Формування патріотичної свідомості здобувачів освіти на уроках української мови та літератури

Про матеріал
Особлива роль у формуванні національно- патріотичних почуттів дітей відводиться українській мові та  літературі, оскільки мова та література є могутнім джерелом національної духовності. На уроках  української мови в учнів формується   культура  усного і писемного мовлення,  орфографічні і пунктуаційні навички, бо сьогодні, як ніколи, потрібно, щоб майбутнє покоління досконало володіло державною мовою, уміло грамотно й правильно висловлювати свої думки, вести полеміку, дискусію, ставати активним творцем нового життя в Україні Мова – найважливіший, найбагатший і найміцніший зв’язок, що зв’язує минулі, сучасні і майбутні покоління народу в одне велике, історично живе ціле. Коли зникає народна мова, – народу немає більше. Рідна мова – кров національної культури, її титульна сторінка. У процесі вивчення української мови найважливіше місце посідає формування пошани й любові до рідного слова. Глибоке вивчення української мови можливе тільки тоді, коли учень усвідомлює її як найдорожчий скарб, у якому втілені національна самосвідомість, характер, історія народу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ДОПОВІДЬ"Формування патріотичноїсвідомості учнівна уроках української мови та літератури"Підготувала: Панченко Ю. А. Вчитель української мовита літератури Старокотельнянського ліцею

Номер слайду 2

«Школа стає справжнім вогнищем культури тільки тоді, коли в ній панує чотири культи: культ Батьківщини, культ людини, культ книги і культ рідного слова», - писав  В. Сухомлинський.

Номер слайду 3

Особлива роль у формуванні національно- патріотичних почуттів дітей відводиться українській мові та  літературі, оскільки мова та література є могутнім джерелом національної духовності. На уроках  української мови в учнів формується   культура  усного і писемного мовлення,  орфографічні і пунктуаційні навички, бо сьогодні, як ніколи, потрібно, щоб майбутнє покоління досконало володіло державною мовою, уміло грамотно й правильно висловлювати свої думки, вести полеміку, дискусію, ставати активним творцем нового життя в Україні Мова – найважливіший, найбагатший і найміцніший зв’язок, що зв’язує минулі, сучасні і майбутні покоління народу в одне велике, історично живе ціле. Коли зникає народна мова, – народу немає більше. Рідна мова – кров національної культури, її титульна сторінка. У процесі вивчення української мови найважливіше місце посідає формування пошани й любові до рідного слова. Глибоке вивчення української мови можливе тільки тоді, коли учень усвідомлює її як найдорожчий скарб, у якому втілені національна самосвідомість, характер, історія народу.

Номер слайду 4

Тема досвіду:"Формування патріотичної свідомості учнів на уроках української мови та літератури"

Номер слайду 5

Актуальність досвіду Патріотичне та духовне виховання підростаючого покоління забезпечить цілісність народу України, його національне відродження, об'єднання різних етносів і регіонів країни, соціально-економічний і демократичний розвиток України, розбудову та вдосконалення суверенної правової держави, соціально-політичну стабільність у державі та гідне представлення нашої країни у світі.

Номер слайду 6

Ідея досвіду Розвиток пізнавального інтересу до української мови як до феномена, формування в учнів потреби дотримуватись загальнолюдських моральних норм, розвиток патріотичних і толерантних якостей особистості.

Номер слайду 7

Наукові та практичні дослідження. Глазова О. «Патріотичне виховання на уроках української мови »Кононенко П. «Національна ідея, нація, націоналізм», Кононенко П. « Свою Україну любіть», «Найдорожчий скарб. Слово про рідну мову» Пометун О.І., Пироженко Л. В. «Сучасний урок. Інтерактивні технології» Синиця І. «З чого починається педагогічна майстерність» Сисоєва С. «Основи педагогічної творчості вчителя: Навчальний посібник» Степанишина Б. «Викладання української мови в школі» та багатьох інших.

Номер слайду 8

Метастворення системи патріотичного і духовно-морального виховання дітей для формування соціально-активної особистості на уроках української мови і літератури; створення оптимальних умов виховання особистості з розвиненою національно – патріотичною свідомістю; виховання особистості, яка має почуття національної гордості і громадянської відповідальності за своє майбутнє.

Номер слайду 9

Завдання:навчальне: на уроках словесності формувати мислення учнів, прививати почуття любові до української мови та літератури; просвітницьке: долучити до історії культури і літератури, скарбів усної народної творчості, звичаїв та обрядів українців, розкрити дивовижні людські долі; лінгвокомунікативне: збагатити усну та письмову мову; виховне: розвинути в школярів почуття патріотизму, виробити навички науково-дослідницької роботи; сприяти розвитку пізнавальних інтересів учнів.

Номер слайду 10

Модель учня-патріотапрагне вивчити українську мову, вільно нею володіти;вивчає історію нашої країни, рідного краю;знає глибоке історичне коріння; купляє та читає українську книгу;не просто любить природу, а й оберігає її, прагне, щоб було екологічно чистим довкілля;пишається своєю Батьківщиною.

Номер слайду 11

Інноваційні форми роботиІндивідуальні наукові розвідки. Мовні проекти. Мандрівки. Лінгвістичні повідомлення. Бінарні та музейні уроки, Віртуальні екскурсії, Літературно-музичні салони, Літературні погляди, Вистави, інсценізації, Літературні та мовознавчі  КВК

Номер слайду 12

Навчальна діяльність

Номер слайду 13

Технології навчання

Номер слайду 14

Методи

Номер слайду 15

ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВАБатьківщина Квітеньвсім. Березеньодна. Червеньвона. КОККОНСТРУЮВАННЯ РЕЧЕНЬ

Номер слайду 16

ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВАК О Л А Н А В О Д ІУ – уславлена, ….. К – красива, …. Р – радісна, …А – активна, …Ї –Н – незалежна, …А – амбітна, …

Номер слайду 17

К Р О С В О Р Д1. Автор тексту Гімну України. (Чубинський)2. Український спортсмен, чемпіон з боксу. (Кличко)3. Найвища гора в Карпатах. (Говерла)4. Кущ, символ України. (Калина)5. Столиця нашої країни. (Київ)6. Найбільша річка нашої держави. (Дніпро)7. Дерево, народний символ України. (Верба)(Ключове слово – Україна)

Номер слайду 18

Позакласна робота

Номер слайду 19

РОЛЬОВІ ІГРИ НА УРОКАХ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ

Номер слайду 20

Екскурсія в музей Т. Г. Шевченка, Тарасову світлицю, алею скульптур до творів Кобзаря в м. Канів

Номер слайду 21

Урок – презентація

Номер слайду 22

УРОК-ДОСЛІДЖЕННЯ

Номер слайду 23

УРОК - ЗУСТРІЧ ІЗ ПИСЬМЕННИКАМИ РІДНОГО КРАЮ

Номер слайду 24

Інтегрований урок у 5 класі з української мови та українознавства

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Номер слайду 34

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Номер слайду 37

Номер слайду 38

Номер слайду 39

Номер слайду 40

Номер слайду 41

Номер слайду 42

Отже, виховання національної самосвідомості на уроках української мови сприяє збагаченню духовного світогляду школярів, формує усвідомлення особистістю себе як часточки українського народу з власною національною гідністю. У наш час виховання справжнього патріота набуває особливо важливого значення. Виховуючи в учнів любов до рідного краю, ми формуємо гідне майбутнє нашого народу.

Номер слайду 43

pptx
Додав(-ла)
Панченко Юлія
Додано
29 жовтня 2022
Переглядів
604
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку