і аналізувати  матеріал відповідно  американських  та українських реалій. Діти  готують свої проекти, презентують їх, висловлюють власні думки, враження, ставлення.

У середній ланці при вивченні тем: « Великобританія», «Україна», «Лондон», «Київ» діти віртуально подорожують , порівнюють країни  і столиці.

 

При вивченні тем «Відкриття», «Видатні люди» діти узнають  багато цікавих фактів про своїх співвітчизників , пишаються їх досягненнями   і відчувають гордість за свою державу. Життєвий шлях  відомих українців , таких як Богдан Хмельницький, Князь Володимир, Сергій Корольов  стає прикладом для підростаючого покоління, підтримує інтерес до навчання і формує активну життєву позицію .Діти оцінюють роль особистості  в історії люства країни.

У старших класах , вивчаючи теми «Молодіжна культура», «Інтернет та сучасні технології», «Державні системи Великої Британії, України, США»., «Проблеми  молоді», «Міжнародні організації» школярі  вивчають  міжнародний досвід, , долучаються до дослідної роботи , аналізують проблеми , пропонують своє вирішення  цих питань  та захищають  свої дослідні роботи. Я вчу їх бути  толерантними, поважними до іншої думки, до представників інших національностей і культур і, водночас, любити своє рідне село , працювати на користь своєї громади  і бути патріотами своєї Держави.

Оптимальними шляхами реалізації цілей національного виховання  на уроках  і заняттях з іноземної мови є позакласна робота. Відповідно до нових Державних стандартів освіти,  нових навчальних програм  використання регіонального  компонента  змісту уроків іноземної мови стає пріоритетним . Робота з краєзнавчим матеріалом  може бути частиною  або окремим уроком .   Виховання паьріотизму неможливе  без знання історії  рідного краю та міста, де ти народився.  Мої учні створили  чудові проєкти- брошури  «Мангушський район –Батьківщина»,  «Село , де я народився» Одна група дітей готувала інформацію про  історію району, інша –зробила фото краєвидів , третя зібрала матеріал про видатних мешканців району.  Оформили ці буклети .Такі  види роботи надихають учнів шукати додатковий матеріал  і доповнюють навчальну складову. Учні вчаться поважати  історію предків  і відчувати  гордість  за свою країну, що надала можливість вільно розвиватися представникам усіх національностей. Проєктна робота- індивідуальна , у парах, колективна – була спрямована  на розвиток творчого потенціалу, лідерських здібностей і кращих людських якостей кожної людини.

Знання іноземної  мови відкриває шлях  до сердець людей  на інших континентах  і дає можливість гідно заявляти про себе  і свою рідну неньку Україну