Формування активної життєвої позиції в контексті національно-патріотичного виховання на уроках англійської мови
Одним із найсуттєвіших показників моральності людини є патріотизм.
«Патріотизм – це якість особистості, що характеризує вищий ступінь її духовного розвитку й самосвідомості, що виражається в ціннісному ставленні до своєї Батьківщини, її історії, культури й готовності до самопожертви в ім`я інтересів Батьківщини»,-говорить словникове вираження. Сучасна школа повинна виховувати учнів у любові до Батьківщини, прищеплювати інтерес до історії України, рідного слова, мови, літератури та культури .Школа-це установа, що зароджує в молодому поколінні почуття державності, закладає паростки гордості за Батьківщину, за вчинки предків, готує громадян і патріотів.
Іноземна мова посідає особливе місце у формуванні патріотизму школярів. ЇЇ своєрідність полягає в тому, що під час навчання учні здобувають не тільки знання , а вміння і навички користуватися чужою мовою як засобом спілкування , одержання нової корисної інформації . Комунікативна складова предмета, його спрямованість до вивчення побуту, звичаїв, традицій і, насамперед , мови іншого народу дає вчителю широкі можливості задля виховання громадянськості й патріотизму.
Розширення міжнародних зв`язків , створення умов для входження української освіти у світовий освітній простір робить іноземну мову реально затребуваною державою , суспільством, особистістю. Іноземна мова розглядається як засіб спілкування, взаєморозуміння й взаємодії людей, пізнання національних культур , розвитку особистості.
Я переконана: кожен учень має бути успішним, він повинен вчитися, любити, мріяти, відповідати за вчинки, поважати людей, критично мислити приймати правильні рішення та займати активну життєву позицію. Я даю учням крила і натхнення.
У початковій школі при вивченні тем: «Сім`я», «Школа», «Мій дім», «Моє рідне місто», «Свята» я вчу порівнювати і аналізувати матеріал відповідно американських та українських реалій. Діти готують свої проекти, презентують їх, висловлюють власні думки, враження, ставлення.
У середній ланці при вивченні тем: « Великобританія», «Україна», «Лондон», «Київ» діти віртуально подорожують , порівнюють країни і столиці.
При вивченні тем «Відкриття», «Видатні люди» діти узнають багато цікавих фактів про своїх співвітчизників , пишаються їх досягненнями і відчувають гордість за свою державу. Життєвий шлях відомих українців , таких як Богдан Хмельницький, Князь Володимир, Сергій Корольов стає прикладом для підростаючого покоління, підтримує інтерес до навчання і формує активну життєву позицію .Діти оцінюють роль особистості в історії люства країни.
У старших класах , вивчаючи теми «Молодіжна культура», «Інтернет та сучасні технології», «Державні системи Великої Британії, України, США»., «Проблеми молоді», «Міжнародні організації» школярі вивчають міжнародний досвід, , долучаються до дослідної роботи , аналізують проблеми , пропонують своє вирішення цих питань та захищають свої дослідні роботи. Я вчу їх бути толерантними, поважними до іншої думки, до представників інших національностей і культур і, водночас, любити своє рідне село , працювати на користь своєї громади і бути патріотами своєї Держави.
Оптимальними шляхами реалізації цілей національного виховання на уроках і заняттях з іноземної мови є позакласна робота. Відповідно до нових Державних стандартів освіти, нових навчальних програм використання регіонального компонента змісту уроків іноземної мови стає пріоритетним . Робота з краєзнавчим матеріалом може бути частиною або окремим уроком . Виховання паьріотизму неможливе без знання історії рідного краю та міста, де ти народився. Мої учні створили чудові проєкти- брошури «Мангушський район –Батьківщина», «Село , де я народився» Одна група дітей готувала інформацію про історію району, інша –зробила фото краєвидів , третя зібрала матеріал про видатних мешканців району. Оформили ці буклети .Такі види роботи надихають учнів шукати додатковий матеріал і доповнюють навчальну складову. Учні вчаться поважати історію предків і відчувати гордість за свою країну, що надала можливість вільно розвиватися представникам усіх національностей. Проєктна робота- індивідуальна , у парах, колективна – була спрямована на розвиток творчого потенціалу, лідерських здібностей і кращих людських якостей кожної людини.
Знання іноземної мови відкриває шлях до сердець людей на інших континентах і дає можливість гідно заявляти про себе і свою рідну неньку Україну