«Формування предметних компетентностей на уроках інформатики засобами моделі змішаного навчання»

Про матеріал

На своїх уроках я впроваджую інтерактивні методи навчання із застосуванням стратегії критичного мислення і елементами дистанційного навчання. А з огляду на специфіку предмета використовую інформаційно –комунікативні технології. Саме ці аспекти є ключовими у моделі змішаного навчання, яку зараз у світі називають моделлю 21 століття. Основна мета blended learning полягає в об'єднанні переваг традиційної класно-урочної та дистанційної освіти.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Формування предметних компетентностей на уроках інформатики засобами моделі змішаного навчання Майстер-клас

Номер слайду 2

Сьогодні неможливо навчати учнів старими методами!

Номер слайду 3

впровадження інтерактивних методів; застосування стратегії критичного мислення;використання ІКТ для оптимізації навчання;дистанційне навчання. Я практикую:

Номер слайду 4

Змішане навчання (англ. "Blended Learning") це поєднання декількох підходів до навчання. Основна мета blended learning полягає в об’єднанні переваг традиційного класно-урочного та дистанційного навчання.

Номер слайду 5

Етапи змішаного навчання: Технологія «перевернутий клас»

Номер слайду 6

Учень стає активним учасником навчального процесу, самостійно здобуває знання, вчиться творчо підходити до вирішення проблем, працює в команді. Традиційне навчання. Роль учителя: мудрець на сценіПеревернуте навчання. Роль учителя: тьютор, порадник

Номер слайду 7

Форми і методи впровадження перевернутого навчання. Удома В класі

Номер слайду 8

Як це застосувати на практиці

Номер слайду 9

Тема : 10 клас. Мета: розглянути основні послуги мережі Інтернет, програмне забезпечення для роботи в мережі Інтернет; історію виникнення Wоrld Wіdе Wеb; сформувати поняття гіпертексту, wеb-сторінки, браузера, ключових слів; розвивати практичні навички роботи в мережі Інтернет; виховувати інтерес до пізнання нового, культуру спілкування в мережі.Інтернет. Служби інтернету.

Номер слайду 10

І етап. Дистанційне навчання. Домашнє завдання до уроку. Опрацювати матеріал, поданий за посиланням http://www.eduforme.org/course/view.php?id=7 Переглянути відеоурок за посиланнямhttps://www.youtube.com/watch?v=i. Qewd. RA2 BDg

Номер слайду 11

Завдання 1. Доміно термінів (групова або парна робота)Скориставшись набором карток з термінами і означеннями, викласти правильний ланцюжок.ІІ етап. Аудиторне заняття. Актуалізація опорних знань учнів

Номер слайду 12

Мотивація навчальної діяльності учнів. Завдання 2. Хто володіє інформацією, той володіє світом(Експеримент)

Номер слайду 13

Пошук інформації в мережі Інтернет. Мета:  розглянути пошукові системи мережі Інтернет; правила пошуку інформації в мережі;сформувати базові поняття : браузер, пошукова система, web-каталог,ключові слова, кодування web-сторінок;розвивати навички пошуку необхідної інформації (текст, графіка і т.д.)в мережі;виховувати інтерес до пізнання нового, культуру спілкування в мережі. Тема уроку:

Номер слайду 14

Завдання 3. Асоціативна квітка. На пелюстках квітки напишіть слова (іменники, прикметники), з якими у вас асоціюється термін «БРАУЗЕР».

Номер слайду 15

Завдання 4. Комп–квест.(Практична робота)Учням пропонується взяти участь у лінійному квесті, у якому правильно виконане завдання є ключем до наступного кроку.

