Навчання грамоти
Календарне планування складено на основі Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом О.Я. Савченко. Наказ Міністерства освіти і науки України від 21.03.2018 №268
Буквар: підруч для 1 кл. закладів загальної середньої освіти/
М.С.Вашуленко, О.В.Вашуленко.- К.:Видавничий дім «Освіта», 2018.-109 с.
О.В.Вашуленко. Зошит для письма і розвитку мовлення для 1 класу
( 3,4 частини) створений за програмою Нова Українська школа 2018. Зошит схвалений для використання у загальноосвітніх навчальних закладах
ІІ семестр
НАВЧАННЯ ГРАМОТИ ІІ семестр |
||||||||||||
|
Звук [ г]. Позначення його буквами Гг. |
|
Письмо малої букви г. Підготовчі графічні вправи. |
|
|
|||||||
|
Закріплення знань про звук [ г], букви Гг. |
|
Письмо великої букви Г. Записування речень під диктовку. |
|
|
|||||||
|
Повторення знань про вивчені букви. Вивчення скоромовок. |
|
Письмо рядкової і великої букв Гг. Словниковий диктант. |
|
|
|||||||
|
Робота з дитячою книжкою. Вірші про зиму
|
|
|
|||||||||
|
Закріплення знань про звукові значення букв Гг та Ґ ґ. |
|
Письмо рядкової букви ґ. Написання складів, слів з буквою ґ. |
|
|
|||||||
|
Закріплення знань про вивчені букви. Опрацювання тексту «Гурток «Умілі руки»». |
|
Письмо великої букви Ґ. Підготовчі графічні вправи. Написання слів, словосполучень і речень. |
|
|
|||||||
|
Читання тексту з друкованої основи. Опрацювання тексту «На городі». |
|
Письмо рядкових і великих букв Ґ ґ, складів та слів із ними. Списування з друкованого тексту. |
|
|
|||||||
|
Розвиток зв’язного мовлення. Вчуся розпізнавати ознаки зими |
|
|
|||||||||
|
Звук [х], позначення його буквами х,Х (ха). Відпрацювання літературної вимови слів зі звуком [х]. Читання складів, слів зі звуком [х] |
|
Письмо малої букви х |
|
|
|||||||
|
Закріплення букви х,Х, її звукового значення, уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах |
|
Письмо великої букви Х |
|
|
|||||||
|
Звук [ж], позначення його буквами ж Ж(же). Читання складів, слів і речень з буквою ж |
|
Письмо малої букви ж |
|
|
|||||||
|
|
|||||||||||
|
Закріплення букви ж,Ж, її звукового значення, уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах |
|
Письмо великої букви Ж |
|
|
|||||||
|
Звук [ш]. Позначення його буквою ш Ш (ша). Читання складів, слів, речень з буквою ш |
|
Письмо малої букви ш |
|
|
|||||||
|
Закріплення букви ш, Ш, її звукового значення, уміння читати вивчені букви в словах, реченнях, текстах |
|
Письмо великої букви Ш |
|
|
|||||||
|
Розвиток зв'язного мовлення. Вчуся розпізнавати однакові, схожі і відмінні ознаки
|
|
|
|||||||||
|
Звук [ч], позначення його буквами ч, Ч (че). Відпрацювання літературної вимови слів зі звуком [ч]. Читання складів, слів, речень із буквою ч |
|
Письмо малої букви ч |
|
|
|||||||
|
Закріплення знань і вмінь, пов’язаних із виченими буквами. Опрацювання тексту «Річка Черемош» |
|
Письмо великої букви Ч |
|
|
|||||||
|
З вуки [ц], [ц]. Позначення, їх буквами Ц, ц («це»). Читання складів, сліві тексту із буквою ц |
|
Письмо малої букви ц |
|
|
|||||||
|
Робота з дитячою книжкою. Андрій Лінник "Проста арифметика» |
|
|
|||||||||
|
Закріплення букви ц Ц, її звукового значення, уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах |
|
Письмо великої букви Ц |
|
|
|||||||
|
Буква я, позначення нею м’якості попереднього приголосного і звука [а] |
|
Письмо малої букви я |
|
|
|||||||
|
Буква я, позначення нею двох звуків [йа] |
|
Письмо великої букви Я |
|
|
|||||||
|
Розвиток зв’язного мовлення. Вчуся розрізняти загальні та особливі ознаки предметів |
|
|
|||||||||
|
Буква ю., позначення нею м’якості попереднього приголосного і звука [у] |
|
Письмо малої букви ю |
|
|
|||||||
|
Буква ю., позначення нею двох звуків [йу] |
|
Письмо великої букви Ю |
|
|
|||||||
|
Закріплення вивчених букв. Опрацювання тексту «Вишня» за Катериною Михалициною |
|
Закріплення вивчених букв |
|
|
|||||||
|
Робота з дитячою книжкою. Урок-гра «З якої це казки?» (за сторінками прочитаних казок)
|
|
|
|||||||||
|
Буква є, позначення нею м’якості попереднього приголосного і звука [е] |
82 |
Письмо малої букви є |
|
|
|||||||
|
Буває, позначення нею двох звуків [йе] |
|
Письмо великої букви Є |
|
|
|||||||
|
Закріплення знань і вмінь, пов’язаних із вивченими буквами. Опрацювання тексту «Буруля» за Валентиною Коваленко |
|
Закріплення вивчених букв |
|
|
|||||||
|
Розвиток зв'язного мовлення. Вчуся розподіляти предмети на групи |
|
|
|||||||||
|
Буква ї, звуки [йі]. Опрацювання вірша «Трамвайчик» А. Камінчука. «Їде зайчик у трамваї» І.Січовика, «Чиї руки?» М. Возіянова |
|
Письмо малої букви ї |
|
|
|||||||
|
Закріплення знань і вмінь, пов’язаних із вивченими буквами. Опрацювання тексту «Українська держава» |
|
Письмо великої букви Ї, слів та речень з нею |
|
|
|||||||
|
Закріплення знань і вмінь, пов’язаних із вивченими буквами. Опрацювання тексту «Київ» |
|
Закріплення вивчених букв |
|
|
|||||||
|
Робота з дитячою книжкою. Вірші Лесі Українки для дітей |
|
|
|||||||||
|
Тарас Шевченко і Леся Українка – видатні українські поети |
|
Закріплення вивчених букв |
|
|
|||||||
|
Звуки [шч]. Позначення їх буквами Щ, щ |
|
Письмо малої букви щ |
|
|
|||||||
|
Закріплення знань і вмінь, пов’язаних з вивченими буквами. Опрацювання тексту «Яке щастя» |
|
Письмо великої букви Щ |
|
|
|||||||
|
Розвиток зв’язного мовлення Вчуся розпізнавати ознаки весни
|
|
|
|||||||||
|
Закріплення знань і вмінь, пов’язаних з вивченими буквами. Опрацювання тексту «Удома краще» |
|
Закріплення вміння писати слова, речення |
|
|
|||||||
|
Звук [ф], позначення його буквою ф Ф (еф). Читання складів і слів з буквою ф |
|
Письмо малої букви ф |
|
|
|||||||
|
Робота з дитячою книжкою. Знайомство з журналом «Малятко» |
|
|
|||||||||
|
Закріплення знань і вмінь, пов’язаних з вивченими буквами |
|
Письмо великої букви Ф |
|
|
|||||||
|
Закріплення знань і вмінь, пов’язаних з вивченими буквами. Опрацювання тексту «Фунікулер у Києві» |
|
Закріплення вміння писати слова, речення |
|
|
|||||||
|
Звуки [дз], [дз] Буквосполучення дз. Відпрацювання злитої вимови звука [дз]. Опрацювання віршів, тексту |
|
Письмо буквосполучення дз. |
|
|
|||||||
|
Розвиток зв’язного мовлення. Вчуся знаходити спільні ознаки у різних предметів |
|
|
|||||||||
|
Звук [дж]. Позначення його буквосполученнями дж. Відпрацювання злитої вимови звука [дж]. Опрацювання тексту «Цілющі джерела» |
|
Письмо буквосполучення дж.
|
|
|
|||||||
|
Закріплення знань і вмінь, пов’язаних з вивченими буквами. Опрацювання тексту «Дзюдо» |
|
Закріплення вміння писати слова, речення |
|
|
|||||||
|
Апостроф. Опрацювання віршів, тексту. |
|
Письмо апострофа |
|
|
|||||||
|
Робота з дитячою книжкою. В. Сухомлинський «Співуча пір’їнка» |
|
|
|||||||||
|
Закріплення апострофа. Опрацювання тексту «Як ми виграли комп’ютер» |
|
Закріплення вміння писати слова, речення |
|
|
|||||||
|
Підсумковий урок буквенного періоду. Алфавіт |
|
Повторення. Алфавіт. Звуки мовлення. Букви |
|
|
|||||||
Післябуквенний період
|
||||||||||||
|
Читаю і відгадую загадку |
|
Голосні та приголосні звуки |
|
|
|||||||
|
Розвиток зв’язного мовлення. Вчуся бути ввічливим (ввічливою) |
|
|
|||||||||
|
Читаю і слухаю дитячі пісні |
|
Роль звуків і букв у слові |
|
|
|||||||
|
Читання лічилки |
|
Письмо слів і речень під диктовку |
|
|
|||||||
|
Читаю українську народну казку «Рукавичка» |
|
Правильна вимова слів зі звуком [т] |
|
|
|||||||
|
Робота з дитячою книжкою. Олег Буцень. Солодкий дощ |
|
|
|||||||||
|
Читаю авторську казку «Як заєць сон шукав» Ольги Зубер |
|
Написання слів з буквою щ |
|
|
|||||||
|
Читаю вірші про пори року |
|
Написання слів з буквою ь (знак м’якшення) |
|
|
|||||||
|
Читаю про дні тижня |
|
Написання слів з буквосполученням ьо |
|
|
|||||||
|
Розвиток зв’язного мовлення. Вчуся бути хорошим другом (подругою)
|
|
|
|||||||||
|
Читаю про кольори у природі |
|
Написання слів з буквосполученням йо |
|
|
|||||||
|
Читаю про кольори у природі |
|
Закріплення вміння писати слова, речення |
|
|
|||||||
|
Читаю про родину |
|
Написання слів з апострофом |
|
|
|||||||
|
Робота з дитячою книжкою. В. Сухомлинський «Дівчина і Ромашка»
|
|
|
|||||||||
|
Читаю оповідання про дітей |
|
Перенесення слів з рядка в рядок |
|
|
|||||||
|
Читання оповідання про дружбу і друзів |
|
Наголос у словах |
|
|
|||||||
|
Читаю про дитячі ігри |
|
Розрізнення слів, які відповідають на питання хто? що? |
|
|
|||||||
|
Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді за серією малюнків |
|
|
|||||||||
|
Читаю про дитячі ігри |
|
Написання слів з великої букви |
|
|
|||||||
|
Читаю про користь спорту |
|
Слова. Які мають кілька значень |
|
|
|||||||
|
Читаю про домашніх тварин |
|
Слова, які називають ознаки предметів |
|
|
|||||||
|
Робота з дитячою книжкою. Оксана Іваненко. Кошенятко Няв-Няв |
|
|
|||||||||
|
Читаю про домашніх тварин |
|
Слова, які називають дії предметів |
|
|
|||||||
|
Читаю про чарівні слова нашої мови |
|
Слова, якими називають кількість предметів |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|||||||||