Формування та розвиток ключових та предметних компетентностей учнів при вивченні географії

Про матеріал
Формування та розвиток ключових та предметних компетентностей учнів при вивченні географії
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Формування та розвиток ключових та предметних компетентностей учнів при вивченні географії Підготувала: вчитель географії Писарівської ЗОШ І-ІІІ ст. Марингевич А.Г.

Номер слайду 2

Компетентність - спеціально структуровані (організовані) набори знань, умінь, навичок та ставлень, що їх набувають у процесі навчання.

Номер слайду 3

Компетентності: Ключові (загальний зміст освіти); Загальнопредметні (певні кола навчальних предметів та освітніх галузей); Предметні (учень набуває впродовж вивчення того чи іншого предмета)

Номер слайду 4

Ключові компетентності багатовимірне утворення, що належить до загальногалузевого змісту освітніх стандартів та є спеціально структурованим комплексом якостей особистості, що дають змогу ефективно брати участь у багатьох соціальних сферах і які роблять внесок у розвиток якості суспільства та особистісного успіху, що можуть бути застосованими в багатьох життєвих сферах.

Номер слайду 5

Ключові компетентності: Сприяють результатам високого рівня на шляху до успішного життя та розвиненого суспільства; Є відповідними засобами щодо важливих, складних потреб та викликів у широкому контексті; Є важливими для особистості

Номер слайду 6

Мета сучасної географічної освіти: створення особистості , яка володіє просторово-географічними знаннями, культурно- географічними ціннісними орієнтирами; особистості, яка пов»язує своє майбутнє у географічному середовищі на основі взаємодії з природою, тобто формування компетентної, обізнаної особистості з активною громадською позицією.

Номер слайду 7

Структура компетентностей за О.Померун Інтелектуальна; Інформаційна; Мовленнєва; Соціальна; Комунікативна; Загальнокультурна; Компетентність саморозвитку

Номер слайду 8

Предметні компетентності Логічна; Картографічна; Аксіологічна; Краєзнавча

Номер слайду 9

Предметні компетентності спрямовані на формування в учнів просторового уявлення про земну поверхню, розміщення природних ресурсів, населення та господарства, розвиток умінь усвідомлено орієнтуватися в соціально-економічних, суспільно-політичних і геоекологічних подіях у державі та світі.

Номер слайду 10

Інформаційна компетентність: Завдання з аналізом таблиць, схем, діаграм, графіків; Стимулювання роботи з різними джерелами інформації; Консультації учнів як праацювати з підручником, картою, легендою, планами характеристик географічних об”єктів; Формування вміння школярів складати плани, схеми, робити висновки та узагальнення

Номер слайду 11

Комунікативна компетентність: уроки, які передбачають активне спілкування учнів; залучення учнів до створення та захисту індивідуальних та групових проектів; використоння на уроках інтерактивні методи (метод ПРЕС, «мозковий штурм», «мікрофон»); - заохочення учнів до вживання географічної термінології та вивчення географічної номенклатури.

Номер слайду 12

Соціальна компетентність: використання елементів взаємного оцінювання та аналізу відповідей; постійне залучення учнів до природоохоронної, краєзнавчої роботи; необхідним є вивчення і врахування життєвого досвіду учнів, їх інтересів.

Номер слайду 13

Мовленнєва компетентність: надати усну або письмову характеристику об’єктів, явищ, подій; скласти таблицю або схему чи побудувати відповідь на основі схеми, таблиці; навчитися висловлювати власну думку, формулювати й захищати власну позицію; складати різні типи планів характеристик географічних об’єктів; готувати доповіді, реферати, складати тези, розгорнутий та опорний конспекти й будувати відповідь на цій основі.

Номер слайду 14

Полікультурна компетентність: під час вивчення країн світу використання на уроках різноманітні матеріали, які свідчать про досягнення культури країн (демонструю фото музеїв, національних костюмів, архітектурних пам’яток, звичаїв); використання випереджувальних завдань з метою створення учнями візитних карток – презентацій країн світу; стимулювання учнів до опрацювання питань полікультурного характеру в періодиці.

Номер слайду 15

Компетентність самоосвіти і саморозвитку: формування і розвиток інтересу до предмета; залучення учнів до самостійного опрацювання літератури з написанням рефератів та повідомлень; розвиток уміння працювати з текстом, картою; залучаю дітей до самостійного складання структурно – логічних схем, таблиць; здійснення обов’язкового зворотнього зв'язку в процесі самоосвіти через проведення бесід, тестів, проектів, презентацій; залучення учнів активно готуватися до участі в олімпіадах.

Номер слайду 16

Компетентність продуктивної творчої діяльності: навчання учнів розв’язувати проблеми, працюючи індивідуально та в групах; заохочення ініціативи учнів; залучення школярів до складання віршів, реклам; залучення учнів до участі у дослідницько-пошуковій діяльності («Малі річки – життя України», «Україна – моя Батьківщина»).

Номер слайду 17

Картографічна компетентність: навчання учнів орієнтуватися у географічному просторі; робота над формуванням вмінь роботи з картами, умінь визначати географічне положення об’єктів, аналізувати розміщення природних умов та ресурсів, населення та господарства окремих країн та світу; картографічні розминки, групові змагання біля карти.

Номер слайду 18

Інтелектуальна та логічна компетентність: допомага учням оволодіти найбільш продуктивними методами навчально-пізнавальної діяльності, навчання їх вчитися; привчання їх працювати над встановленням логічних зв'язків, прослідковувати головну думку; намагання якомога частіше використовувати питання «чому?», щоб навчити мислити, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки; привчання учнів думати та діяти самостійно.

Номер слайду 19

На уроках учням дається можливість зрозуміти, що кожна людина, знайде своє місце сьогодні, якщо навчиться знаходити шляхи, що необхідні для реалізації її життєвих планів.

ppt
Пов’язані теми
Географія, 7 клас, Презентації
Додано
27 березня
Переглядів
41
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку