Фрагмент уроку для 1 класу з використанням технології "Входження в картину"

Про матеріал
Мета цієї авторської розробки - познайомити з технологією «Входження в картину», а саме, на прикладі проілюструвати дії вчителя під час використання даної технології, узагальнити рекомендації про впровадженню технології в практику.
Перегляд файлу

 

Авторська розробка

на тему «Фрагмент уроку за технологією «Входження в картину»

 

        В сучасному світі, в час інформаційного шуму актуальним є долучення дітей до мистецтва. Як зробити так, щоб дитина не просто завчила імена художників і назви їх картин, а захоплювалася творами мистецтва, вчилася відчувати, давала простір фантазії?

      Мета цієї авторської розробки -  познайомити з технологією «Входження в картину», а саме, на прикладі проілюструвати  дії вчителя під час використання даної технології, узагальнити рекомендації про впровадженню технології в практику.

 

Мета технології  «входження в картину» — створення умов  для появи  у дітей  мотивація розмірковувати про твори мистецтва. В основі технології— американська програма «Стратегія  візуального мислення». Використовуючи дану технологію, важливо пам’ятати про наступне:

  • сюжет картини має бути пов'язаний з досвідом дитини, бути зрозумілим і близьким;
  • до закінчення роботи над картиною не повідомляйте учням прізвище автора картини та її назву;
  • намагайтеся залучати до обговорення всіх дітей;
  • слідкуйте за тим, щоб дитина аргументувала свої відповіді, припущення;
  • не оцінюйте відповіді дітей(навіть, схвально);
  • вчителю не варто підказувати, підводити дітей до очікуваної відповіді, самостійно робити підсумок;
  • і головне, під час «входження в картину» в класі відбувається дискусія, а значить, постійна імпровізація!

 

Фрагмент уроку  за технологією «Входження в картину»

( 1 клас. Тематичний тиждень 16 «Зимові свята»)

Попередня робота: актуалізація знань з теми «Органи чуття»(курс «Я досліджую світ»)

Обладнання: картина Роберта Дункана «Канікули в селі»(додаток 1)

Зараз я пропоную вам подивитися на цю картину. Що відбувається на картині?(відповіді дітей: Діти катаються на лижах… діти вийшли на прогулянку...) Чому ви так думаєте?

Чи захотілося вам потрапити в картину? Давайте подумаємо, як ми можемо це зробити? (відповіді дітей: По стежці біля тину…Вийти з будинку…)

Ви хочете потрапити в картину поодинці чи з кимось із друзів? (Я хочу один… Я хочу з Марійкою і Сашком…) Для того, щоб потрапити в картину групою, треба думати в одному напрямку! Готові? Заплющте очі, починаємо входження в картину…

Ну, що ви вже всередині? Що ви бачите?(Дітей, будинки, собаку…) Хто зараз поряд з вами? (Собака… Хлопчик, що сидить на снігу…)

Яка пора року зараз у вас?( Зима) Ви впевнені? Чому? (Навкруги лежить сніг…)  А який час доби? ( День, бо сонце світить… Десь після обіду, бо позаду дітей тінь) Вдихніть повітря. Яке воно? (Холодне, щиплить  всередині носа) Ви не змерзли?(Я трохи… Ні, світить сонечко і мені приємно…)

Чи відчуваєте ви якісь запахи? (Ні, я не  відчуваю… Я відчуваю запах пиріжків  зі сторони будинку… А я запах диму, хтось топить піч…)

Чи чуєте ви якісь звуки? ( Я чую сміх дітей… Я – дихання собаки… А я чую як в лісі позаду мене стукає дятел…) Ти почув стукіт дятла?! Який ти уважний!

Торкніться снігу. Який він? ( М’якенький… Він добре ліпиться…)

Ви вже познайомились з дітьми? Що вони роблять? Який у них настрій?(Веселий… Радісний) Чому ви так думаєте? (Вони посміхаються…)

Як довго діти гуляють на вулиці?( Вже довго…) Чому ви так вирішили?( У них вже червоненькі щічки і носики…) Ви дуже спостережливі!

Які ще зимові розваги ви можете запропонувати дітям?(Побудувати снігову фортецю або снігову бабу… Покататися «потягом», тримаючись один за одного…) Я думаю, діти  обов’язково прислухаються до ваших порад!

Яку назву ви  дали б цій картині?(відповіді дітей) Бажаєте дізнатися, як цю картину назвав сам автор? Тоді вам треба вийти з картини. Готові? Ще раз озерніться навколо, запам’ятайте свої емоції  від цього морозного сонячного дня, від усміхнених обличь дітей. Пам’ятаєте, як ви потрапили в картину? Виходьте тим самим шляхом…

 

 

     Технологія «Входження в картину» сприяє  розвитку самореалізації, естетичних уявлень і почуттів, комунікативних навичок,  вміння презентувати власну думку, формуванню здібностей художнього бачення картини, збагаченню словника, емоційної сфери дитини.

Технологію  «Входження в картину» можна використовувати на будь- якому уроці. Наприклад:

  1. Навчання грамоти - тема «Буква З, звук [з] – І. Репін «Запорожці пишуть листа турецькому султану»
  2.  Математика – тема  «Склад числа 4» - І. Шишкін «Ранок  в сосновому лісі»
  3. «Я досліджую світ» - ознайомлення з природними явищами – К. Маковський «Дети, бегущие от грозы»

       Дану розробку можна використовувати на уроці в першому класі під час проведення тематичного тижня «Зимові свята», а також на уроці розвитку зв’язного мовлення. Також  її можна адаптувати під іншу обрану картину.

 

Література

 

  1. Артихович В.В. Сходинки творчого мислення. –К.: Інститут економіки і права «Крок», 2003.
  2. Богайчук Р.В. Талановита дитина. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2009.
  3. Большакова І. Тренінг для тренерів Нової української школи. - (https://osvitoria.media.com.ua)
  4. Воробьева В.И. Сочинения по картинам в начальных классах / В.И. Воробьева, С.К. Тивикова. –  М.: ООО «Издательство АСТЧ», 2003.
  5. Выготский Л. С. Воображение и творчество в детском возрасте: Психолог. Очерк: Книга для учителя – М.: Просвещение, 1991.
  6.  https://cms.petrivska-zsh.webnode.com.ua

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

C:\Users\Book\Desktop\картині\Роберт Дункан канікули в деревне.jpg

Автор Роберт Дункан

1

 

docx
Додано
4 січня 2021
Переглядів
1379
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку