ФОРМУВАННЯ У МОЛОДІ ГОТОВНОСТІ ДО ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Про матеріал
Формування у молоді готовності до підприємницької діяльності – це перший, і досить важливий, крок до успіху у підприємництві. Чим більше випускників професійних закладів будуть мати готовність до підприємницької діяльності, тим більше буде створено підприємницьких структур, які дозволять успішно функціонувати підприємцям малого і середнього бізнесу, що в цілому підвищить рівень економіки країни.
Перегляд файлу

ФОРМУВАННЯ У МОЛОДІ ГОТОВНОСТІ ДО ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Н. В. Колтунова

практичний психолог

(Державний навчальний заклад

«Мелітопольський багатопрофільний

центр професійно-технічної освіти»)

 

Перехід нашої країни до ринкової економіки висуває актуальну проблему сучасності - формування у молоді та студентів готовності до підприємницької діяльності та до адаптації в умовах соціально-економічного життя, що змінюється.

Проблеми розвитку підприємництва широко висвітлюються в роботах вчених-економістів: А.Н. Асаула, І. Гоя та Т.П. Смелянської, М.П. Переверзєва, А.М. Луньова та інших, а також в роботах представників психологічної науки: Л.М. Карамушки, С.Д. Максименка, О.К. Зав’ялової, С.Т. Посохової, Ю.Ф. Пачковського, Ю.В. Щербатих та інших. На велику роль підприємництва у суспільстві також вказують автори посібників з психології підприємництва: І.Г. Акперов, Ж.В. Маслікова [1]. О.К. Зав’ялова і С.Т. Посохова [2]. Вони розглядають підприємництво як відродження сфери соціально-економічної діяльності всіх верств суспільства, як конструктивний спосіб адаптації людини в сучасних ринкових умовах.

Проблема про готовність до підприємницької діяльності може бути вирішена тільки за умови розвитку у молоді підприємницьких здібностей, які забезпечуватимуть досягнення реальних успіхів в будь-якій області вибраної ними професійної діяльності.

Соціально-економічні умови диктують необхідність внесення в життя нових вимог - розвиток якостей та здібностей ділової людини [5].

Підприємницька діяльність як за змістом, так і по структурі своїй є системою різноманітних видів діяльності. Тому будь-яка людина, прагнучи зайнятися бізнесом, повинна розвивати в собі: розумові здібності, тобто якості розуму, якості пам'яті, спостережливість як результат синтетичної діяльності сенсорно-перцептивных процесів, властивості уваги як перемикається, зосередженість і розподільність і, безумовно, творчі здібності.

Аналіз практики підприємництва, літературних джерел та статистики вказує, що рівень заохочення суспільством підприємництва, на противагу заохочення громадян до кар’єри найманого працівника, відрізняється залежно від країни та соціальних груп, що складають населення країни [3].

Причинами такої ситуації виступають: культурні особливості народу, особливості бізнес-оточення (пануюча ідеологія в суспільстві, законодавство, фінансування тощо), психологічні особливості нації та окремих її представників, пануюча ідеологія. С.К. Рощин відокремив ідеологію підприємництва і підприємницьку ідеологію [4].

Ідеологія підприємництва відображає відношення до підприємництва і оцінку його ролі з боку держави і суспільства. Підприємницька ідеологія – це розуміння і визначення свого місця в суспільстві самими підприємцями [3].

Основна стратегія розвитку освіти може бути реалізована з урахуванням ринкових відносин в системі професійної освіти по формулі: професіоналізм + креативний тип мислення. При цьому другою головною задачею є виконання, окрім навчання, функцій виховання, коли формуються сила волі, характер, стратегія поведінки, направлена не на реалізацію особистих амбіцій, а на розвиток загальних державних інтересів. В умовах розвитку ринкових відносин і інформатизації суспільства з'являються процеси, направлені на практичне застосування одержуваних знань і умінь, здатних задовольняти потреби людини.

Особистості необхідно розвивати в собі підприємницькі здібності, зробити власне життя творчим, яскравим та позитивним. Навчитися цінувати і заохочувати власне прагнення до самоутвердження, визнавати за собою право виражати відчуття без страху і поважати особисту думку [5].

В ринкових відносинах професійні навчальні заклади повинні не просто підготувати своїх випускників до дорослого життя, але дати їм певний об'єм знань і умінь, які підвищили б їх конкурентоспроможність на ринку праці, сприяли їх зайнятості в професійному спрямуванні та розвитку підприємницьких рис вдачі.

Формування у молоді готовності до підприємницької діяльності – це перший, і досить важливий, крок до успіху у підприємництві. Чим більше випускників професійних закладів будуть мати готовність до підприємницької діяльності, тим більше буде створено підприємницьких структур, які дозволять успішно функціонувати підприємцям малого і середнього бізнесу, що в цілому підвищить рівень економіки країни.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ТА ЛІТЕРАТУРИ

  1. Акперов И.Г. Психология предпринимательства: учеб. пособ. / И.Г. Акперов, Ж.В. Масликова. – М.: Финансы и статистика, 2003. – 544 с.

2. Зав’ялова Е.К. Психология предпринимательства: учеб. пособ. / Е.К. Зав’ялова, С.Т. Посохова. СПб: Изд-во С. – Петерб. Ун-та, 2004.- 296 с.

3. Т.Ю. Кулаковський, О.Г. Кулаковська. Підприємницькі наміри як передумова підприємницької діяльності: Наука і освіта. - 2016. - №5. - С. 194 – 198.

4. Рощин С.К. Предпринимательская деятельность: психология и идеология / С.К. Рощин // Психологический журнал. – 1995. – №1. – С. 31-42. – Т.16.

5. Філіпенко А.В. Готовність молоді до підприємницької діяльності як філософсько-педагогічна проблема: ВІСНИК НТУУ “КПІ”. Філософія. Психологія. Педагогіка.2009. - Випуск 3. - С.13 – 18.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
28 лютого 2020
Переглядів
514
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку