Формування свідомої національної позиції дошкільників через яскраві зразки життєвого та творчого пошуку українських письменників:Г.Бойка,П.Воронька

Про матеріал

Національно-свідоме виховання – частина загального процесу виховання й мета його – усвідомлення й засвоєння дитиною моральних, етичних, філософських, релігійних поглядів, норм поведінки, звичаїв і традицій, ціннісних орієнтацій та ідеалів, в яких виявляються особливості життєдіяльності націй та етносів рідної країни, нації, рідної землі.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Формування свідомої національної позиції дошкільників через яскраві зразки  життєвого та творчого пошуку українських письменників, виховні можливості художнього слова:- Григорія Бойко;- Платона Воронько..

Номер слайду 2

Як виховать в дітей любов до Батьківщини?Так само, як до матері і тата,Яких не кидають в біді в лиху годину,А поспішають їм допомагати. Щоб виплекать любов , самим любити требаІ віддано народові служити. Тоді дитятко , що зростає біля тебе,Вітчизну зможе щиро полюбити.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Добрий сміх не б'є, не мучить,Він на світі жити учить. Грицько Бойко —дитячий поет, всі його вірші присвячені дітворі. Він з глибоким розумінням виховного значення сміху виставляє на осуд дітей найрізноманітніші вади дитячого характеру. Вереда, замазура, задавака, ледар, роззява, симулянт — ось ким населені гумористичні вірші Бойка. У Бойка сміх не жорстокий, не бездушний, а м'який і зичливий, покликаний допомогти, а не принизити.

Номер слайду 6

Грицько Бойко цікаві факти: Писати вірші почав ще в школі, а опубліковані вони були, коли хлопцю було лише 15 років. За все життя змінив 65 місць роботи. Грицьку Бойку належать скоромовки-спотиканки, які вчать правильної вимови, а також змушують сміятися і думати, збуджують цікавість та увагу;Г. Бойко відомий також як поет-пісняр. Він є автором понад 400 пісень для дітей, найвідомішими серед яких є «Ніченька-чарівниченька», «Вишневий цвіт», «На місточку», «Соловейку, щебечи!»;Поет створив багато творів і для дітей дошкільного віку, які називав веселинками й мініатюрами. В них діти могли більше дізнатись про навколишній світ, природу, тварин;Грицько Бойко писав також і казки-п’єси, наприклад, «Космічна подорож» та «Про Андрійка і Терпця».

Номер слайду 7

Щоб написати художнє полотно, живописець користується фарбами, композитор – музичними звуками, а письменник, звичайно ж, живе у світі слів. Тому митцеві слова матеріалом для творення служить мовне багатство. Творчість поета Грицька Бойка досить різноманітна. У дитячій літературі не знайдеться, мабуть, жанру, в якому б він не працював. Він писав поеми, жартівливі вірші, казки, загадки, скоромовки, лічилки, пісні, п’єси, перекладав тексти. Він переклав вірші таких відомих авторів: Самуїла Маршака, Агнії Барто, Сергія Міхалкова.

Номер слайду 8

Пісні Г . Бойка для дітей

Номер слайду 9

Проспіваємо разом пісню Г. Бойка «Морозець»

Номер слайду 10

Інсценування

Номер слайду 11

Загадки від Г. Бойка1 В зимовий студений час. Люблять всі малята нас. З гірки ми рушаєм в путь,А на гірку - нас везуть(санчата)2 Мию, мию без жалю. Мию там, де брудно. Цю роботу я люблю,Та від неї худну.(мило)

Номер слайду 12

Скоромовки від Г. Бойка. Кричав Архип, Архип охрип.                           Не треба Архипу кричати                                 до хрипу.                                                                                                                                            "Бабуся»Бабуся в кіоску забула авоська. А внучка Гануся відразу гайнула. Забуту авоську бабусі вернула [г]От Кіндрат так Кіндрат — зуб зламав об мармелад

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Платон Воронько. Цікаві факти. Він є автором понад 30 збірок віршів і поем та великої кількості книжок і книжечок для дітей. Серед творів, написаних ним для дітей, є вірші, балади, казки і фантастичні поеми як героїчного, так і побутового характеру. Серед дитячих творів П. Воронька особливе місце займає драматизована поема «Казка про Чугайстра»Провідна тема творчості П. Воронька — праця. Кілька десятиліть ходить по країні Дитинства хлопчик Помагай — роботящий, чесний, завжди готовий прийти на допомогу. Враховуючи здатність дитини до наслідування, її бажання бути кращою, поет радить: Ось і ти часу не гай. Будь, як хлопчик Помагай.

Номер слайду 17

Вірші Платона Воронька сюжетні. Головними героями поет обирає звірят: кошенят, песиків, зайчиків, а також маленьких дітей. Створює веселу і цікаву сюжетну лінію („Кіт у чоботях”, „Хвостик ніде діти”, „Не такий апельсин", „Смачна корзина", „Кіт збирався до роботи”, „Квітень”, „Полотно", „Став журавель", „Липка", „Ніколи не хвались” тощо), Художня література була й лишається одним з важливих засобів виховання особистості у дошкільному дитинстві. Маленькі діти люблять слухати казки, читати книжки, запам’ятовувати вірші не менше, ніж гратися, малювати, рухатися під музику. І це природно, оскільки художня література – скарбниця культури, постачальник реальних знань та сильних вражень, джерело ознайомлення з незвичним, чудесним, фантастичним, вигаданим. Художня література має великий вплив на формування світогляду дитини і патріотичних почуттів, вона вчить дітей, спонукає їх до благородних вчинків - формує моральні риси особистості.

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Українська дитяча поезія половини XX століття Тематика творів Платона Воронька для дітей. Збірки «Читаночка», «Малятам – соколятам», «Сніжна зіронька горить», «Облітав журавель», «До нас наближаються зорі», «Колисанки», «Всім по сім». Актуальність тематики віршів. Змалювання картин дитинства, праці («Ходить сон», «Доня хоче спати», «Кіт не знав», «Кіт у чоботях», «Друзяки», «Чому чапля стоїть на одній нозі», «Хвіст», «Дід Мороз несе мішок», «Муха-звір», «В лісі є зелена хата», «Зайчика злякались», «Їжачок-хитрячок», «Є у мене киця Мурка», «Ніколи не хвались», «Кожушок», «Липка», «Казка про рукавичку», «Чобітки», «Каша, аби не наша», «Наша мама», «Гра у сніжки», «Гість», «Дід Мороз і Весна», «Найкращі вісті», «Як багато знаю я», «Кошеня», «Помагай», «У нас зробили дощ», «Поливала я порічки», «А у нас ростиме ліс», «Оленка маленька», «Картина» тощо). Майстерність поетичних мініатюр. Казки П. Воронька («Чотири вітри», «Спір», «Цап-забіяка», «Лісовий гомін», «Лісова казка», «Нехо-Него», «Казка про сніжину-краплину», «Казка про незвичайні покупки» тощо). Використання фольклорних традицій. Образність, гумор, дотепність. Тематичне розмаїття творів Грицька Бойка для наймолодших читачів («Хлюп, хлюп, водиченько», «Маля-немовля», «Бублики», «Морозець, морозець...», «Дощик, дощик...», «Ясне сонечко не гріє», «Перші крапельки весни», «Сонечко», «Ти не бійся, Милочко», «Перу, перу платтячко», «Люда милитись не хоче», «Я вже велика дівчинка», «Майбутній адмірал», «Вишенька», «Сіяв півничок горох», «Качечка», «Ведмедики», «Зайчик», «Кізоньки-брикалочки», «Білочка», «Козуля», «Гусигусенята», «Побігайчик», «У слона болить нога»). Вірші Г. Бойка («Коник», «А ми шпаківні будували», «Дятел», «Соловейко», «Посадила я берізку», «На санчатах», «Зимова пісенька», «Для мами», «Де п’ятий», «Здоровим будь!», «Я вже велика дівчинка», «Де носовичок?», «Розкажи про себе», «Кажани», «Шуліка», «Коло моря», «День такий знаменний», «Зелена аптека», «Отакий у мене ніс», «Вереда»)

Номер слайду 24

Дякую за увагу

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
22 листопада 2023
Переглядів
196
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку