Ключові компетентності багатовимірне утворення, що належить до загальногалузевого змісту освітніх стандартів та є спеціально структурованим комплексом якостей особистості, що дають змогу ефективно брати участь у багатьох соціальних сферах і які роблять внесок у розвиток якості суспільства та особистісного успіху, що можуть бути застосованими в багатьох життєвих сферах.
Мета сучасної географічної освіти: створення особистості , яка володіє просторово-географічними знаннями, культурно- географічними ціннісними орієнтирами; особистості, яка пов»язує своє майбутнє у географічному середовищі на основі взаємодії з природою, тобто формування компетентної, обізнаної особистості з активною громадською позицією.
Предметні компетентності спрямовані на формування в учнів просторового уявлення про земну поверхню, розміщення природних ресурсів, населення та господарства, розвиток умінь усвідомлено орієнтуватися в соціально-економічних, суспільно-політичних і геоекологічних подіях у державі та світі.
Інформаційна компетентність: Завдання з аналізом таблиць, схем, діаграм, графіків; Стимулювання роботи з різними джерелами інформації; Консультації учнів як праацювати з підручником, картою, легендою, планами характеристик географічних об”єктів; Формування вміння школярів складати плани, схеми, робити висновки та узагальнення
Комунікативна компетентність: уроки, які передбачають активне спілкування учнів; залучення учнів до створення та захисту індивідуальних та групових проектів; використоння на уроках інтерактивні методи (метод ПРЕС, «мозковий штурм», «мікрофон»); - заохочення учнів до вживання географічної термінології та вивчення географічної номенклатури.
Мовленнєва компетентність: надати усну або письмову характеристику об’єктів, явищ, подій; скласти таблицю або схему чи побудувати відповідь на основі схеми, таблиці; навчитися висловлювати власну думку, формулювати й захищати власну позицію; складати різні типи планів характеристик географічних об’єктів; готувати доповіді, реферати, складати тези, розгорнутий та опорний конспекти й будувати відповідь на цій основі.
Полікультурна компетентність: під час вивчення країн світу використання на уроках різноманітні матеріали, які свідчать про досягнення культури країн (демонструю фото музеїв, національних костюмів, архітектурних пам’яток, звичаїв); використання випереджувальних завдань з метою створення учнями візитних карток – презентацій країн світу; стимулювання учнів до опрацювання питань полікультурного характеру в періодиці.
Компетентність самоосвіти і саморозвитку: формування і розвиток інтересу до предмета; залучення учнів до самостійного опрацювання літератури з написанням рефератів та повідомлень; розвиток уміння працювати з текстом, картою; залучаю дітей до самостійного складання структурно – логічних схем, таблиць; здійснення обов’язкового зворотнього зв'язку в процесі самоосвіти через проведення бесід, тестів, проектів, презентацій; залучення учнів активно готуватися до участі в олімпіадах.
Компетентність продуктивної творчої діяльності: навчання учнів розв’язувати проблеми, працюючи індивідуально та в групах; заохочення ініціативи учнів; залучення школярів до складання віршів, реклам; залучення учнів до участі у дослідницько-пошуковій діяльності («Малі річки – життя України», «Україна – моя Батьківщина»).
Картографічна компетентність: навчання учнів орієнтуватися у географічному просторі; робота над формуванням вмінь роботи з картами, умінь визначати географічне положення об’єктів, аналізувати розміщення природних умов та ресурсів, населення та господарства окремих країн та світу; картографічні розминки, групові змагання біля карти.
Інтелектуальна та логічна компетентність: допомага учням оволодіти найбільш продуктивними методами навчально-пізнавальної діяльності, навчання їх вчитися; привчання їх працювати над встановленням логічних зв'язків, прослідковувати головну думку; намагання якомога частіше використовувати питання «чому?», щоб навчити мислити, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки; привчання учнів думати та діяти самостійно.