Тренінг на тему: «Ми усі різні, але усі рівні!»
Вправа «Що далі?»
Мета:
• створити в групі атмосферу емоційної свободи, відкритості, дружелюбності;
• допомогти учасникам скоротити дистанцію у спілкуванні;
• ввести в колективне розуміння групи готовність говорити про емоції і почуття .
Ресурси : легкий м'ячик з гуми або тенісний м'яч.
Час: 10 хв.
Тренер починає пропозицію, а закінчує його той учасник , кому тренер кидає м'яч. Тренер: Я прийшов сьогодні з бажанням (кидає м'яч учаснику А.) ...
А. : (ловить м'яч і продовжує) отримати задоволення від гри (кидає м'яч учаснику Б.)
Вправа «Квітуча поляна»
Мета: познайомити учасників з сильними сторонами свого характеру.
Учасникам пропонується написати на стікерах у формі кружечка «Я пишаюся собою, якщо ...» Потім кожен учасник прикріплює стікер на схематичне зображення «поляни з квітами» на плакаті та продовжує фразу.
Вправа «Міняються ті, хто….»
Мета: підсилити групову динаміку; поміняти місцями учасників перед наступним завданням.
Час: 5 хвилин.
Учасники сидять на стільцях по колу. Тренер пропонує одному з учасників (за бажанням) вийти в центр кола (тепер він — ведучий). Один стілець прибирають.
Ведучий говорить: «Міняються місцями ті, хто люблять ананаси». Учасники повинні швидко помінятися місцями. Той, хто залишився без стільця, стає наступним ведучим.
Вправа «Коса»
Мета:
• створити в групі атмосферу емоційної свободи, дружелюбності і довіри;
• навчити працювати у команді.
Один учасник тримає 3 стрічки тканини, три гравця тримають по одному кінцю стрічки. Завдання: треба сплести косу із стрічок тканини тримаючи у руках. Гравці можуть мінятися місцями між собою, щоб сплести косу.
Вправа «Цінності»
Мета: надати можливість учасникам отримати реальний досвід відчуття вагомості своїх переконань і життєвих цінностей.
Учасникам пропонується на 4 кольорових стікерах одного кольору написати 4 (по одній на кожному стікері) найважливіших життєвих цінностей, які вони вже мають. Це можуть бути люди (рідні, друзі, кохані), якості, досягнення – все те, чим ми пишаємося.
Після завершення роботи кожен учень має проранжувати свої цінності, тобто прикріпити їх на лист фліп-чарту таким чином, щоб найважливіша цінність була першою зверху, і так далі в залежності від значимості кожної наступної цінності.
Можна подивитись яких цінностей у групі більше .
Запитання для обговорення:
v Чи важко вам було виконувати це завдання? Поясніть.
v Чому ви вважаєте, що те, що ви написали, є вашими цінностями? У чому їх цінність?
v Що ви розмістили першим? Чому?
Вправа «Броунівський рух»
Мета: зняття емоційної напруги та розподіл учасників у мікрогрупи.
Інструкція: «Уявіть собі, що всі ми ― атоми, які рухаються в хаотичному порядку, іноді поєднуємося в молекули, а потім розлітаємось в різні сторони, збираємось в цілу клітину, організм... Зараз заграє музика, і ми всі почнемо рухатися в просторі, як атоми в хаосі. А потім я назву будь-яке число, і таке число атомів об'єднаються в одну молекулу, а потім кілька молекул – у клітину, клітини – в організм».
Звучить музика, всі учасники рухаються в хаотичному порядку. Тренер говорить: "2 атоми", потім "4 молекули", "5 клітин", "4 організми".
Учасників треба розділити на чотири групи.
Вправа «Сліпий текст»
Мета:
• сформувати колектив, здатний до вирішення групового завдання;
• допомогти гравцям розвинути уяву, метафоричне мислення, вміння використовувати символіку мови і дії;
• розвинути здібності до з'єднання ідей з різних областей, вміння використовувати отримані асоціації для вирішення творчого завдання;
• створити активну творчу атмосферу і позитивний настрій у групі.
Ресурси: дошка або фліп-чарт з приладдям для запису завдання.
Час: 15 хв.
На дошці ( фліп- чарті ) записується набір слів. Наприклад :
Все це дивно ми підемо холодно сиро до біса і очі червоні а з ранку йшов дощ так-то воно краще нерозумно вляпалися кап- кап- кап.
Сенс завдання, в якому беруть участь групи по 5-7 осіб, у тому , щоб у результаті колективного обговорення перетворити набір слів в текст. Як це можливо зробити? По-перше, відокремивши логічні одиниці шляхом розставляння розділових знаків. По-друге, інтонація допоможе зрозуміти сенс вислову в неповному реченні. Цікаво подивитися результати роботи декількох груп і порівняти їх.
Завершення
- Чи сподобалося вам завдання? Що було цікаво в ньому? Де ви зіткнулися з проблемами?
- Як працювала група в процесі розробки тексту: чи виникали конфлікти, проявилися чи лідери, враховувалося чи думка меншості ...?
Шерінг.
Обмін враженнями та побажання для наступних тренінгів.