Номер слайду 16

Крок 1. Знайдіть шлях до файлу з інструкцією виконання практичної роботи. Кореневий каталог – четверта літера латинського алфавіту. Назва папки І рівня – це впорядкована сукупність даних, що зберігається на диску і займає іменовану область зовнішньої пам'яті. Назва папки ІІ рівня містить 5 букв - це основний об’єкт ОС Windows. Назва файлу відповідає назві вікна, що містить повідомлення для користувача. D:\Файл\Вікно\Інформаційне.jpg

Номер слайду 17

http://informschool5.blogspot.com/p/blog-page_4.html. Крок 2. Перейдіть за посиланням для виконання наступного завдання

Номер слайду 18

Крок 3. Пошуковий бум

Номер слайду 19

Що може об’єднувати ці об’єкти? Як ці спільноти можуть взаємодіяти?Родина. Населення країни. Населення міста. Колектив. Клас. Населення Землі

Номер слайду 20

Освітня мережа Edmodo.com. Соціальні мережіІІІ етап. Тестування

Номер слайду 21

Я нічого вас не навчаю. Я лише тримаю ліхтар, щоб вам було краще видно. А чи захочете ви побачити – ваша справа. Джуду Крішнамурті

Номер слайду 22

Результативність. Використання моделі змішаного навчання у викладанні інформатики дозволило підвищити рівень пізнавальної активності та знань учнів (якісний показник – 89%).

Номер слайду 23

Переможці олімпіади з програмування {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Клас. ПІПМісце2013-2014 н.р.8 клас Лісовий ДенисІ місце2014-2015 н.р.9 клас Лісовий ДенисІІІ місце2015 -2016 н.р.7 клас Лупійчук Дар’яІІІ місце10 клас Гук АндрійІІІ місце. Переможці олімпіади з інформаційних технологій{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Клас. ПІПМісце2015-2016 н.р.11 клас. Сторожук ВіталіяІІІ місце (область)

Номер слайду 24

Обласний заочний конкурс комп’ютерної графі2013 - Ілик Катерина, 8 клас - І місцеІІ Міжнародний бліц-конкурс в номінації краща 3 D анімація     2014 - Бабух Діана, 9 клас - ІІІ місце. Відкритий конкурс “ Юний Web – дизайнер ”2016 - Баб’юх Андрій, 10 клас - І місце

Перегляд файлу

ПОШУКОВА СИСТЕМА

МОВА РОЗМІТКИ ГІПЕРТЕКСТУ

ПОЧАТОК

ПОЧАТОК

РОР3

ВСЕСВІТНЯ ПАВУТИНА

HTML

GOOGLE

ВИДІЛЕНЕ СЛОВО В WEB–ДОКУМЕНТІ, ЩО ДОЗВОЛЯЄ ПЕРЕЙТИ ДО ІНШОГО ДОКУМЕНТУ

ПРОТОКОЛ ОДЕРЖАННЯ ВХІДНОГО ПОВІДОМЛЕННЯ ЕЛЕКТРОННОЇ ПОШТИ

СТАНДАРТ, ЯКИЙ ВИЗНАЧАЄ ФОРМУ І СПОСОБИ ПЕРЕДАВАННЯ ПОВІДОМЛЕНЬ В МЕРЕЖІ

МАЄ КОЖНИЙ ПРИСТРІЙ, ПІДКЛЮЧЕНИЙ ДО МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ

ПРОТОКОЛ

IP - АДРЕСА

ГІПЕР-ПОСИЛАННЯ

WORLD WIDE WEB

КОМП’ЮТЕРНА МЕРЕЖА

ІНТЕРНЕТ

ДОМЕН

СЕРВЕР

ЧАСТИНА ЕЛЕКТРОННОЇ WEB - АДРЕСИ

ОБ’ЄДНАННЯ КОМП’ЮТЕРІВ

МІЖНАРОДНА СИСТЕМА КОМП’ЮТЕРНИХ МЕРЕЖ

КОМП’ЮТЕР, ЩО РОЗПОДІЛЯЄ РЕСУРСИ В МЕРЕЖІ

 

Перегляд файлу

 

