Формування м'яких навичок (soft skills) у початковій школі

Про матеріал
Soft Skills – це набір не технічних навичок, які вважаються необхідними для кожної людини у повсякденному житті. Вони включають те, як ви взаємодієте з оточуючими людьми, колегами та врешті-решт із самим собою. Дослівно перекладаються як — м`які навички. Власне м`якість полягає у вмінні ними оперувати. Сьогодні світовий ринок вимагає, крім розвинених технічних навичок (Hard Skills), розвиток м’яких навичок, які стали основними для інженерів та науковців для роботи у команді. Якщо ви хочете, щоб вас визнали в конкурентному середовищі, необхідно володіти вміннями, які дозволять вам вирізнятись серед інших кандидатів.
Перегляд файлу

Формування м'яких навичок (soft skills)

у початковій школі

 

Емоційний інтелект, гнучкі навички треба розвивати із самого дитинства. Тобто, батьки і педагоги мають чітко розуміти: у сьогоднішніх умовах емоційна складова така ж важлива, як і інтелектуальна. Можливо, має навіть більше значення, бо ж soft skills – не ті навички, які діють в якійсь певній сфері, вони розповсюджуються на різні аспекти життя.

У своїй роботі  я намагаюся впроваджувати в навчальний процес інтерактивні технології та інтерактивне навчання – це передусім діалогове навчання, під час якого відбувається взаємодія учня з вчителем. Ставлю перед собою мету – створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність. На уроках учні поринають в світ знань за допомогою інноваційних технологій, переглядають відеоролики, відеопрезентації, уривки з мультфільмів, з дитячих фільмів, слухають аудіозаписи оповідань, музичних творів . Діти вчаться працювати в парах, групах . Також  дуже люблять такий вид інтерактивного навчання як «мозковий штурм». Не менш цікавою для четверокласників є технологія «мікрофон», яка дає можливість кожному висловити свою думку. Коли навчаємось у школі, то на перервах діти також люблять об'єднуватися в групи за інтересами . Навчання  і виховання завжди  йдуть поруч, вони не можливі одне без одного.

Протягом чотирьох років я веду навчально - виховну роботу, яка поєднує  в собі традиційні  та нетрадиційні форми та методи роботи класного керівника. Для цього використовую: інтерактивні уроки з використанням інноваційних технологій, бесіди, виховні години, залучаю до виховної роботи батьків. Як класний керівник багато часу приділяю морально-етичному вихованню учнівського колективу, формуванню обов’язку, відповідальності, культурної поведінки.

За період навчання в четвертому класі школярі здійснили новорічну подорож у Будинок Файнштейна та Новорічний ранок в Ліцей №2. Діти із великим задоволенням брали участь у квестах. Були дуже раді ЗУСТРІЧІ один з одним не в ЗУМі. Здобувачі освіти з радістю готують подарунки своїми руками рідним. Пишуть листи нашим воїнам ЗСУ. Кожна виховна година несе як навчальний, так і виховний характер.

Діти четвертого класу беруть активну участь у позакласній та позашкільній роботі, нагороджені грамотами за призові місця в шкільних та позашкільних конкурсах, фестивалях, акціях, челенджах і т. д. (ІІ м. -Рогозінська С., ІІІ м. - Сульженко Л.?), зайняті учнями в міському конкурсі дитячого малюнку «Моє рідне місто у майбутньому». В минулому навчальному році  Гармаша В. та Рогозінську С. - відзначено роботи у ІІ етапі Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика.

 Формую екологічну культуру школярів, залучаючи їх до організації та проведення таких заходів: насадження дерев, прибирання території та класного приміщення. На зимових канікулах взяли участь у висадженні тюльпанів, нарцисів, гіацинтів на шкільному подвір*ї – (Flowers4school - це благодійний освітній проєкт, спрямований на озеленення українських шкіл від асоціації квіткових виробників Нідерландів та України.)

 

Щоденне спілкування з дітьми дає мені силу, радість життя, надію на те, що я буду чимось корисна. Завдання вчителя тепер — не просто передавати знання, а бути фасилітатором, модератором, помічником, щоб навчити дітей самостійно здобувати інформацію. Зараз освіта — це не просто фабрика, як у минулому столітті. Сучасні методи виключають фронтальне навчання та ретранслювання знань. Сьогодні передусім важливо володіти так званими soft skills — вмінням працювати в команді, вирішувати проблеми і знаходити творчі рішення.

 

    Щодня навчання розпочинається із ранкової зустрічі, де учні діляться своїми враженнями, настроєм, щоденними новинами. Це дуже важливий елемент, спрямований на розвиток співпраці, емоційного інтелекту і вміння працювати в команді.Також діти вчаться використовувати отримані знання на практиці. Так від “я знаю” переходять до “я вмію”.

Під час навчальної діяльності у класі  використовую LEGO. Учні, виконуючи веселі завдання, тренують пам’ять, розвивають моторику і мислять творчо. Учням подобається вести „Щоденник вражень», «Творчий зошит.» Не менш цікаво проходять у класі свята, в яких кожен учень бере активну участь у прагненні прекрасного.

   Я дозволяю дітям помилятись. Лише так вони робитимуть висновки. Ми не ідеальні – діти також. Показую дітям, що я також можу помилитись. Прагну сформувати в учнів уміння робити висновки з власних помилок. Кожна відповідь дитини – гідна бути вислуханою. Завжди прошу пояснити свою думку. Таким чином дитина самостійно ще раз проходить свій “шлях” і шукає більш точну відповідь. Це тривалий шлях – щоб учні всього класу ставились спокійно до “помилок” і сприймали їх як досвід, частину свого життя.

     В становленні та розвитку учнів спираюсь на допомогу батьків, використовуємо зв*язок: «учитель - учень – батьки». Робота з ними  включає в себе індивідуальні бесіди, консультації, класні батьківські збори, анкетування, залучення батьків до участі в класних заходах. Постійно відбувається співпраця з родинами, адже з допомогою батьків діти займаються пошуковою роботою, виконують творчі завдання. Таким чином, можна досягти гармонійного розвитку особистості. Завдяки співпраці  з батьками у більшості дітей  підвищився  рівень сформованості моральних,  етичних, естетичних та інших якостей.

Мій клас – це єдиний організм, я намагаюсь зробити з нього міцну спільноту, яка вміє та охоче працювати разом.

Діти мене розуміють, підтримують, прислухаються до зауважень та порад . В цілому клас характеризується позитивно. Учні класу незалежні, доброзичливі у спілкуванні, емоційно-відкриті. До них достатньо добре ставляться учителі - предметники, вважаючи їх перспективними.

Більша частина заходів висвітлена у соціальних мережах  - група «Уманська гімназія №12» Фейсбук, сайт гімназії. З батьками проводиться кожного року опитування щодо друку  фото дітей у соціальних мережах. Всі батьки дали згоду.

Ставлю перед собою мету - продовжувати працювати за принципами НУШ, впроваджувати компетенстнісне навчання, також продовжувати роботу, спрямовану на особистість дитини, на формування колективізму, виховання свідомого ставлення до навчання, любові до праці, патріотичних почуттів, взаємоповаги, взаєморозуміння, вирішенні конфліктних ситуацій шляхом примирення, виховання дружби, виховувати людяність, доброзичливість.

 

ВИХОВНІ  ЗАХОДИ     2022/2023 н.р.

 

Національно - патріотичне виховання  1. Участь в онлайн - конкурсі читців-декламаторів патріотичної поезії " Моя незламна Україна". Посилання: група "Уманська гімназія №12" у ФБ. 2. Година класного керівника "Україно моя". Посилання нема. 3. Бесіда "Славімо героїв - визволителів" до річниці з Дня визволення України від німецько - фашистських загарбників. Бесіди: "Державна символіка", "Славетні козаки і гетьмани України", Інтелектуально - пізнавальна гра "Ми - патріоти України». Відкрита виховна година "Квест "Козачата" - "Покрова - свято козацьке, свято мужності та відваги!" Акція "Вклоняємося доземно українському воїнові", "Ми пам*ятаємо! Ми сильні!" Вшанування пам*яті жертв Голодомору. До Дня української писемності - 1. Вікторина "Ми знаємо українську мову", 2. Година класного керівника - Подорож - гра "Мовними стежками". В/г «Вічні  цінності людини моїми очима і очима В.О. Сухомлинського», малюнки до творів В. О. Сухомлинського. День гідності та свободи - виховна година на тему: "Вільні творити майбутнє" і  Квест – гра. Активна участь здобувачів освіти 4 - А класу в Олімпіаді з української мови (Осінь, Зима) на платформі "Всеосвіта". Є переможці. «День української хустки», «День чаю», «День миру».

День Соборності України - Виховна година на тему: «Велика злука – великі сподівання».

Виховні години -  Бесіди "Ти пішохід", "Правила дорожні повинен знати кожний", Година спілкування (ранкові зустрічі) "Безпечна дорога в школу й додому", перегляд мультфільму "Безпека на дорогах", «Що таке боулінг?», Шкідливі звички - бесіда "Здоровим бути модно". 16 днів проти насилля -  Всеукраїнська акція "16 днів проти насильства". Відеопрезентацію "Зупинимо насилля разом!" А також з учнями була проведена бесіда "Сім*я - простір без насилля". Для учнів: 1. Перегляд відеороликів "Безпечний інтернет" та "Цифрова грамотність". 2. Бесіда "Ігроманія - сучасна залежність". Для батьків: 1. Перегляд відеоролика "Цифрова грамотність". 2. Ознайомлення з Листом Міністерства цифрової трансформації України від 14.12.2022 № 1/06-6-11431 щодо проведення інформаційної кампанії „Тиждень цифрової освіти“ для всього населення.

 

 

 

Уманська гімназія №12

Уманської міської ради

Черкаської області

 

 

 

 

 

 

 

Формування м'яких навичок (soft skills)

у початковій школі

 

 

 

                                             Виконала

                                                                             учитель початкових класів

                                                                      Уманської гімназії №12

                                                             ОЛЕНА Захаренко

 

 

 

Умань 2023

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
9 лютого 2023
Переглядів
4866
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку