Сутність компетентнісного підходу полягає в спрямуванні освітнього процесу на набуття учнями важливих компетенцій, тобто загальних здатностей особистості виконувати певний вид діяльності, що ґрунтується на знаннях, досвіді, цінностях, набутих завдяки навчанню, та є показником успішності.
Клас 7 Алгебра
Тема : розв'язування лінійних рівнянь та рівнянь , що зводяться до лінійних.
Самостійна робота
Мета : формування предметних компетентностей ; розвивати вміння учнів розв'язувати лінійні рівняння з однією змінною та рівняння , що зводяться до лінійних; формування ключових компетентностей; формувати навички самостійної роботи ; розвивати розумову діяльність ; виховувати самостійність ; намагатися скласти ситуацію успіху для кожного учня.
Тип уроку : розвитку компетентностей.
Обладнання : роздавальний матеріал , правила проведення інтерактивної вправи “ Карусель”(пам'ятка).
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Чотири учні розв'язують рівняння відповідно до початкового , середнього , достатнього та високого рівнів навчальних досягнень.
3х-5=х; 5х-4+2х=7(х-3);
5(х+1) — 7(2х+1)=-20; 0,8(3х-5)-0,3(5х+4)=0,8х + 2,8.
У цей час учитель перевіряє наявність домашнього завдання в учнівських зошитах. Обговорюється процес розв'язування домашніх вправ, сильніші учні відповідають на запитання слабших . Учитель проводить коротке опитування за алгоритмом зведення до лінійного рівняння.
Повідомлення теми і мети уроку
ІІІ. Систематизація знань про розв'язування рівнянь, що зводяться до лінійних
1. Колективне дослідження ( коментоване розв'язування рівняння)
Помножимо обидві частини рівняння на 24 (24- найменший спільний знаменник дробів , що входять до рівняння).
8(2х-1)= 3(х+5)-12(1-х).
Розкриємо дужки : 16х-8 = 3х+15 -12 (1-х).
Перенесемо невідомі доданки в ліву частини рівняння ,відомі — у праву, змінивши їх на знак на протилежний : 16х-3х-12+12х=15 - 12 +8.
Виконаємо зведення подібних доданків : х = 11.
Відповідь.11.
ІV. Засвоєння навичок розв'язування рівнянь , що зводяться до лінійних
Інтерактивна вправа “Карусель”
Учні сидять у двох колах обличчям до одного. Внутрішнє коло нерухоме, а зовнішнє рухається . Вчитель вивішує на дошці завдання , учні розв'язують його в парах ( як сидять — один навпроти одного). За сигналом вчителя відбувається зміна партнерів, і робота продовжується вже у складі інших пар. Учитель контролює роботу.
1. Знайдіть корінь рівняння:
2. При якому значення змінної а різниця дробів і дорівнює половині значення виразу 3а+1 ?
3. Розв'яжіть рівняння 6(⌡х⌡-2)=7(⌡х⌡-4).
V. Самостійна робота
І варіант |
ІІ варіант |
Середній рівень 1. Чи рівносильні рівняння 3х+2х=15 і 5х=15 ? 2. Розв'яжіть рівняння -3х-9(х-1)=5(5х-9). Достатній рівень Знайдіть корінь рівняння
Високий рівень При якому значенні а рівняння (5 + а)х=5+а має безліч коренів ?
|
Середній рівень 1. Чи рівносильні рівняння х=3 і 6х +1=19 ? 2. Розв'яжіть рівняння 6х-(10х+11)=2(5 — 2х). Достатній рівень Знайдіть корінь рівняння
Високий рівень При якому значені b рівняння (6+b)x=(b-6) не має коренів ? |
По закінченні роботи зошити збирають для перевірки
VI. Підсумок уроку
Прес-конференція. Обговорення того, наскільки повно було виконано роботу, в якому напрямку необхідно працювати далі.
VII. Домашнє завдання
2-3х=х |
2(у+6)=12 |
5х-4х/3=3 |