Конспект заняття "Вибір професії. Мотиви вибору професії"

Про матеріал
Конспект уроку для учнів 11 класу з тестовим матеріалом для практичної роботи "Мотиви вибору професії"
Перегляд файлу

 

КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ

Вибір професії. Мотиви вибору професії

 

Мета: навчитися розмежовувати поняття професія і спеціальність, пізнати і проаналізувати власні мотиви вибору професії .

 

1. «Мозковий штурм»
Ліс. Уявіть собі, що ви заблукали в лісі. І раптом побачили три дороги. 
Одна дорога: Направо підеш – багатство знайдеш, а здоров'я втратиш. 
Друга дорога: Наліво підеш – половину багатства знайдеш, а половину здоров'я втратиш.

Третя дорога: Прямо підеш – зусиль докладеш, себе загубиш або знайдеш, важко буде, легко буде, від тебе залежить, чи здоров'я збережеш.
- Який ваш вибір?

 

2. Введення понять «професія», «спеціальність».

У первісному суспільстві не існувало проблеми вибору професії, тому що тоді кожен умів робити усе для забезпечення життя. З розвитком людства видів праці побільшало, виникли професії. Нині, за підрахунками спеціалістів, існує понад 50 тисяч професій .

Професія – це необхідна для суспільства галузь діяльності людини, яка дає можливість їй існувати та розвиватися.

Спеціальність – вид занять в рамках однієї професії.

Приклад:  професія – вчитель, спеціальність – вчитель математики, вчитель фізики; професія – машиніст, спеціальність – машиніст парових турбін.

Завдання №1. Визначити спеціальності: лікар, менеджер, оператор.

Завдання № 2. Із перерахованих слів виписати окремо професії і спеціальності: токар, хірург, літературний критик, викладач, піаніст, столяр, юрист, шахтар, льотчик-випробувач, суддя, хімік-теоретик, маляр, художник-конструктор, кравець.

 

3. Аналіз мотивів вибору професії

Пригадаємо мотиви укладання шлюбу:

  • Шлюб із любові.
  • Шлюб з розрахунку.
  • Шлюб задля вигоди (в основі меркантильні інтереси, отримання односторонньої вигоди).
  • Шлюб із помсти.
  • Вимушений шлюб (незапланована вагітність).
  • Шлюб для реалізації соціально-нормативних ролей (реалізація очікувань «аби була жінка/чоловік», бо так прийнято).

Вправа «5 чому».

Як же можна визначити свої мотиви?

Поставте самі собі питання «Чому?».  Причому послідовно, 5 разів. І самі на нього відповідайте.

Наприклад:

 «Чому я ходжу на роботу?» Тому що це мій розвиток.

«Чому для мене важливий розвиток?» Щоб довести собі …

«Чому мені потрібно довести собі …?» Мені важливо бути гідним …

«Чому мені важливо бути гідним …?» Я зможу дозволити собі …

«Чому мені важливо дозволити собі …?» «Щоб відчувати себе вільним і робити те, що я люблю.

Ці прості 5 питань і відповідей дають бачення своїх глибинних мотивів до дії.

 

4.  Тест «Мотиви вибору професії».

 

5. Підсумки заняття

Історія для натхнення.

 Одного разу хлопчик пішов в ліс і заблукав. Він не знав, що йому робити й куди йти. Він вже зібрався заплакати. Але потім взяв себе в руки, набрався хоробрості й виліз на найвище дерево. Зверху було добре видно, в якій стороні його село й куди потрібно йти.

  •     Де нам знайти те своє дерево, щоб не плутатись в житті?

Таке дерево існує – це наша найбільша мета. Вона дійсно повинна бути великою. Велика мета допомагає побачити свій життєвий шлях…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тест «Мотиви вибору професії»

Інструкція: нижче наведено твердження, що характеризують професію.

  Прочитайте й дайте оцінку, наскільки кожне з них вплинуло на ваш вибір професії:

5 – дуже сильно вплинуло, 4 – сильно, 3 – середньо, 2 – слабко, 1 – не вплинуло.

Мотиви вибору професії

Вимагає спілкування з різними людьми

1

2

3

4

5

Відповідає моїм здібностям

1

2

3

4

5

Сприяє розумовому й фізичному розвитку

1

2

3

4

5

Є привабливою

1

2

3

4

5

Дає великі можливості проявити творчість

1

2

3

4

5

СУМА 1

 

 

 

 

 

Подобається батькам

1

2

3

4

5

Єдина можлива за обставин, що склалися

1

2

3

4

5

Вважається престижною

1

2

3

4

5

Дає змогу обмежитися наявним обладнанням

1

2

3

4

5

Вибрана моїми друзями

1

2

3

4

5

СУМА 2

 

 

 

 

 

Дуже подібна до улюбленого шкільного предмета

1

2

3

4

5

Дає змогу використовувати професійні вміння поза роботою

1

2

3

4

5

Є високооплачуваною

1

2

3

4

5

Дає змогу працювати близько біля дому

1

2

3

4

5

Вимагає переїзду на нове місце проживання

1

2

3

4

5

СУМА 3

 

 

 

 

 

Дає можливості для зростання професійної майстерності

1

2

3

4

5

Дає можливість бути корисним людям

1

2

3

4

5

Дає змогу реалізувати здібності до керуючої роботи

1

2

3

4

5

Передбачає велике відчуття відповідальності

1

2

3

4

5

Дає змогу одразу отримати результат праці для інших

1

2

3

4

5

СУМА 4

 

 

 

 

 

  • Сума 1 «І» внутрішні, індивідуально значущі мотиви.
  • Сума 2 «-» – зовнішні негативні мотиви.
  • Сума 3 «+» – зовнішні позитивні мотиви.
  • Сума 4 «С» – внутрішні соціально значущі мотиви.

Максимальна сума вказує на переважаючий вид мотивації.

Перевага внутрішніх мотивів і позитивної зовнішньої мотивації є найбільш ефективними з погляду задоволення працею та її результативністю

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
23 березня 2021
Переглядів
755
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку