Формування soft skills в процесі навчання дітей молодшого шкільного віку
Впевненість в собі, ораторські здібності. ABCDКомунікативна компетентність, вміння працювати в команді. Вирішення конфліктів. Вміння домовлятись. EЕмоційна компетентність, управління емоціями. Креативність. Soft skills-комплекс умiнь загального характеру, тісно пов’язаних з особистісними якостями; так чи інакше важливих у всякій професії. Гнучкими вважаються навички критичного мислення, вирiшення завдань, публічного виступу, ділового спілкування, роботи в команді, цифрового спілкування, організації діяльності, на які так само впливають рівень лідерських якостей, знання етики, дисципліни, почуття відповідальності.
У сучасних нормативних документах, що регулюють процес освіти, зокрема в Концепції Нової української школи та Державному стандарті початкової освіти, підкреслюється важливiсть формування в учнів компетентностей для життя, серед яких чільне місце посідає «Спілкування державною мовою», що передбачає здатність усвідомлено використовувати мовні засоби для усного i писемного «ефективного спiкування» До зазначених характеристик належать наступні вміння: активне слухання (здатність уважно слухати, ставлячи допоміжні запитання, що дозволяють опоненту ширше розкрити думку та зрозуміліше пояснити свою позицію); вміння вести перемовини; невербальні елементи комунікації (вміння не тільки висловлювати думку розумно та стисло, але й застосовувати жести, міміку, поставу на підтвердження слів, що робить спiлкування більш виразним);Вміння переконувати; вміння презентувати та виступати публічно; вміння розповідати; письмові навички (наприклад, вміння укладати звіти, писати статті)
Окремо слід згадати вміння критично мислити, а саме: аналізувати ситуацію, що склалася, робити корисні висновки та змінювати поведінку відповідно до середовища; важливою характеристикою сучасного працівника вважається емпатія, здатнiсть вiдчувати, розуміти та аналізувати почуття та емоції інших людей. Не на останньому місці емоційний інтелект, позитивне світосприйняття, бажання дізнатися нове, вміння розв’язувати проблеми творчо i нестандартно та прагнення до саморозвитку.
Комунікативна компетентність, вміння працювати в команді.. Розмальовки-пазли в стилі Pop-Art. Робота з колажуванням. Створення різноманітних мандал: спогадів, досягнень, мрій, тощо. Фрактальні розмальовки, робота з пікселями. Робота в парах: «Метелики», «Рукавички» «Чобітки Діда Мороза.».
Вправа «Сила посмішки»Мультфільм «Капітошка»Запитання для бесіди:1. Як звали головних героїв? Опишіть їх на початку історії.2. Чому Вовченя хотіло бути лютим, злим, жорстоким і хитрим?3. Як Капітошка змінив Вовченя? Поміркуйте, чому йому це вдалося?4. Які відносини зав’язалися у героїв?5. Поміркуйте, чи може звичайна посмішка змінити настрій людини?Чому?!Було б доречно, щоб обговорення цієї вправи закінчилося обміномусмішками. Для цього всі учасники стають у коло й посилають одинодному посмішку. Також можна це зробити із коментарем. Наприклад,«Я Олеся, посилаю посмішку Максиму й бажаю йому гарного дня» і т. д. Вправа «Проженемо Страх!»
Життєві задачіКішка аптекаря з Женеви Жана Піното любила спати на вітрині. Як не намагався Жан відучити її від цієї звички, ніщо не допомагало – знову і знову кішка пробиралася до вітрини й солодко там засинала. Кішку відучити не вдалось, але він зробив висновки. Що можна зробити в такій ситуації?Дослідницькі задачіЧому павуки не прилипають до своєї павутини?Сурдопереклад. Правила: Діти об'єднуються в пари. Пари по черзі виступають перед іншими учасниками. Кожен з пари виступає по черзі в ролі диктора і сурдоперекладача. Поки один читає невеличкий вірш, інший за допомогою міміки й жестів передає зміст сказаного.
Джерелаhttp://vspu.edu.ua/content/hot/allfiles/r5.pdfhttps://jobs.innovecs.com/uk/blog/soft-skills-vazhlyvi-syogodni• https://ru.wikipedia.org/wiki/ %D0%93%D0%B8%D0%B1%D0%BA%D0%B8%D0%B5_%D0%BD%D0%B0% D0%B2%D1%8 B%D0%BA%D0%B8 File:///C:/Users/Acer/Downloads/Telegram%20 Desktop/ UPSh_2020-11_p9.pdf