Мета: сприяти становленню батьківської компетентності шляхом усвідомлення і осмислення механізмів діалогічного спілкування та формування вмінь і навичок конструктивної взаємодії з дітьми у сім`ї.
Робота з батьками
Фрагмент освітнього тренінгу для батьків «Сімейне виховання»
Відкриття
Мета: сприяти становленню батьківської компетентності шляхом усвідомлення і осмислення механізмів діалогічного спілкування та формування вмінь і навичок конструктивної взаємодії з дітьми у сім`ї.
Вчитель вітає учасників, презентує мету, завдання, програму тренінгу, актуалізує тему даної просвітницької програми.
Час: 15 хв.
Ресурси: комп`ютер з проектором, роздаткові матеріали, інформація на фліпчарті.
Хід проведення
Привітання учасників, презентація програми. Ознайомлення учасників з регламентом роботи. Заповнення анкет.
Вправа «Привітання»
Мета: сприяти встановленню контакту між учасниками команд та налаштуванню на роботу.
Один з учасників каже привітання приблизно в такій формі: «Привіт усім, у кого в цей момент хороший настрій!» Ті, кого стосуються ці слова, разом відповідають: «Привіт!» Вправа повторюється кілька разів.
Вправа «Очікування»
Мета: допомогти учасникам усвідомити особисті очікування від заняття.
Учасники записують очікування від роботи, обговорюють їх.
Вправа на знайомство «Інтерв`ю»
Мета: познайомити учасників, сприяти згуртованості групи та створенню комфортної атмосфери для успішної роботи.
Час: 25 хв.
Ресурси: бланк для інтерв`ю
Хід проведення
Етап 1 Учасники обєднуються в пари і по черзі беруть один в одного інтерв`ю за такими запитаннями:
-Ім`я;
-Відомості про сім`ю;
-Три реч, які Ви найбільше любите в житті;
-Життєве кредо;
-Найцікавіший спогад з дитинства;
-Портрет співбесідника (потрібно зобразити співбесідника за допомогою малюнка; можна використовувати будь-які асоціації та образи).
Тривалість виконання завдання: 7 хв.
Етап 2 Кожен з учасників презентує свого співбесідника. Після того, як всі учасники та вчитель у запропонованій спосіб представили один одного, всі бланки прикріплюються на стіні для створення символічної галереї портретів учасників, що сприятиме позитивному налаштуванню.
Запитання для обговорення:
-Які ваші враження від знайомства?
-Як ви думаєте. Чому в інтерв`ю ми включили питання, що стосувалися відомостей про сім`ю та спогади з минулого?
-Чи допомогли спогади з дитинства актуалізувати ваш дитячий досвід? Як це може нам допомогти у роботі треннінгу?
Вправа «Видиранка»
Мета: сприяти позитивному самооцінюванню, усвідомленню унікальності кожної людини.
Учасники команд отримують папір, заплющують очі й виконують завдання ведучого: зігнути навпіл, відірвати правий кутик, зігнути навпіл, відірвати лівий кутик, зігнути навпіл, відірвати правий кутик. Звертають увагу на неповторність кожної видиранки.
Висновок: усі ми різні, але це чудово, бо можемо щось для себе запозичити один в одного.
Вправа «Коло рук»
Мета: завершити роботу на емоційному піднесенні.
До вправи залучають учасників семінару. Учасники беруться за руки, уявляють у своїх грудях вогник добра, ніжності, любові, як він збільшується, його сила переходить у праву руку й вливається в долоню того, хто стоїть праворуч, збагачується його любов'ю й рухається далі по колу.
Враження: учасники записують та висловлюють враження від заняття, побажання
Інтерактивні методи та форми роботи з батьками
Рольова гра
Групова дискусія
Творчі завдання
Мозкова атака
Інтерактивна мінм-лекція
Колаж
Лепбук
Рефлексивні коментарі
Повчальні історії, яскраві метафори, казкові розповіді
Психогімнастичні, ігрові, тренувальні вправи на активізацію, рефлексію тощо.