Конотопська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7імені Григорія Гуляницького. Сьогодні26.10.2021 Формування інформаційної компетентності учнів в умовах творчого використання інформаційно-технологічних методів навчання. Педагогічна рада. Конотоп 2021 Презентаціявчителя початкових класів. Ганієвої Світлани Олексіівни
сформувати міцні базові знання учня;сформувати вміння, щоб учень міг якомога швидше знайти необхідну інформацію із застосуванням новітніх інформаційних технологій;розвинути в учнів уміння відфільтрувати в інформації тільки актуальну та корисну;сформувати вміння опрацьовувати, обробляти, редагувати інформацію застосовуючи сучасні інформаційні технології;сформувати вміння аналізувати інформацію, помічати закономірності та використовуючи їх, прогнозувати й робити висновки;сформувати вміння на основі аналізу попередньої інформації формувати власну точку зору;сформувати вміння генерувати власні оригінальні думки та ідеї;сформувати вміння реалізовувати на практиці на основі власних ідей нові схеми, розробки, технології, пристрої. Сьогодні26.10.2021 Для формування інформаційної компетентності учитель повинен:
Сьогодні26.10.2021 Етапи формування інформаційної компетентності, які має проходити учень під час роботи з інформацією: – ознайомлення – учень визначає кількість інформації з проблеми та можливість її опрацювання; – репродукція – учень вивчає масив інформації з проблеми, накопичує її; – перетворення – критичне осмислення масиву інформації; порівняння фрагментів з різних джерел однієї тематики, визначення їх достовірності; вилучення робочої інформації; її узагальнення; – творчий етап – створення власного інтелектуального продукту на основі отриманої та перетвореної інформації; формулювання гіпотез, їх перевірка і доведення, створення власних теорій, написання творчих робіт, художніх творів.
Цифрова компетентність – це здатність вміти використовувати цифрові медіа й ІКТ, розуміти і критично оцінювати різні аспекти цифрових медіа і медіа контенту, а також уміти ефективно комунікувати у різноманітних контекстах. Сьогодні26.10.2021Інформаційна і медіа грамотність(пошук, опрацювання, зберігання інформації, створення матеріалів з використанням цифрових ресурсів)Комунікативний(онлайн-комунікації в різноманітних формах: електрона пошта, чати, блоги, соціальні мережі та ін.)Технічний(ефективне і безпечне використання комп'ютера і ПЗдля вирішення різноманітних задач)Споживацький(вирішення повсякденних задач, які задовольняютьрізноманітніпотреби)Компоненти
Сьогодні26.10.2021 Застосування ІКТ на уроках. Використання електронних підручників, лабораторій, конструкторів уроку тощо. Використання ППЗ загального призначення (пакет програм MS Office). Проведення інтегрованих уроків (з інформатикою). Робота над створенням проєктів. Проведення комп’ютерного тестування.
Сьогодні26.10.2021 Мозковий штурм. Метод проєктів. Робота з підручником. Взаємоперевірка. Дидактичні та розвивальні ігри. Аудіо-візуальні методи. Методичні прийоми, форми роботи та засоби для формування інформаційно-цифрової компетентностіРобота в групах і парах. Головоломки. Комп'ютерні тренажери. Загадки-ребуси. Навчально-демонстраційні програми. Практичні вправиІнтерактивна дошка. Тести. Турніри, конкурси, олімпіади«Мікрофон»
Сьогодні26.10.2021 Метод проєктів. Під час роботи над проєктом учні вчаться:працювати з різними джерелами інформації;знаходити інформацію, зокрема в мережі Інтернет (правильно створювати запити на пошук інформації, здійснювати відбір інформації по значущості);правильно організовувати роботу в групах, на прикладі власної групи;структурувати знайдений матеріал;оформляти знайдений матеріал, з урахуванням його специфіки;представляти матеріал з використанням мультимедіа технологій;мислити творчо з урахуванням спрямованості на кінцевий результат;шукати і знаходити нестандартні рішення для стандартних завдань.