Номер слайду 16
Традиційне шкільне життя поділено на предмети з їхніми окремими об’єктами вивчення, методами та вимогами. Вони формують в учнях хибну картину світу, який нібито складається з ізольованих комірок, де все відбуваєть- ся за окремими ізольованими законами. Світ насправді є взаємопов’язаною макросистемою, де діють закони фізики, хімії, філологічних наук, математики тощо. Змоделювати такий світ допоможуть інтегровані навчальні заняття. Ідеально, коли на таких заняттях працюють два вчителі (наприклад, української мови та економіки), однак це не є обов’язковою умовою. Зрозуміло, що в українській системі освіти його можна зреалізувати лише у виняткових випадках (на показових «відкритих» заняттях). Важливо продемонструвати, як інтегрувати підприємницький складник у зміст будь-якого предмета без обов’язкової участі вчителя економіки. Для цього потрібно декілька умов, серед яких «проблемність» змісту повідомлень на уроці. Саме такий чинник стимулює дискусію, обговорення, пошук різних джерел інформації, зіткнення думок та переконань. Проблемна ситуація стає основою міжпредметних навчальних проектів, інтерактивних вправ, рольових ігор. Проблемність змісту є однією з передумов інтегрованого заняття, що показує учням потребу комплексного підходу до вивчення теми . Інтегроване навчальне заняття неможливе без вмотивованого і підготовленого вчителя, який розуміє важливість інтегрованих підходів і може стати для учня «енциклопедистом», а не вузькопрофільним фахівцем. Звісно, «проявити» підприємницьке тло на деяких занят- тях простіше, ніж на інших. Головне, щоб учитель усвідомлено підходив до цієї потреби. Наприклад, економічна географія охоплює теми про економіку країн та тенденції економіч- ного розвитку, тому там доречною буде інформація (мініпошукові проекти) про роль малого бізнесу, умови його заснування, економіку регіону. Учителі математики (особливо у ЗНЗ І–ІІ ступенів) могли б допомогти у розвитку підприємницьких компетентностей учнів, замінивши відірвані від життя завдання на ті, що дали б учням змогу уявити себе в ролі підприємця чи співтворця родинного бюджету.