Формування навичок організації навчання на основі ефективної взаємодії учителя та учня.

Про матеріал
Завдання: - Познайомити учасників із джерелами особистісно орієнтованого підходу в навчально-виховному процесі; - Попрацювати з вправами, які створюють комфортні умови для співпраці вчителя і учнів; - Навчитися організації позитивної міжособистісної взаємодії; - Розвивати усвідомлення унікальності особистості кожної людини;
Перегляд файлу

Засідання клубу молодих вчителів «Шанс»

25 вересня 2019 року

 

Мета: Формувати навички організації навчання на основі ефективної взаємодії учителя та учня.

Завдання:

  •  Познайомити учасників із джерелами особистісно орієнтованого підходу в навчально-виховному процесі;
  • Попрацювати з вправами, які створюють комфортні умови для співпраці вчителя і учнів;
  • Навчитися організації позитивної міжособистісної взаємодії;

-   Розвивати усвідомлення унікальності особистості кожної людини;

Обладнання:

  1. Стікери
  2. Скотч (можливість кріпити аркуші на стінах)
  3. Ножиці
  4. Різнокольорові маркери
  5. Фломастери
  6. Бейджики
  7. Набір канцелярских предметів: блокноти, ручки, папір, папка з файлами
  8. Відеокамера, комп’ютер, проектор

 

Девіз: „Кожна дитина повинна вчитися по-своєму” (Заповідь прогресивних американських педагогів)

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Знайомство

Вправа «Стілець хвастощів»

(Всі учасники сідають в загальне коло. Ведучий бере один із вільних стільців і ставить його так, щоб він виступав із кола, при цьому сам тренер розміщується трохи позаду і справа)

  • Це незвичний стілець. Це стілець хвастощів. Той, хто сідає на цей стілець, повинен назвати своє ім’я, сказати хто він, і продовжити фразу, що починається зі слів: «Не хочу хвалитися, але я…» (необхідно задіяти всіх учасників)
  • Отже, хто перший?

(Після перших "хвастощів" ведучий ініціює аплодисменти і захоплені відгуки. Це особливо важливо для емоційної підтримки боязких і соромливих учасників. Виступивши, той хто сидів на «Стільці хвастощів» називає наступного, кому він пропонує сісти на цей стілець. При бажанні можна сідати на «Стілець хвастощів» неодноразово)

  • Дуже приємно було з вами познайомитися. Скільки цікавого і нового ми дізналися один про одного.

 «Історія про рай і пекло» (Розповідь для активізації уваги)

  • Якось один іудейський мудрець звернувся до Господа з проханням показати йому рай і пекло.

Господь погодився і відвів мудреця до великої кімнати. Посеред неї стояв величезний казан з їжею, а навколо нього ходили і плакали голодні та нещасні люди. Люди страждали, бо не могли поїсти, хоча у них були ложки. Але ручки цих ложок були дуже довгі – довші за руки.

«Так це справді пекло», - сказав мудрець.

Тоді Господь відвів мудреця до іншої кімнати, що була точнісінько така, як перша. Посеред цієї кімнати стояв такий самий казан з їжею, а люди, які були в кімнаті, тримали точнісінько такі самі ложки. Але люди ці були ситими, щасливими й веселими, бо годували одне одного.

«Так це ж рай!» - вигукнув мудрець.

  • Ця історія наочно демонструє ефект постановки мети.

 

Отже, мета нашого заняття: формувати навички організації навчання на основі ефективної взаємодії учителя та учня.

 

Вправа на зняття напруження «Сон на берегу моря»

 (Звучить мелодія моря. Ведучий спокійним, тихим голосом розповідає…)

  •                   Зручно розташуйтеся в кріслі прикрийте очі. Уявіть, що всім сниться один і той же сон. Ви дивним чином потрапили на острів. Це загублений куточок землі, де нікого не немає, острів безлюдний... Ви один. Ви йдете по берегу і відчуваєте, як прохолода вітру охоплює ваше тіло і тіло піддається вітру і починає розслаблятися... Ви відчуваєте його свіжість і вдихаєте всю чистоту його віяння... Під ногами ви відчуваєте теплий приємний пісок, який дає відпочинок вашим ногам... ... Довкола плескається ласкаве море, залите сонцем, чутний крик чайок і шерех хвиль. Свіжий вітер пестить вас своїм диханням... Море з прозорою блакитною водою, через товщу якої можна розглянути підводний світ: незвичайної краси водорості, незвичайних дивовижних риб, велику морську черепаху і радісних, добродушних дельфінів.
  •                   І ось ви йдете і неподалік бачите, що до берега хвилями прибило пляшку з посланням…

Вправа «Послання із пляшки» (Джерела особистісно орієнтованого підходу в навчально-виховному процесі)

  • Ви отримали послання від відомих людей з різних епох і різних сторіч…Чи знайомі вам ці люди, чим вони вам запам’ятались?

(Учасники читають послання)

 Що об’єднує цих людей, яку спільну справу вони виконували?

 

Вправа «Відмітки освітніх подій»

Перед вами полоска паперу,  поставте на її початку крапку. Це символізує початок розвитку особистісно орієнтованої освіти. Тепер намалюйте від вашої початкової точки пряму лінію і наприкінці поставте дату поточного дня. Розкладіть свої повідомлення із пляшки в хронологічній послідовності. (Необхідно звернути увагу учасників, що події останніх 80 років не висвітлено.)

  • Які події відбулися в освітянському житті впродовж останніх десятиліть?
  • Як вони вплинули на хід освітнього процесу?

 

Вправа « Моделювання особистісно орієнтованого уроку».

Хто вважає, що успіх уроку залежить насамперед від якісно проведеної основної частини уроку, той бере синю смужку, а хто вважає, що від мотивації та чітко і правильно поставленої мети – червону.

  Тому нам треба з’ясувати, що вам відомо про особистісно зорієнтований урок. Для цього застосуємо метод інтерактивного навчання « Мозковий штурм»

  • записати по 3 слова, з якими у вас асоціюється особистісно зорієнтований урок;
  • об’єднайтеся в групи за кольорами стрічок і виберіть слова, які у вас

збіглися;

     -   керівник групи презентує знання групи щодо особистісно орієнтованого уроку.

  Перед вами структура особистісно зорієнтованого уроку.

  • З яких етапів складається технологія особистісно зорієнтованого уроку ?

 

  Отже ми виробили узагальнений погляд на особистісно орієнтований урок і можемо зробити висновок, що моделювання особистісно зорієнтованого уроку реалізує наступне кредо:

урок повинен  бути тренінгом розвитку особистості учня як суб’єкта діяльності й соціальних стосунків у педагогічній взаємодії двох рівноцінних особистостей – учня та вчителя.

 

Результат пошуків найефективнішої технології шляхом спроб і помилок легко передбачити: даремно витрачений час, знервований вчитель, занепокоєні батьки, втомлені діти, невисокі освітні показники. Є ще шлях насильного впровадження освітніх технологій, намагання не відставати від «педагогічної моди». Результатом такого підходу є зневіра вчителів у ефективність інноваційного пошуку.

  • Що в даній ситуації робити? Як працювати???
  • Ми знайдемо відповіді на ці питання переглянувши сценку «На прийомі у лікаря»

Рольова гра «На прийомі у лікаря»

Вчитель: Добрий день лікарю

Лікар: Добрий день. Хто ви? Що вас привело до мене?

Вчитель:Я учитель математики. За результатами моніторингу, проведеного навесні, в нашій школі на 6 % знизився показник успішності з математики в 9 класах. Та і результати зовнішнього тестування учнів 11 класів були невтішні:

  • початковий рівень складав 3 %
  • середній – 50%
  • достатній – 30%
  • а високого – лише 7 %

На вашу думку, які причини ситуації, що склалася?

Лікар: Під час тестування, не враховуються психофізіологічні особливості учнів. Можливо, учні нервували.

Вчитель: Це не впливає на якість знань. Давайте детальніше з’ясуємо причини зниження показника успішності.

  •                               1) Математика – дуже складна наука.

2) Перевантаження учнів великою кількістю предметів і домашніх завдань в поєднані з допомогою батькам по господарству.

3) Неспроможність учнів глибоко осмислити матеріал через його швидку зміну, перевантаження сухого сприйняття інформації над її практичним використанням.

4) Переважання колективної роботи над індивідуальною внаслідок чого індивідуальні особливості дітей мало враховуються, існує внутрішня пасивність навчання.

5) Обмеженість діалогового спілкування учителя та учня на уроках, в деяких класах, (11 класах) це пов’язано з великою наповнюваністю

6) Недостатня кількість різнорівневих підручників, наочних матеріалів, приладів, слабкий бібліотечний фонд.

Лікар: Так ситуація складна. Я вам випишу рецепт. Вам потрібно розпочати з себе.                               

            1) Підвищення якості навчально-виховного процесу, можливе завдяки          удосконаленню професійної майстерності шляхом самоосвіти і самовдосконалення.

            2) Провести діагностику психофізичних особливостей учнів. На основі виявлених нахилів, здібностей, життєвих  планів – окреслити індивідуальну траєкторію розвитку дітей.

             3) Впроваджувати й використовувати сучасні й освітні технології та передовий педагогічний досвід. Приділяти увагу вдосконаленню форм і методів організації уроку. Для цього я вам рекомендую виписати періодичну пресу, придбати літературу.

    Вчитель: А що потрібно зробити, щоб діти відчували потребу у знаннях?

     Лікар:     Важливо показати учням їх сильні і слабкі сторони, щоб сформувати у них об’єктивне уявлення про свої можливості. Це зробить їх перспективну мотивацію дієвою.

Сподівання на успіх живе в кожній людині. Але, на жаль, не кожне сподівання справджується, тому що успіх гарантовано лише тим, хто докладає для його здійснення власні зусилля.

 І частіше посміхайтесь! Дослідження учених довели, що усміхнену людину сприймають як упевнену в своїх силах, надійну та доброзичливу. 

 

Ведучий. Зверніть увагу на рецепти, які запропонував лікар.

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
30 вересня 2019
Переглядів
2419
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку