Про матеріал
Основні ключові компетентності, які я намагаюся розвивати в учнів на уроках фізики.
1. Уміння вчитись
На кожному уроці залучаю учнів до пошукової діяльності. Велику увагу надаю творчим завданням на дослідження фізичних явищ, які вивчаються. Ці завдання розвивають творче мислення, інтерес до предмету, до розуміння роботи приладів, механізмів та машин, що нас оточують.
2. Соціальна компетентність
Соціальну компетентність мені вдається формувати на тих уроках, де учні працюють парами, групами або міні-колективами. При вивченні багатьох тем учні поділяються на «Теоретиків», «Практиків», «Істориків» та «Екологів», які готують повідомлення, презентації, розрахункові та експериментальні задачі за темою виступу.
3. Загальнокультурна компетентність
Формування загальнокультурної компетентності - це здатність учня застосовувати сукупність знань, умінь, навичок про реалії життя українського народу, про українських вчених, які зробили внесок у розвиток науки та техніки, про їхні відкриття та значні внески у дослідженнях в різних галузях.
4. . Здоров’язбережувальна та екологічна компетентність
Розвиваю життєві навички, що сприяють фізичному, соціальному, духовному та психічному здоров’ю.
Здоров’язбережувальну компетентність мені вдається формувати на уроках фізики під час фізкультхвилинок, які необхідні для відпочинку учнів, зняття втоми та налаштування на сприйняття інформації.
5. Компетентності з інформаційних і комунікаційних технологій
6. Громадянська компетентність
Особливістю формування громадянської компетентності є здатність учнів свідомо застосовувати набуті знання, уміння та навички для вирішення проблем власного життя, життя громади, держави і суспільства, орієнтуючись на цінності громадянського суспільства.
7. Підприємницька компетентність
Підприємницьку компетентність формую під час проведення диспутів, КВК, конкурсів. Саме при цьому формуються такі риси: раціональність, енергійність та ініціативність; компетентність і розум; вмінням бути лідером, підбирати собі “команду” і керувати нею; вмінням ризикувати, самостійно приймаючи рішення. Учнів цікавить інформація, як економно й ефективно використовувати сучасну техніку, матеріальні ресурси, організувати власну діяльність, як вдома та в школі заощаджувати фінансові кошти при оплаті комунальних послуг, використовуючи енергозберігаючі технології. Вони самостійно складають порівняльну характеристику ламп розжарювання, люмінесцентних та світлодіодних. Виконують розрахунки про споживання електричної енергії різними типами ламп, роблять висновки про раціональність їх використання. Розраховують споживання електроенергії своєю сім’єю за різний період.