Формування предметних компетентностей учнів на уроках історії по НУШ.
Номер слайду 3
Історія – це універсальний навчальний предмет, який дозволяє забезпечити формування і розвиток більшості ключових компетентностей. 3
Номер слайду 4
Історична ( громадянська) компетентність – це універсальне поєднання умінь, знань, навичок, способів мислення, ціннісних орієнтирів та ідейних переконань, які дозволяють впевнено й успішно виходити із нестандартних життєвих ситуацій. Саме такий мікс дає можливість досягти успіху в навчанні та професійній діяльності.Історична освіта покликана готувати молодь до самостійного життя у сповненому суперечностей сучасному світі, створити сприятливі умови для взаєморозуміння між людьми, що представляють різні культурні, етнічні й релігійні традиції.
Номер слайду 5
“Вічним законом хай буде:вчити і вчитися всьому через приклади, постанови й застосування на практиці”- Ян Амос Коменський. Сутність компетентнісного підходу полягає в спрямуванні навчального процесу на набуття учнями важливих компетенцій, тобто загальних здатностей особистості виконувати певний вид діяльності, який ґрунтується на знаннях, досвіді, цінностях, набутих завдяки навчанню, та є показником успішності.
Номер слайду 6
Орієнтовний перелік наскрізних вмінь010203 Шукати•запитувати різні бази даних;•опитувати оточення;•одержувати інформацію;•уміти працювати з документами та класифікувати їх. Вивчати•уміти здобувати користь із досвіду;•організовувати взаємозв'язок своїх знань і впорядковувати їх;•уміти вирішувати проблеми;•самостійно займатися своїм навчанням. Думати•організовувати взаємозв'язок минулих і дійсних подій;•критично ставитись до того чи іншого аспекту розвитку нашого суспільства;•уміти протистояти непевності та труднощам;•займати позицію в дискусіях і виковувати свої власні думки;•уміти оцінювати твори мистецтва й літератури.
Номер слайду 7
Братись до справи•включатись у проект;•нести відповідальність;•входити до групи або колективу та робити свій внесок;•уміти організовувати свою роботу;Співробітничати•уміти співробітничати та працювати у групі;•приймати рішення - улагоджувати розбіжності та конфлікти;•уміти домовлятись;0405
Номер слайду 8
01020304та використовувати набуті знання та навички в життєвих ситуаціях.а й формування вмінь та навичок критично мислити, Результатом вивчення історії в сучасній школі є не тільки засвоєння знань (фактів, понять, імен, зв’язків, тенденцій), творчо розв’язувати проблему,з’ясовувати сенс вивченого
Номер слайду 9
До предметних компетентностей з історії можна віднести: • історичну• хронологічну• просторову• інформаційно - мовленневу• логічну• аксіологічну
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Хронологічна компетентність - передбачає здатність учнів орієнтуватися в історичному часі: - розглядати суспільні явища у розвитку та в конкретно-історичних умовах певного часу - співвідносити історичні події, явища з періодами (епохами), орієнтуватися в наукової періодизації історії;
Номер слайду 12
Перед вами мініатюри з давніх літописів часів Русі-України. Вгадайте, яким подіям вони присвячені та розташуйте події в хронологічній послідовності
Номер слайду 13
Хронологічна компетентність: Розташуйте події в хронологічній послідовності
Номер слайду 14
Історична задача:до різниці дат проголошення Кревської унії та вступу на Київський престол князя Володимира Мономаха додати рік завершення оборони Києва від монголо-татар і кількість Балканських походів князя Святослава. Дата, яку ви одержали має велике значення в історії України. Розкажіть про цю подію. (Подія, її зміст та історичне значення)
Номер слайду 15
Просторова компетентність передбачає здатність учнів орієнтуватися в історичному просторі:співвідносити розвиток історичних явищ і процесів з географічним положенням країн та природними умовами - користуючись картою, пояснювати причини і наслідки історичних подій, процесів вітчизняної і всесвітньої історії- характеризувати, спираючись на карту, історичний процес та його регіональні особливості
Номер слайду 16
Покажіть на карті територію Русі -України на початку князювання Володимира Великого Землі, які приєднав до Русі -України Володимир Великий. Землі, які приєднав до Русі -України Ярослав Мудрий. Яка подія і де відбулася у 1036 роціМісце, де хрестився Володимир Великий. Перед вами карта Київської держави за князювання Володимира Великого та Ярослава Мудрого.
