Розробка виховного заходу "Сім’я, родина, рід. Роль сім’ї в моєму житті."

Про матеріал
Цей виховний захід сприятиме розширенню і поглибленню уявлення дітей про сім’ю, родину, рід та їх значення в житті кожної людини, пробудженню інтересу до історії своє сім’ї; розвитку активністі, мислення, творчої уяви; вихованню почуття любові й поваги до сім’ї, родини, роду.
Перегляд файлу

 

Тема Сім’я, родина, рід. Роль сім’ї в моєму житті.

Мета : розширити і поглибити уявлення дітей про сім’ю, родину, рід та їх значення в житті кожної людини, пробуджувати інтерес до історії своє сім’ї; розвивати активність, мислення, творчу уяву; виховувати почуття любові й поваги до сім’ї, родини, роду.

Обладнання: малюнок калейдоскопу (із візерунками), герби сімей, тематична композиція «Сім’я», музичний відеоролик «Родина» (Н. Май), кубик Блума, ребус, картки.

Хід уроку

  • Вступне слово вчителя

 -  Дорогі друзі, наш урок сьогодні незвичний. Незвичний тим, що це буде урок-калейдоскоп. А що таке КАЛЕЙДОСКОП? (Відповіді дітей.)

 - Слово калейдоскоп має два значення.  Які саме? Про це нам розповість наше «Довідкове бюро».

 

  • Виступ « Довідкового бюро».

1). КАЛЕЙДОСКОП – це оптичний пристрій, у якому можна спостерігати кольорові візерунки, що швидко змінюються.

2). КАЛЕЙДОСКОП – це швидка зміна чого небудь.

 

Вчитель - Так от, сьогодні на уроці будуть часто змінюватись види роботи, як у калейдоскопі. І я сподіваюсь, що кожна наша  робота буде красивим візерунком.

 

  • Ребус.

 Для того, щоб дізнатися тему нашого уроку, треба розгадати ребус.

 

(Сім’я)

 

  • Хто може сказати, що  таке сім'я? (Відповіді дітей).
  • Чи є синонім у слова сім’я? (Родина).
  • А чим відрізняються поняття «сім’я» і «родина»?

(Відповіді дітей.)

 

  • Виступ « Довідкового бюро».

Сім’я – це група людей, родичів, які проживають разом, спільно: чоловік і жінка, батьки і діти. Їх об’єднує спільний дім, господарство, спосіб життя. В давнину в Україні батьки мали багато дітей — сім Я, сім осіб і це вважалося, що є повна сім’я.

Родина — це ті люди, що знаходяться в родинних стосунках по предках, бабусях і дідусях: тітки, дядьки, їхні діти, племінники, двоюрідні сестри, брати і т. д. Вони родичі — близькі і далекі, але це вже родина.

А ще є поняття «рід».

 Рід – ряд поколінь, що походять від одного  предка. Тобто, до складу  роду входять кілька родин, родичі, рідня.

  •  «Візитна картка»

Вчитель - Ви – обличчя сім’ї. Вас багато і ви всі різні, не схожі один на одного ні зовні, ні за характером.

- А тепер подумайте, що один рід відрізняє від іншого? Не знаєте? Тоді простіше запитання. Якщо одну дівчинку звуть Аліса і другу звуть Аліса, то за чим ми їх відрізняємо? (Відповіді)

- Так, за прізвищем. А звідки воно взялося? Правильно, від батьків. Прізвище є ознакою роду.

  • Виступ « Довідкового бюро».

- У кожного з нас є  своє ім’я, прізвище, по батькові. Ім’я своїй дитині батьки вибирають самі, за бажанням, а от прізвище переходить від діда до батька, від батька до сина. Адже він голова сім’ї і продовжувач роду. До імені дитини також додається ім’я батька.

  • «Знайомство».
  • Тож давайте з вами «познайомимось» ще раз. Хто назве своє прізвище, ім’я та по - батькові?

(Діти називають прізвище, ім’я, по батькові)

-   Сім’я-це найважливіше для кожної людини. Це щастя, що у всіх є сім’я.

  • Робота з карткою. Робота в парах.
  • Підкресліть, будь ласка, слова, які, на вашу думку, потрібні в кожній сім’ї, і зачитайте їх.

 

пошана  

байдужість

вірність

розуміння

злість

допомога

затишок

повага

піклування    

сварка    

зрада

порада

турбота

любов

  • Тільки, коли в сім’ї будуть любов, затишок, турбота, повага, то кожен член такої сім’ї буде щасливим.

                          

                                            


  • «Герб сім’ї»
  • Чи знаєте ви, що у давнину у кожної дворянської сім’ї був герб. Знак на якому зображували те, чим пишається сім’я, що її відрізняє від інших сімей, традиції сім’ї. Вам було запропоновано створити герб своєї родини. Ваші роботи розташовані на нашій виставці. Хто хоче презентувати свою роботу?

(Учні презентують герб своєї сім’ї.)

 

  • «Кубик Блума»

 

Вчитель

- А зараз ми попрацюємо з кубиком Блума, у якого на кожній стороні є питання про сім’ю, на яке потрібно відповісти. ( Подумай, чим відрізняється сім’я від родини? Назви членів своєї сім’ї та їх імена тощо).

 

  • Вчитель

- А зараз для того, щоб дізнатися про ваших родичів більше, проведемо

гру «Встаньте ті, у кого…».

 

  •  «Зірочка для сім’ї».

 

 Вчитель  - Діти, уявіть себе добрим чарівником, який запалює зірки.  Поміркуйте, що б ви побажали для своєї родини, щоб вона була щаслива? Напишіть це  на промінчиках зірочки і «запаліть» її на нашому чарівному небосхилі. ( Діти виконують завдання та коментують його).

Вчитель

– Ось і склалися  зірочки – побажання в гарний, чарівний візерунок з нашого калейдоскопу. І нехай ці побажання обов’язково здійсняться! Нехай щасливою буде кожна сім’я, кожна родина.

Родина до родини – народ. Ми з вами всі – український народ, який складається з родин малих і великих, дружніх і працьовитих.

Як могутня ріка бере силу з малих джерел, так і наша культура збагачується маленькими родинами.

 

  • «Музичний візерунок»
  • Сім’я є осередком любові й тепла для дитини.

Нехай у ваших сім’ях завжди живуть любов та щастя, а  у ваших сердечках - вдячність та повага до батьків!

Мені здається, що в нашому калейдоскопі бракує чарівного музичного візерунка. То ж давайте його створимо!

 

         Виконання учнями пісні «Родина» Наталії Май

  • Вчитель
  • Закінчився наш нестандартний урок – урок – калейдоскоп. Я дякую діти, вам за вашу роботу. За те, що ми разом створили  прекрасні візерунки!

 

 

 

docx
Додано
3 лютого 2022
Переглядів
3365
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку