Брилівський заклад повної загальної середньої освіти
1клас, інтегрований курс «Я досліджую світ»
Методична ідея та розробка: вчителя початкових класів
Порубльової Світлани Миколаївни
2019
Порубльова Світлана Миколаївна вчитель початкових класів «Спеціаліст вищої категорії» Брилівського закладу ПЗСО Виноградівської сільської ради Олешківського району Херсонської області |
Тема: Брати наші менші
Предмет: «Я досліджую світ»
Цілі:
Тип уроку: комбінований.
Тиждень: «Подорожуємо в часі».
Обладнання: мультимедійна презентація та технічні засоби для її демонстрації;
Хронометраж уроку
І. |
Організаційний момент |
1 |
ІІ. |
Мотивація навчальної діяльності
|
3 |
ІІІ. |
Актуалізація опорних знань
|
2 |
І\/. |
Повідомлення теми і мети уроку |
1 |
\/. |
Сприймання та з-ння матеріалу уроку
|
5 4 1 |
\/I.
|
Закріплення набутих знань 1. Метод «Кубик Блума».Робота в макрогрупах 2. Створення найпростіших виробів у техніці оригамі. 3. Динамічна пауза. |
5 5 1 |
\/ІІ. |
Рефлексія
|
2 2 |
\/III. |
Підсумок уроку.
Всього: |
1 2 35 |
Хід уроку
І. Організація момент.
Привітання Дзвоник лунає
Діток на урок скликає.
Тож урок розпочинаємо
Та гостей наших привітаємо.
- Доброго дня!
- Сядьте зручніше, подаруйте один одному посмішку і берімося до роботи.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Діти, нам прислав SMS Буратіно. Цей казковий чоловічок просить допомоги, він не може впоратися із домашнім завданням. Допоможемо йому?
3. Вправа «Очікування».
-Що ви очікуєте від уроку?
Щоб урок пройшов не марно
треба сісти рівно, гарно.
не крутитись на всі боки,
Як папуги та сороки.
Сказати хочеш, не кричи,
а лише руку підійми.
Якщо будемо дотримуватися цих правил, тоді обов’язково всі наші очікування здійсняться.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Відгадайте загадки
Влітку медом ласував,
Досхочу малини мав.
А як впав глибокий сніг,
Позіхнув і спати ліг. (Ведмідь) (Слайд 2)
Вірно людям я служу,
Їм дерева стережу,
Дзьоб міцний і гострий маю,
Шкідників ним добуваю. (Дятел) (Слайд 3)
І в день, і в ночі у кожусі на печі. (Кіт) (Слайд 4)
Не князівської породи,
А ходить в короні,
Не їздець, а зі шпорами,
Не сторож, а рано будить. (Півень) (Слайд 5)
Тіло як у черв’ячка,
Вуса наче у жучка,
Крила гарні, кольорові,
Наче квіточки казкові. (Метелик) (Слайд 6 )
Наче птиця, крила має,
Все літає та співає:
-Я медок вам наношу,
Не чіпайте, бо вкушу. (Бджілка) (Слайд 7 )
Я руда, низького росту,
Хитра і довгохвоста.
На курей я вельми ласа-
В них таке смачненьке м’ясо. (Лисиця) (Слайд 8 )
-Назвіть одним словом слова-відгадки: ведмідь, півень, метелик, лисиця… (ТВАРИНИ)
І\/. Повідомлення теми і мети уроку.
-Тож про кого треба підготувати Буратінові домашнє завдання ?
-Так, про тварин. А ще дізнатися, які тварини живуть на Землі, на які групи вони поділяються та за якими ознаками.
\/. Сприймання та засвоєння матеріалу уроку.
1.Розповідь учителя.
Тварини- це частина живої природи. Вони живуть скрізь, де для них є їжа, місце для житла, схованки від ворогів.
Світ тварин багатий і різноманітний. Собака, слон, курка, соловей, жук, гадюка – це тварини. Щоб назвати усіх тварин, не вистачить цілого дня. Але їх можна об’єднати у групи. Кожна група має щось спільне, подібне.
А у які саме групи об’єднали тварини ми дізнаємося переглянувши відеоролик. (Слайд 9 )
-Тож які групи ви запам’ятали?
-Давайте спробуємо їх ще раз пригадати, а допоможуть нам самі тварини.
2. Метод піктограм. (Додаток 1)
(Слайд 10)-Назвіть групу цих тварин. (Комахи)
-А яку вони мають істотну ознаку вам підкажуть піктограми на дошці.
(Мають шість лапок)
(Слайд 11 ) –До якої групи належать жаби, черв’яки, тритони? (Земноводні)
-Чим вони відрізняються від інших тварин? Оберіть їх істотну ознаку.
(Вони живуть частину життя на суші, а частину-у воді. Дихають
киснем повітря. Тіло вкрите вологою шкірою) .
