Вчитель математики Путивльської ЗОШ І-ІІІст.№1, м.Путивль
ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ МАТЕМАТИЧНОГО МОДЕЛЮВАННЯ В УЧНІВ 5-6 КЛАСІВ У
ПРОЦЕСІ РОЗВ’ЯЗАННЯ ТЕКСТОВИХ ЗАДАЧ
Реалізація прикладної спрямованості навчання математики означає: створення запасу математичних моделей, які описують реальні явища і процеси, мають загальнокультурну значущість, а також вивчаються у суміжних предметах; формування в учнів знань та вмінь, які необхідні для дослідження цих математичних моделей; навчання учнів побудові та дослідженню найпростіших математичних моделей реальних явищ і процесів [2]. На сучасному етапі розвитку шкільної математичної освіти в умовах особистісно орієнтованого навчання, рівневої і профільної диференціації проблема навчання учнів розв’язування задач методом математичного моделювання при вивченні математики є актуальною і потребує грунтовного дослідження. Зокрема, важливим є завдання переформулювання прикладної задачі з природної мови тієї галузі, де вона виникла, мовою математики та створення адекватної математичної моделі. Суттю моделювання, як методу навчання, є здійснення вчителями й учнями окремих етапів навчального пізнання в діяльності моделювання з активним і цілеспрямованим використанням моделей [1]. Упровадження змістової лінії «математичне моделювання», як засобу діяльнісного навчання, забезпечує умови для опанування учнями навичок розв’язування прикладних математичних задач та залучення їх до усвідомленого оцінювання власних навчальних досягнень.
Основна складність для учнів у процесі математизації змісту прикладної задачі полягає у доборі правильної математичної моделі: рівняння, нерівності, системи рівнянь чи нерівностей, функції тощо.
Критеріями підготовленості учнів до самостійної реалізації розв’язування прикладної задачі методом математичного моделювання є сформованість у них відповідних навичок:
-визначати основні взаємозв’язки між компонентами досліджуваної проблеми;
Література
Анотація. Бокатов М.П. Формування вмінь математичного моделювання в учнів 5-6 класів у процесі розв’язання текстових задач. У статті розглянуті основні види текстових задач та основні етапи формування вмінь математичного моделювання.
Ключові слова: текстових задач, формування вмінь, математичне моделювання.