Номер слайду 17
Просторова компетентність. За допомогою карти -визначте : Територію повстання Паліївщини 1702-1704рр.;Напрям руху шведсько-українського війська та російського;Місця, що були спалені російським військом;Місця битв;Напрям втечі військ Мазепи після поразки в битві під Полтавою.
Номер слайду 18
Інформаційна-мовленева компетентність: 0пишіть речі побуту козаків, яку роль вони відігравали ? Їли козаки з одного казана. Він в них шанувався, як святиня і символ їхньої військової частини. Козацькі бунти починалися з того, що вони перевертали свої казани. Казани також грали роль символу військової єдності куреня Інформаційна-мовленева компетентність: Які звичаї і заборони українського козацтва У військових походах козакам пиячити було суворо заборонено. Порушення цього правила прирівнювалось до зради і могло каратись смертю.
Номер слайду 19
Інформаційно –мовленева компетентність. Опишіть особливості одягу козаків (одяг у козаків був простий — гостроносі чоботи, широкі шаровари, сорочка, жупан, висока гостра шапка зі смушковою околицею. Околиця шапки часто була козакові за кисет чи кишеню: туди він клав тютюн, кресало, люльку. Головною ознакою запорозького козака був оселедець).
Номер слайду 20
Логічна компетентність - передбачає здатність учнів визначати та застосовувати теоретичні поняття, положення для аналізу й пояснення історичних фактів, явищ, процесів визначати історичні поняття та застосовувати їх для пояснення історичних явищ і процесів аналізувати та узагальнювати значний обсяг фактів, простежуючи зв'язки і тенденції історичного процесу визначати причини, сутність, наслідки та значення історичних явищ та подій, зв'язки між ними визначати роль людського фактору в історії
Номер слайду 21
Виправте логічні помилки: Козацтво виникло ще в ХІІ столітті для боротьби проти половців . Головне завдання козаків, то боронити рідні землі від нападу ворогів. За свою роботу всі без виключення запорожці отримували грошову винагороду, а також земельні ділянки. Тому чоловіки брали до себе на Січ і своїх дружин, щоб ті допомагали їм по господарству. Козаками ставали лише ті чоловіки, які сповідували католицизм
Номер слайду 22
Логічна компетентність. Виправте історичні помилки. Розквіт Київської держави припадає на ХІІ – XIII століття. Це час правління найвідоміших київських князів: Володимира Великого, який створив в 988 році першу збірку законів “ Руську правду” та його сина Ярослава Мудрого, який в 1051 році запровадив християнство в Київській державі. “Озирайся на минуле, коли хочеш знати майбутнє”(японське прислів, я)Творча робота Що ви знаєте про японський менталітет і японську культуру
Номер слайду 23
Вчитися і не думати – марна трата часу,думати і не вчитися - згубно. Конфуцій. Аксіологічна компетентність передбачає здатність учнів формулювати оцінки і версії історичного руху і розвитку. порівнювати й оцінювати факти та діяльність історичних осіб з позиції загальнолюдських та національних цінностей, визначати власну позицію щодо суперечливих питань історії виявляти інтереси, протиріччя в позиціях соціальних груп і окремих осіб оцінювати різні версії і думки про минулі історичні події, визнаючи, що деякі джерела можуть бути необ'єктивними
Номер слайду 24
Уявіть себе учасником подій минулого. До якої епохи я хотів би (хотіла б) потрапити на машині часу. Що я б змінив би в історії нового часу?
Номер слайду 25
“Школа- не комора знань, а світоч розуму. Усі діти не можуть мати однакові здібності. І найважливіше завдання школи – виховання здібностей”В. Сухомлинський