(Слайд 12) (Черепахи, ящірки, крокодили…)
-А цю групу як назвемо?
-Чим вони відрізняються від інших тварин?
(Плазуни рухаються на суші плазуючи, тіло у них укрите сухими
лусочками.)
(Слайд 13) –Назвіть цю групу тварин та оберіть їх спільну рису.
(Птахи. Тіло вкрите пір’ям.)
(Слайд 14) – Яка група тварин перед нами?
-Назвіть істотну ознаку риб.
(Риби живуть у воді, тіло вкрите лускою, дихають киснем
розчиненим у воді.)
(Слайд 15)- Назвіть останню групу тварин та оберіть їх спільну рису.
(Звірі. Тіло вкрите шерстю, малят вигодовують молоком).
-Молодці. Тепер Буратіно запам’ятає на які групи поділяють тварин та за якими ознаками.
3. Руханка. (Слайд 16 )
\/I. Закріплення набутих знань.
Картка 1. (Група «Білочки»)
Виконати математичні дії
КОРА – А + ОВАЛ – Л (корова) (Слайд 17)
(Н-д: застосуй…)
-Привести приклади використання людиною корів.
Картка 2. (Група «Зайчики»)
Скласти слово з літер К І И Д Н (індик) (Слайд 18)
(Н-д: зроби аналіз будови тіла)
Картка 3. (Група «Сонечки») «Шифрувальники»
Розшифрувати слово користуючись алфавітом
22 19 18 7 28 15 19 (сонечко) (Слайд 19)
(Н-д: оціни вказавши всі плюси та мінуси цієї комахи)
(Сонечко хижа комаха яка поїдає інших комах: попелюх- користь приносить рослинам, поїдає і корисних комах і цим завдає шкоди).
Картка 4. (Група « Котики»).
Скласти картинку тварини (пазли) (Сом) (Слайд 20)
(Н-д: опиши сома… риба яка живе у прісних водоймах, має велику голову, здорову пащу, на голові довгі вуса і сама риба велика. Має забарвлення тіла в залежності від кольору дна де живе).
-Відгадайте загадку
Вірний друг у мене є,
Мені лапу подає.
Заглядає щиро в очі,
Мовби щось сказати хоче.
Замість слів лиш чути: -«Гав»,
Всіх котів порозганяв. (Собака) (Слайд 21)
-Так – це собачка. І наступне завдання для Буратіно – скласти із паперу цього вірного друга. Допоможемо нашому герою?
-Будемо складати собачку у техніці «Оригамі». Це мистецтво складання паперу використовуючи різні згини. Фігури оригамі складають без розрізів, тобто не користуються ножицями.
( Діти під керівництвом учителя складають собачку)
-Давайте покажемо які гарні вироби у нас отрималися.
1, 2, 3, 4, 5!
Час настав відповичивать.
Дружно встали,
Руки в боки,
Ну-мо присідать.
1, 2; 3, 4; 1, 2; 3, 4.
Пострибаєм як зайчата,
Підкрадемось, ніби лисенята,
Погойдаймось, як ведмідь.
А тепер пташками стали,
Полетіли, покружляли
І за парти тихо сіли.
Час настав попрацювать.
\/II. Рефлексія.
-Уважно послухайте та скажіть голоси яких тварин чуєте (звуко-запис.)
(Слайд 22 )
-Діти, у яку групу ми об’єднаємо цих тварин? (свійські тварини).
-Правильно. Про свійських тварин ми поговоримо на наступному уроці.
2. Вправа з LEGO «Неіснуюча тварина».
-Давайте пригадаємо назву цього тижня. («Подорожуємо в часі»)
-Уявіть, ми з вами у космічному просторі і там зузтріли неіснуючих тварин на нашій Землі.
-А зараз попрацюйте знову в групах. Візміть по дві башенки LEGO і створіть власноруч цю тваринку. Доберіть їй кличку і подумайте до якої групи тварин буде належати ваша неіснуюча тварина.
(Презентація «тварин»)
\/ІІI. Підсумок уроку.
1. Прийом «Закінчити речення»
Ми знаємо … .
Ми вміємо … .
-Чи справдилися ваші очікування? Ми про це дізнаємося за допомогою цеглинок:
якщо урок сподобався візьміть до рук зелену цеглинку;
якщо урок не дуже сподобався-оранжева цеглинка;
якщо урок зовсім не сподобався- синя цеглинка
і тепер побудуємо башенки різних кольорів які будуть відповіддю на моє питання.
-Молодці. Я сьогодні отримала велике задоволення від уроку, від вашої праці. Так тримати! Я своєю цеглинкою добудую зелену башенку.
Буратіно також нам вдячний. Тепер він готовий до уроку і знаннями про тварин поділиться з іншими друзями.