Завдання 2. Хто володіє інформацією, той володіє світом

  1.  Мащенко Юлія Ігорівна проживає по вулиці Лесі Українки в будинку 32 квартирі 4. Їй 12 років. У неї є лагідна собака Лада породи лабрадор. Їй 2 роки і 9 місяці.
  2. На вулиці Панівецька 67, кв.9 проживає Петренко Іван Іванович учень 6 класу. Він полюбляє вірші Лесі Українки. Його кіт Мурчик полюбляє ковбасу. Йому 9 років.
  3. Катерина Юріївна Панько вчителька. Вона проживає за адресою пр.Грушевського в будинку 51. Вона має 2 собаки Кулю і Шпулю. Їм відповідно 4 і 9 роки.
  4. В м. Кам’янець-Подільському в школі номер 5 є учень Калачьов Ілля Сергійович. Він учень 9 класу. Ілля мешкає на вулиці Шевченка. Він полюбляє малювати котів.
  5. Парасюк Наталія Петрівна проживає по вулиці Гагаріна. Вона навчається в 9 школі в 7 класі. Наталя відмінниця. Вона тримає кота Марка. Йому 3 роки він любить рибу.
  6. Ющенко Катерина Ігорівна проживає по вулиці Огієнка в будинку 9 квартирі 42. Їй 22 роки. У неї є собака Лінда породи такса. Їй 3 роки. Катерина студентка університету.
  7. На вулиці Шевченка 67, кв.91 проживає Карпенко Юрій Іванович учень 10 класу. Він полюбляє читати романи Джоан Роулінг. Його 5 річний пес Поттер любить м’ясо.
  8. В м. Кам’янець-Подільському в школі № 3 є учень Калач Сергій Павлович. Він учень 3 класу. Сергій мешкає на вулиці Годованця. Він любить грати в комп’ютерні ігри.
  9. Аліна Петрівна Шевченко проживає по вулиці Соборній 78. Вона учениця 9 класу. Аліна не відмінниця. Вона має 9 з української мови. Їй подобається географія.

_________________________________________________________________

 

Завдання 2. Хто володіє інформацією, той володіє світом

  1.  Мащенко Юлія Ігорівна проживає по вулиці Лесі Українки в будинку 32 квартирі 4. Їй 12 років. У неї є лагідна собака Лада породи лабрадор. Їй 2 роки і 9 місяці.
  2. На вулиці Панівецька 67, кв.9 проживає Петренко Іван Іванович учень 6 класу. Він полюбляє вірші Лесі Українки. Його кіт Мурчик полюбляє ковбасу. Йому 9 років.
  3. Катерина Юріївна Панько вчителька. Вона проживає за адресою пр.Грушевського в будинку 51. Вона має 2 собаки Кулю і Шпулю. Їм відповідно 4 і 9 роки.
  4. В м. Кам’янець-Подільському в школі номер 5 є учень Калачьов Ілля Сергійович. Він учень 9 класу. Ілля мешкає на вулиці Шевченка. Він полюбляє малювати котів.
  5. Парасюк Наталія Петрівна проживає по вулиці Гагаріна. Вона навчається в 9 школі в 7 класі. Наталя відмінниця. Вона тримає кота Марка. Йому 3 роки він любить рибу.
  6. Ющенко Катерина Ігорівна проживає по вулиці Огієнка в будинку 9 квартирі 42. Їй 22 роки. У неї є собака Лінда породи такса. Їй 3 роки. Катерина студентка університету.
  7. На вулиці Шевченка 67, кв.91 проживає Карпенко Юрій Іванович учень 10 класу. Він полюбляє читати романи Джоан Роулінг. Його 5 річний пес Поттер любить м’ясо.
  8. В м. Кам’янець-Подільському в школі № 3 є учень Калач Сергій Павлович. Він учень 3 класу. Сергій мешкає на вулиці Годованця. Він любить грати в комп’ютерні ігри.
  9. Аліна Петрівна Шевченко проживає по вулиці Соборній 78. Вона учениця 9 класу. Аліна не відмінниця. Вона має 9 з української мови. Їй подобається географія.

 

Завдання 2. Хто володіє інформацією, той володіє світом

  1.  Мащенко Юлія Ігорівна проживає по вулиці Лесі Українки в будинку 32 квартирі 4. Їй 12 років. У неї є лагідна собака Лада породи лабрадор. Їй 2 роки і 9 місяці.
  2. На вулиці Панівецька 67, кв.9 проживає Петренко Іван Іванович учень 6 класу. Він полюбляє вірші Лесі Українки. Його кіт Мурчик полюбляє ковбасу. Йому 9 років.
  3. Катерина Юріївна Панько вчителька. Вона проживає за адресою пр.Грушевського в будинку 51. Вона має 2 собаки Кулю і Шпулю. Їм відповідно 4 і 9 роки.
  4. В м. Кам’янець-Подільському в школі номер 5 є учень Калачьов Ілля Сергійович. Він учень 9 класу. Ілля мешкає на вулиці Шевченка. Він полюбляє малювати котів.
  5. Парасюк Наталія Петрівна проживає по вулиці Гагаріна. Вона навчається в 9 школі в 7 класі. Наталя відмінниця. Вона тримає кота Марка. Йому 3 роки він любить рибу.
  6. Ющенко Катерина Ігорівна проживає по вулиці Огієнка в будинку 9 квартирі 42. Їй 22 роки. У неї є собака Лінда породи такса. Їй 3 роки. Катерина студентка університету.
  7. На вулиці Шевченка 67, кв.91 проживає Карпенко Юрій Іванович учень 10 класу. Він полюбляє читати романи Джоан Роулінг. Його 5 річний пес Поттер любить м’ясо.
  8. В м. Кам’янець-Подільському в школі № 3 є учень Калач Сергій Павлович. Він учень 3 класу. Сергій мешкає на вулиці Годованця. Він любить грати в комп’ютерні ігри.
  9. Аліна Петрівна Шевченко проживає по вулиці Соборній 78. Вона учениця 9 класу. Аліна не відмінниця. Вона має 9 з української мови. Їй подобається географія.

_________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Питання до завдання 2. Хто володіє інформацією, той володіє світом

 

  1. Де мешкає Карпенко Юрій?  (вул. Шевченка 67, кв.91)
  2. Хто має собаку Ладу?    (Мащенко Юлія)
  3. Скільки років песику Поттеру?   (5 років)
  4. Хто є учнем 9 школи?    (Парасюк Наталія)
  5. Як звуть вчительку?    (Катерина Юріївна)
  6. Хто любить вірші Лесі Українки? (Петренко Іван)
  7. Хто грає в комп’ютерні ігри?   (Калач Сергій)

 

 

____________________________________________________________

 

Питання до завдання 2. Хто володіє інформацією, той володіє світом

 

  1. Де мешкає Карпенко Юрій?  (вул. Шевченка 67, кв.91)
  2. Хто має собаку Ладу?    (Мащенко Юлія)
  3. Скільки років песику Поттеру?   (5 років)
  4. Хто є учнем 9 школи?    (Парасюк Наталія)
  5. Як звуть вчительку?    (Катерина Юріївна)
  6. Хто любить вірші Лесі Українки? (Петренко Іван)
  7. Хто грає в комп’ютерні ігри?   (Калач Сергій)

 

Перегляд файлу

Завдання 2. Асоціативна квітка.

 

Перегляд файлу

Крок 1. Знайдіть шлях до файлу

з інструкцією виконання практичної роботи.

 

  • Кореневий каталог – четверта літера латинського алфавіту.
  • Назва папки ІІ рівня містить 5 букв  - це основний об’єкт ОС Windows.
  • Назва папки І рівня – це впорядкована сукупність даних, що зберігається на диску і займає іменовану область зовнішньої пам'яті. 
  • Назва файлу відповідає назві вікна, що містить повідомлення для користувача.

_______________________________________________________

Крок 2. Перейдіть за посиланням


для виконання наступного завдання.

_________________________________________________

 

Крок 1. Знайдіть шлях до файлу

з інструкцією виконання практичної роботи.

 

  • Кореневий каталог – четверта літера латинського алфавіту.
  • Назва папки ІІ рівня містить 5 букв  - це основний об’єкт ОС Windows.
  • Назва папки І рівня – це впорядкована сукупність даних, що зберігається на диску і займає іменовану область зовнішньої пам'яті. 
  • Назва файлу відповідає назві вікна, що містить повідомлення для користувача.

_______________________________________________________

Крок 2. Перейдіть за посиланням


для виконання наступного завдання.

_________________________________________________

Крок 3. Пошуковий бум

 

 

Питання для пошуку

Відповідь

1.

У першому телефоні, зaпaтeнтoвaному в 1876 році , не було дзвінка - виклик здійснювався через трубку за допомогою свистка. Хто запатентував винахід?

