«Технологія шести капелюхів мислення”Едвард де Боно - британський психолог та письменник, експерт в галузі творчого мислення. Метод Едварда де Боно “Шість капелюхів мислення”, націлений на те, щоб навчити людей управляти власним мисленням. Існує шість капелюхів різних кольорів: білий, червоний, жовтий, чорний, зелений та блакитний, кожен з яких наділений характерними, притаманними лише йому рисами. Використовується для того, щоб спрямувати увагу на наявну чи відсутню інформацію
Використовується для того, щоб спрямувати увагу на наявну чи відсутню інформацію. Мозкова атака. Асоціативний кущ. Кубування. Сонце й оптимізм. Навіть якщо ідея нам не подобається, жовтий капелюх просить нас знайти в ній гарні сторони. Чорний капелюх вказує на ризик і говорить, чому щось може не вийти. Дискусія. Гра “Добре - погано”Червоний капелюх дає можливість описати свої почуття й інтуїцію, без будь-яких пояснень. Інтерв’ю. Група слів. Скажи по іншому. Зелений капелюх дозволяє думати про можливості. Коли він використовується, кожний прикладає творчі зусилля. Логічний ланцюжок. Передбачення. Використовується щоб упорядкувати послідовність застосовуваних капелюхів і підсумувати досягнуте. Ситуація. Сенкан. Взаємне навчання
Тема уроку: Дівчина красива, та до роботи лінива. М. Павленко «Хатка для Нехайка»Одягаючи білий капелюх, ми запитуємо: "Яка інформація у нас є?»-Білий капелюшок сьогодні я залишаю собі. Перша інформація з якою я вас сьогодні познайомлю-це біографія Марини Павленко. Завдання для жовтого капелюха-Які позитивні риси характеру мала Софійка? -Про які гарні вчинки дівчинки ви можете розповісти? -Як змінилась поведінка Софійки в кінці казки? Жовтий капелюх просить нас знайти позитивні (гарні ) сторони. Чорний капелюх розкриває негативні сторони. Завдання для чорного капелюха-Які негативні риси характеру мала Софійка?-Як виконувала дівчинка доручення мами? -Чому з’явився Нехайко у квартирі Софійки? Робота в групах
Тема уроку: Дівчина красива, та до роботи лінива. М. Павленко «Хатка для Нехайка»Завдання для червоного капелюха-Які почуття у вас викликало відношення дівчинки до доручення мами на початку та в основній частині твору? -Який епізод у вас викликав посмішку?(зачитайте)-Які почуття у вас виникли в кінці казки? Завдання для зеленого капелюха-Пофантазуйте і розкажіть, що трапилось з Нехайком після того, як Софійка почала прибирати на совість?Завдання для синього капелюха-Доведіть, що твір, який ми сьогодні читали - це казка. -Яка головна думка твору? Робота в групах Червоний капелюх зв'язаний з почуттями й емоціями. Зелений капелюх дозволяє вносити свої пропозиції, нові ідеї. Коли ми одягаємо синій капелюх - ми робимо узагальнення і висновки.
Тема : Казки з усього світу навчають добра. Брати Грімм «Зачарована красуня» (скорочено). Використання стратегії «Ромашка Блума»Зачарована красуня. Просте. Хто головний герой казки?Пояснювальне. Якими чеснотами обдарували принцесу чарівниці?Оцінювальне. Завдяки яким рисам характеру королевича було знято чаклунство?Творче. Без яких дійових осіб казки б не було?Практичне. Що головне хотіли сказати автори своїм читачам?Уточнювальне. Я можу помилитися, але, здається, казка викликає хвилювання?
На мою думку, застосування технологій: – активізує мисленнєву і творчу діяльність учнів;– розвиває самостійність, незалежність, пошукову спрямованість мислення;– покращує показники засвоєння навчальної інформації;– посилює прагнення учнів осмислювати отриману інформацію, критично її аналізувати, висловлювати власні погляди;– формує інтелектуальні уміння та навички молодших школярів;– допомагає учням мати високий рівень навчальних досягнень та особистісний розвиток;– створює додаткову мотивацію до навчання;– відіграє важливу роль у формуванні особистості;– сприяє розвитку навичок спілкування, співпраці та взаємодії дітей в колективі.
Розвитку читацької компетентності молодших школярів сприяє проведення масових позакласних заходів. Роботу організовую так, щоб учні самі брали активну участь у їх підготовці: збирали матеріал, вели пошукову роботу, готували виставки літератури, малюнків, складали проекти на задану тему. Різноманітність форм позакласної роботи з дитячою книгою, раціональний підбір методів їх проведення, тісний зв'язок з життям сприяє розвитку учнів інтересу до творів мистецтва, до літературної і усної народної творчості, а значить розвитку читацької компетентності. Формування читацької компетентності молодших школярів
Якісне оволодіння навичками читання – запорука успішності школяра з кожного предмета. Тому удосконалення умінь і навичок читання здійснюю використанням міжпредметних зв’язків. Дітям доводиться читати тексти різного характеру (віршовані, математичні, науково-пізнавальні), виконувати різноманітні завдання. Наприклад, на уроці природознавства дітям пропоную прочитати заголовок, вступ і закінчення статті, розказати “передбачений” зміст, а потім прочитати і перевірити, чи правильно вони думали. Формування читацької компетентності молодших школярів
Для формування читацької компетентності молодших школярів рекомендую:ознайомити учнів з дитячою літературою в авторській, жанровій, тематичній різноманітності;постійно працювати над удосконаленням навичок читання, використовуючи різноманітні вправи;навчити вибирати літературу, враховуючи інтереси, побажання;створити належні психолого-педагогічні умови для сприйняття, розуміння та оцінки прочитаного;через використання різних прийомів роботи над художнім текстом формувати навички аналізу художнього твору;організовувати дослідницьку роботу школярів;
Для формування читацької компетентності молодших школярів рекомендую:розвивати усне та писемне мовлення учнів;працювати над постійним удосконаленням естетичного смаку школярів;співпрацювати з батьками і бібліотекарем;використовувати різноманітні методи і форми на всіх етапах уроку читання;виховувати потреби в систематичному читанні, як засобові пізнання світу, самопізнання, загальнокультурного розвитку;формувати у школярів прийоми самостійної роботи з різними типами і видами дитячих книжок.