Авторська розробка
на тему «Фрагмент уроку за технологією «Входження в картину»
В сучасному світі, в час інформаційного шуму актуальним є долучення дітей до мистецтва. Як зробити так, щоб дитина не просто завчила імена художників і назви їх картин, а захоплювалася творами мистецтва, вчилася відчувати, давала простір фантазії?
Мета цієї авторської розробки - познайомити з технологією «Входження в картину», а саме, на прикладі проілюструвати дії вчителя під час використання даної технології, узагальнити рекомендації про впровадженню технології в практику.
Мета технології «входження в картину» — створення умов для появи у дітей мотивація розмірковувати про твори мистецтва. В основі технології— американська програма «Стратегія візуального мислення». Використовуючи дану технологію, важливо пам’ятати про наступне:
Фрагмент уроку за технологією «Входження в картину»
( 1 клас. Тематичний тиждень 16 «Зимові свята»)
Попередня робота: актуалізація знань з теми «Органи чуття»(курс «Я досліджую світ»)
Обладнання: картина Роберта Дункана «Канікули в селі»(додаток 1)
Зараз я пропоную вам подивитися на цю картину. Що відбувається на картині?(відповіді дітей: Діти катаються на лижах… діти вийшли на прогулянку...) Чому ви так думаєте?
Чи захотілося вам потрапити в картину? Давайте подумаємо, як ми можемо це зробити? (відповіді дітей: По стежці біля тину…Вийти з будинку…)
Ви хочете потрапити в картину поодинці чи з кимось із друзів? (Я хочу один… Я хочу з Марійкою і Сашком…) Для того, щоб потрапити в картину групою, треба думати в одному напрямку! Готові? Заплющте очі, починаємо входження в картину…
Ну, що ви вже всередині? Що ви бачите?(Дітей, будинки, собаку…) Хто зараз поряд з вами? (Собака… Хлопчик, що сидить на снігу…)
Яка пора року зараз у вас?( Зима) Ви впевнені? Чому? (Навкруги лежить сніг…) А який час доби? ( День, бо сонце світить… Десь після обіду, бо позаду дітей тінь) Вдихніть повітря. Яке воно? (Холодне, щиплить всередині носа) Ви не змерзли?(Я трохи… Ні, світить сонечко і мені приємно…)
Чи відчуваєте ви якісь запахи? (Ні, я не відчуваю… Я відчуваю запах пиріжків зі сторони будинку… А я запах диму, хтось топить піч…)
Чи чуєте ви якісь звуки? ( Я чую сміх дітей… Я – дихання собаки… А я чую як в лісі позаду мене стукає дятел…) Ти почув стукіт дятла?! Який ти уважний!
Торкніться снігу. Який він? ( М’якенький… Він добре ліпиться…)
Ви вже познайомились з дітьми? Що вони роблять? Який у них настрій?(Веселий… Радісний) Чому ви так думаєте? (Вони посміхаються…)
Як довго діти гуляють на вулиці?( Вже довго…) Чому ви так вирішили?( У них вже червоненькі щічки і носики…) Ви дуже спостережливі!
Які ще зимові розваги ви можете запропонувати дітям?(Побудувати снігову фортецю або снігову бабу… Покататися «потягом», тримаючись один за одного…) Я думаю, діти обов’язково прислухаються до ваших порад!
Яку назву ви дали б цій картині?(відповіді дітей) Бажаєте дізнатися, як цю картину назвав сам автор? Тоді вам треба вийти з картини. Готові? Ще раз озерніться навколо, запам’ятайте свої емоції від цього морозного сонячного дня, від усміхнених обличь дітей. Пам’ятаєте, як ви потрапили в картину? Виходьте тим самим шляхом…
Технологія «Входження в картину» сприяє розвитку самореалізації, естетичних уявлень і почуттів, комунікативних навичок, вміння презентувати власну думку, формуванню здібностей художнього бачення картини, збагаченню словника, емоційної сфери дитини.
Технологію «Входження в картину» можна використовувати на будь- якому уроці. Наприклад:
Дану розробку можна використовувати на уроці в першому класі під час проведення тематичного тижня «Зимові свята», а також на уроці розвитку зв’язного мовлення. Також її можна адаптувати під іншу обрану картину.
Література
Додаток 1
Автор Роберт Дункан
1