 

2.

Зараз Wikipedia налічує понад 13 млн. статей на 200 мовах. В якому році вона з’явилася?

 

3.

Бортовий самописець , що встановлюється на літаках для запису інформації про технічний стан всіх пристроїв , називають «чорним ящиком». Яку він має форму та колір? .

 

4.

Скільки малюнків потрібно намалювати для створення півгодинного мультфільму за традиційною технологією?

 

5.

Перший комерційний жорсткий диск ємністю 1 терабайт був представлений якою компанією і коли?

 

 

 

 

Крок 3. Пошуковий бум

 

 

Питання для пошуку

Відповідь

1.

У першому телефоні, зaпaтeнтoвaному в 1876 році , не було дзвінка - виклик здійснювався через трубку за допомогою свистка. Хто запатентував винахід?

 

2.

Зараз Wikipedia налічує понад 13 млн. статей на 200 мовах. В якому році вона з’явилася?

 

3.

Бортовий самописець , що встановлюється на літаках для запису інформації про технічний стан всіх пристроїв , називають «чорним ящиком». Яку він має форму та колір? .

 

4.

Скільки малюнків потрібно намалювати для створення півгодинного мультфільму за традиційною технологією?

 

5.

Перший комерційний жорсткий диск ємністю 1 терабайт був представлений якою компанією і коли?

 

 

Перегляд файлу

Слайд 1.

Доброго дня, шановні колеги. Хочу запропонувати вашій увазі майстер-клас на тему  «Формування предметних компетентностей на уроках інформатики
засобами моделі змішаного навчання»

Слайд 2.

В умовах реформування освіти, у відповідність до потреб сучасної економіки та інтеграції України в європейський економічний та культурний простір неможливо навчати учнів старими методами!

Слайд 3.

Тому на своїх уроках я впроваджую інтерактивні методи навчання із застосуванням стратегії критичного мислення і  елементами дистанційного навчання. А з огляду на специфіку предмета використовую інформаційно –комунікативні технології.

Слайд 4.

Саме ці аспекти є ключовими у моделі змішаного навчання, яку зараз у світі називають моделлю 21 століття. Основна мета blended learning полягає в об’єднанні переваг традиційної класно-урочної та дистанційної освіти.

Слайд 5.

Цю технологію в освітніх колах називають оберненим або перевернутим класом: Лекції учні опрацьовують дистанційно - дома, а домашні роботи: виконання вправ, практичних робіт - в класі.

Слайд 6.

В умовах такого навчання учень стає активним учасником навчального процесу, самостійно здобуває знання, вчиться творчо підходити до вирішення проблем, працює в команді. А учитель з «мудреця і гуру» на сцені перетворюється на консультанта і тьютора.

Слайд 7.

Але для того, щоб спробувати перевернути свій клас, учитель має  підготувати електронну платформу і навчальну базу на якій буде здійснюватися дистанційне навчання учнів. Це можуть бути Учительський Блог, Електронна пошта, Он-лайн сервіси для навчання, Відеоуроки.

Слайд 8.

Виникає логічне запитання, як це виглядає  на практиці? Я роблю це так…

Слайд 9.

Уявіть, що ви учні 10 класу. І на уроках інформатики вивчається тема
«Інтернет. Служби інтернету»

Слайд 10.

На попередньому уроці учні одержали домашнє завдання: опрацювати теоретичний матеріал та відео, подані за посиланнями

Слайд 11.

Аудиторне заняття розпочинається із діагностичної вправи, щоб перевірити чи готові учні до уроку, виявити і усунути можливі прогалини у знаннях. Для цього пропоную зіграти у доміно. Клас ділиться на групи по 2-4 учня. Учням пропонується набір карток-доміношек. Починає гру той хто має термін Інтернет, викладаючи його біля слова початок. Далі гру продовжує той хто має означення до цього терміну….

Вправа закінчується коли буде викладено правильний ланцюжок.

Слайд 12.

Говорять: «Хто володіє інформацією, той володіє світом». Пропоную перевірити цю тезу і влаштувати експеримент. Мені потрібно 3 добровольця, яким я пропоную однакову інформацію. Експерт буде задавати питання, а ви повинні якнайшвидше дати правильну відповідь.

Питання до класу:

Що робили учасники експерименту? (Шукали інформацію)

Що робив експер? (Задавав критерії пошуку)

Де добровольці брали інформація? (З певної бази даних)

Слайд 13.

Отже, сьогодні на уроці основну увагу ми приділимо Пошуку інформації в мережі. А невід’ємною частиною цього процесу є БРАУЗЕР.

Слайд 14.

Пропоную вам виконати наступну вправу.

На пелюстках квітки напишіть слова (іменники, прикметники), з якими у вас асоціюється термін «БРАУЗЕР».

В залежності від терміну у цій вправі може використовуватися асоціативний кущ, або ментальна карта (мейнд-меп) – карта розуму.

Виконавши вправу, учні дають означення терміну браузер – це  програмне забезпечення  що дає можливість користувачеві взаємодіяти з текстом, малюнками або іншою інформацією на гіпертекстовій веб-сторінці. 

Саме використання браузера і переваг пошукових систем вам знадобляться для виконання наступного завдання.

Слайд 15.

Наступне завдання – це практична робота у вигляді квесту.

Учням пропонується взяти участь у лінійному квесті, у якому правильно виконане завдання є ключем до наступного завдання.

Слайд 16.

Крок 1. Знайдіть шлях до файлу з інструкцією виконання практичної роботи.

  • Кореневий каталог – четверта літера латинського алфавіту. (D:\)
  • Назва папки ІІ рівня містить 5 букв  - це основний об’єкт ОС Windows. (Вікно)
  • Назва папки І рівня – це впорядкована сукупність даних, що зберігається на диску і займає іменовану область зовнішньої пам'яті. (Файл)
  • Назва файлу відповідає назві вікна, що містить повідомлення для користувача. (Інформаційне)

D:\Файл\Вікно\Інформаційне.jpg

Слайд 17.

Правильно виконавши завдання учні відкривають файл зображення з QR-кодом. QR-код (англ. quick response — швидкий відгук)  двовимірний штрих-код для розпізнавання якого потрібно мати спеціально встановлене програмне забезпечення наприклад на смартфоні або планшеті, або скористатися відповідними сервісами он-лайн.

В результаті учні одержують посилання на наступне випробування.

http://informschool5.blogspot.com/p/blog-page_4.html

Слайд 18.

Це відповідно сторінка мого блогу на якій розміщено завдання 4. «Пошуковий бум» Здійснивши пошук потрібної інформації, відповіді учні надсилають мені електронним листом на адресу zemrinavik@gmail.com. Вказавши тему листа та своє прізвище.

Слайд 19.

Сьогодні Інтернет завоював практично весь світ. Проникаючи в усі сфери життя сучасної людини, він став її невід'ємною частиною.

Подивіться уважно на зображення.

Що може об’єднувати ці зображення?  Як ці спільноти можуть взаємодіяти?

Через соціальні мережі!!!

Саме про ці сервіси та культуру спілкування в Інтернеті – нететикет буде вестися мова на наступному уроці. Учням я повідомляю домашнє завдання, наголошую на необхідності підготовки до тестування або іншого виду контролюючої роботи.

Слайд 20.

Для цього крім власного блогу я використовую освітню мережу Edmodo.com. Ця платформа дає можливість зареєстрованим учням в межах одного класу спілкуватися і обмінюватися файлами, а вчителю проводити опитування, тестування, оцінювання учнів. Батьки при бажанні також можуть долучитися і спостерігати за успіхами своєї дитини.

Слайд 21.

Інколи я кажу учням:

Я нічого вас не навчаю. Я лише тримаю ліхтар, щоб вам було краще видно. А чи захочете ви побачити – ваша справа.

Слайд 22, 23, 24.

І я щиро радію, коли мої вихованці, хочуть, навчаються і досягають гарних результатів на олімпіадах і конкурсах.

Колегам-конкурсантам я теж бажаю перемоги. Усім присутнім успіхів на освітянській ниві.

Дякую за увагу.

.jpg
zip
Пов’язані теми
Інформатика, Майстер-класи
Додано
14 серпня 2018
Переглядів
1903
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку