Тема Сім’я, родина, рід. Роль сім’ї в моєму житті.
Мета : розширити і поглибити уявлення дітей про сім’ю, родину, рід та їх значення в житті кожної людини, пробуджувати інтерес до історії своє сім’ї; розвивати активність, мислення, творчу уяву; виховувати почуття любові й поваги до сім’ї, родини, роду.
Обладнання: малюнок калейдоскопу (із візерунками), герби сімей, тематична композиція «Сім’я», музичний відеоролик «Родина» (Н. Май), кубик Блума, ребус, картки.
- Дорогі друзі, наш урок сьогодні незвичний. Незвичний тим, що це буде урок-калейдоскоп. А що таке КАЛЕЙДОСКОП? (Відповіді дітей.)
- Слово калейдоскоп має два значення. Які саме? Про це нам розповість наше «Довідкове бюро».
2). КАЛЕЙДОСКОП – це швидка зміна чого небудь.
Вчитель - Так от, сьогодні на уроці будуть часто змінюватись види роботи, як у калейдоскопі. І я сподіваюсь, що кожна наша робота буде красивим візерунком.
Для того, щоб дізнатися тему нашого уроку, треба розгадати ребус.
(Сім’я)
(Відповіді дітей.)
Родина — це ті люди, що знаходяться в родинних стосунках по предках, бабусях і дідусях: тітки, дядьки, їхні діти, племінники, двоюрідні сестри, брати і т. д. Вони родичі — близькі і далекі, але це вже родина.
А ще є поняття «рід».
Рід – ряд поколінь, що походять від одного предка. Тобто, до складу роду входять кілька родин, родичі, рідня.
Вчитель - Ви – обличчя сім’ї. Вас багато і ви всі різні, не схожі один на одного ні зовні, ні за характером.
- А тепер подумайте, що один рід відрізняє від іншого? Не знаєте? Тоді простіше запитання. Якщо одну дівчинку звуть Аліса і другу звуть Аліса, то за чим ми їх відрізняємо? (Відповіді)
- Так, за прізвищем. А звідки воно взялося? Правильно, від батьків. Прізвище є ознакою роду.
(Діти називають прізвище, ім’я, по батькові)
- Сім’я-це найважливіше для кожної людини. Це щастя, що у всіх є сім’я.
пошана |
байдужість |
вірність |
розуміння |
злість |
допомога |
затишок |
повага |
піклування |
сварка |
зрада |
порада |
турбота |
любов |
(Учні презентують герб своєї сім’ї.)
Вчитель
- А зараз ми попрацюємо з кубиком Блума, у якого на кожній стороні є питання про сім’ю, на яке потрібно відповісти. ( Подумай, чим відрізняється сім’я від родини? Назви членів своєї сім’ї та їх імена тощо).
- А зараз для того, щоб дізнатися про ваших родичів більше, проведемо
гру «Встаньте ті, у кого…».
Вчитель - Діти, уявіть себе добрим чарівником, який запалює зірки. Поміркуйте, що б ви побажали для своєї родини, щоб вона була щаслива? Напишіть це на промінчиках зірочки і «запаліть» її на нашому чарівному небосхилі. ( Діти виконують завдання та коментують його).
– Ось і склалися зірочки – побажання в гарний, чарівний візерунок з нашого калейдоскопу. І нехай ці побажання обов’язково здійсняться! Нехай щасливою буде кожна сім’я, кожна родина.
Родина до родини – народ. Ми з вами всі – український народ, який складається з родин малих і великих, дружніх і працьовитих.
Як могутня ріка бере силу з малих джерел, так і наша культура збагачується маленькими родинами.
Нехай у ваших сім’ях завжди живуть любов та щастя, а у ваших сердечках - вдячність та повага до батьків!
Мені здається, що в нашому калейдоскопі бракує чарівного музичного візерунка. То ж давайте його створимо!
Виконання учнями пісні «Родина» Наталії Май