Фрагмент уроку для 1 класу з предмета «Я досліджую світ»
з використанням інтелект-карти (ментальна карта)
Тема тижня: «Світ техніки".
Орієнтовні / проблемні запитання:
• Що таке техніка?
• Сучасні види техніки. Якими були їх попередники?
• Як техніка допомагає в побуті і якою вона буде в майбутньому?
• Як «потоваришувати» з технікою?
• Яка роль роботів у житті людини?
Цілі на тиждень:
1. Розповісти про види техніки, які допомагають людям.
2. Ознайомити учнів із процесом вирощування і збору врожаїв та видами сільськогосподарської техніки.
3. Ознайомити учнів із процесом будівництва та видами будівельної техніки.
4. Розповісти про види спецтехніки та військової, ознайомити з алгоритмом використання деяких приладів.
5. Дослідити процес еволюції звичних технічних засобів та перспективи подальшого розвитку технічної галузі, зокрема роботехніки.
Очікувані результати :
Наприкінці тижня учні:
• оперують (додавання, віднімання, порівняння) числами в межах 10;
• розпізнають види будівельної, сільськогосподарської, спецтехніки та військової техніки;
• розповідають про процеси будівництва будинків і доріг, вирощування і збору врожаю;
• розповідають про процес розвитку деяких сучасних технічних засобів;
• розповідають про поточний розвиток роботехніки та її перспективи.
Тема уроку: «Розпізняння видів техніки за призначенням та застосуванням певною професією людей.»
Мета: Розповісти про види техніки, які допомагають у будівництві, обслуговуванні доріг, рятувальних робіт та при військових подіях.
Результати навчання: Наприкінці заняття учні: розпізнають види будівельної техніки; розповідають про процес будівництва будинків та ремонту доріг. Ознайомлені з видами спецтехніки та військової технікою. Можуть безпомилково назвати професії людей, які використовують техніку за призначенням.
Тип уроку: комбінований
Обладнання і матеріали: класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери. Комп’ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор (бажано), набір картинок на тему: «Транспорт», Я досліджую світ., Т.Г. Гільберг– підручник для 1 класу закладів загальної середньої освіти, Київ. Генеза, 2018р., Я досліджую світ., з. В.Воронцова – посібник-практикум інтегрованого курсу для 1 класу закладів загальної середньої освіти, Київ. Видавництво «Алатон», 2018р., клей, ватман.
Що підготувати заздалегідь: Роздрукувати та розрізати набір картинок на тему: «Транспорт» (Додатки (1-2) для об'єднання у групи (не більше 5-ти дітей в одній групі) та для роботи у групах), підготувати Q-коди для перегляду уривків навчальних мультфільмів (програми) про певні професії та технікою якою користуються люди, презентацію.
Рекомендації щодо організації освітнього простору: Ранкове коло, підсумкові завдання виконують у загальному колі: всі сидять на стільчиках або стоять. Решту вправ теж можна проводити в колі або за столами (на розсуд учителя).
Хід фрагменту:
І. Етап повідомлення теми уроку, мотивація навчальної діяльності.
Ранкова зустріч. Привітання.
Фонетична вправа «Встав у чистомовку пропущене слово-назву техніки».
ІІ. Етап узагальнення вивченого матеріалу.
Примітка: до роботи з інтелект-картою вчитель повертається після роботи з підручником, під час узагальнення вивченого. Заповнення карти проходить у вигляді бесіди. Відповіді, дані дітьми на запитання вчителя, розташовуються на карту
Яким професіям дорослих притаманні ці атребути? Гра «Відгадай?»
(Аркуш майбутньої інтелект-карти розрізається на чотири частини. Кожна група працює лише з однією частиною).
https://www.youtube.com/watch?v=QYje_ajopO8
https://www.youtube.com/watch?v=rl9dE1c6UC8
https://www.youtube.com/watch?v=lAQiAOTNp0I
https://www.youtube.com/watch?v=KEmeatAAhLM
https://www.youtube.com/watch?v=dOnDFDJA9D4
ІІІ. Підведення підсумків. Зворотній зв’язок. Рефлексія. Релаксація.
Примітка: карта залишається на дошці до завершення уроку, учні звертаються до неї на етапі рефлексії, розповідаючи вчителю, що запам’ятали на уроці.