Фрагмент психолого-педагогічного семінару на тему: «Розвиток креативного мислення, гнучкості , точності та темпу мислення»

Про матеріал

Завдання: усвідомлення учасниками своїх особистісних творчих можливостей та в інших людей, оволодіння прийомами подолання сумнівів, упевненості у собі, створення у групі атмосфери психологічного комфорту.

Матеріал містить корисні лінки

Перегляд файлу

Фрагмент психолого-педагогічного семінару

на тему: «Розвиток креативного мислення, гнучкості , точності та темпу  мислення»

(адаптовано за  матеріалами мережі Інтернет)

Завдання: усвідомлення учасниками своїх особистісних творчих можливостей та в інших людей, оволодіння прийомами подолання сумнівів, упевненості у собі, створення у групі атмосфери психологічного комфорту.

Психолог. Кожна дитина має свої, тільки  їй властиві риси характеру, образу мислення, образного сприйняття світу. Але як упізнати найперші вияви незвичних здібностей, як організувати навчання так, щоб дати змогу кожній дитині розкрити свої здібності?

Обдарована дитина…  Як її знайти, чим і як їй допомогти?  Саме для цього ми сьогодні зібралися. Давайте ознайомимося з психологічними термінами.

Креативність розуміється як своєрідність поводження особистості, що виражається в оригінальних способах отримання продукту, в нових підходах до роз язання проблем, створенні оригінального продукту.

Креативність насамперед -  особливий склад розуму, особлива якість розумових процесів, прояв дивергентного мислення (яке відбувається нелогічно, тобто йде одночасно в різних напрямках), що містить у собі чотири основні властивості:

  1. Вільність (легкість) думки – кількість ідей за одиницю часу ( причому важлива не якість, а саме кількість );
  2. Гнучкість думки – здатність переключатися з однієї ідеї на іншу,  тобто пропонувати різні способи використання предмети чи будь-чого;
  3. Оригінальність – здатність продукувати ситуації, незвичайні відповіді, рішення;
  4. Точність (або завершеність) – здатність удосконалювати , надавати завершеної форми своєму творчому продукту.

Слід знати, що високий рівень пізнавальних інтересів учителі бачать у 9 % учнів, середній – у 45 %, низький – у 46 %. Дітям нецікаво вчитися або вони не усвідомлюють навіщо їм потрібні знання.  Далі високий рівень сприйняття лише у 4 % учнів, середній – у 41 %, низький – 55 %.  Основна причина цього – недостатнє залучення учнів до навчального діалогу, творчого пошуку на уроці. Діти налаштовуються на механічне запам ятовування, а не на міркування під час вирішення навчальних проблем, що призводить до низького розвитку довгострокової пам яті  й рівня розуміння навчальної інформації. Довгострокова пам ять лише у 21 % дітей добре розвинена, з цього і низька працездатність учнів на уроці.

Що ж робити вчителям для поліпшення успішності? Адже найвагомішим аргументом для учнів була та є оцінка, на неї реагують 68 % дітей в класі, на 2-му місці за значимістю – зацікавленість – 18 % і лише 6 % учнів реагують на покарання. Тому наша сьогоднішня задача – це врахувати все раніше сказане та оволодіти новими навиками та вміннями при роботі з дітьми.

 Творчий вчитель – творчий учень.  Так мною підготовлено декілька методик, які ви за бажанням зможете інтерпретувати на своїх предметах.

Тест «Білі кружальця»

 За допомогою якого досліджують наскільки у дитини розвинена спостережливість, володіння елементами аналогізування, узагальнення, порівняння, класифікації. В результаті ми отримаємо оцінку за такими параметрами  як оригінальність, швидкість, гнучкість.

 

Тестування вчителів

 

Слова на літеру «К» - час 1 хв на виконання.

Досліджуємо словарний запас, кмітливість, інформованість про предмети та явища, концентрацію уваги, розвиненість пам яті.

 

Тестування вчителів

 

Є безліч інших практичних методів для розвитку творчого мислення у школярів це : образного бачення, символічного бачення, придумування, «Якби….», образної картини, гіперболізації, аглютинації,  емпатії.

 

Вправа «Запитання - відповідь».

Учасник ставить будь-яке запитання сусіду ліворуч. Відповівши, той питає щось у свого сусіда. Або один ставить запитання, а інші учасники відповідають по колу. Вправа сприяє гнучкості, оригінальності мислення.

  Отже, ми сьогодні ознайомилися з психологічними термінами, практичними методами розвитку творчого мислення, розвивали в собі творчі здібності, самоаналіз, тож поставлене на початку завдання виконане.

 Корисні лінки:

http://studcon.org/tvorchi-zavdannya-yak-zasib-rozvytku-kreatyvnyh-zdibnostey-uchniv-u-navchalno-vyhovnomu-procesi?page=15

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
31 жовтня 2018
Переглядів
911
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку