Одним з напрямів методичного збагачення уроків є проведення їх на основі інтеграції змісту, відібраного з кількох предметів і об'єднаного навколо однієї теми.. Це об'єднання має на меті інформаційне й емоційне збагачення сприймання, мислення і почуттів учнів завдяки залученню цікавого матеріалу, що дає змогу з різних сторін пізнати якесь явище, поняття, досягти цілісності знань.
Фрагмент уроку фізичної культури з елементами інтеграції
з основ здоров’я в 4 класі (до 15 хв)
Завдання уроку:
1)навчати техніці ведення м’яча у русі;
2)вдосконалювати способи пересувань на майданчику;
3)розвивати спритність, швидкісно-силові якості;
4)повторити основні правила пожежної безпеки;
5)виховувати повагу до професії пожежника.
Місце проведення: спортивний зал. Інвентар: м’ячі баскетбольні, обручі, фішки, навчальні картки, звукові колонки.
ХІД УРОКУ
№ п/п |
Зміст навчального матеріалу |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|
І. Підготовча частина (3 хв) |
||
|
Під звуки сирени пожежної машини діти заходять до спортивної зали. Шикування в одну шеренгу. Повідомлення завдань уроку.
|
30 с |
Перевірити стан спортивної форми |
|
|
30 с |
|
3. |
Стройові підготовчі різновиди ходьби, переміщення приставним кроком, біг, ходьба. |
1 хв
|
Чітко виконувати команди
|
4. |
Ведення м’яча.
|
1 хв |
За командою вчителя. Дистанція 1,5 м |
|
ІІ. Основна частина (10 хв) |
||
5. |
Естафета 1.Станція «Розумники». Ведення м’яча між фішками до стільця. Вибрати картку з назвою предмета, від якого може спалахнути пожежа. Покласти картку в круг, ведення м’яча назад, передача наступному гравцеві. Виграє команда, яке вибере усі правильні відповіді і першою закінчить гру. |
3 хв |
Клас поділити на дві команди
|
6. |
Естафета 2.Станція «Зелений патруль».
Дві команди за сигналом учителя починають збирати кубики («сміття») по 1 з кожного обруча у фішку, добігають до кінця, висипають у корзину для сміття і несуть фішку наступному гравцеві. Перемагає команда, яка швидше винесе все «сміття». |
2 хв
|
За сигналом учителя
|
7.
8. |
Естафета 3. Станція «Загаси вогонь».
В кожній команді у ведучого 4 фішки. За сигналом розставити в кожний обруч по фішці – загасити вогонь. Добігти до лінії, повернутися назад – зібрати фішки, передати наступному учаснику.
Естафета 4. Станція «Виклик пожежників» . По 4 учасники в команді. Стрибки на двох ногах до лінії. Виклик пожежників (діалог по телефону з 5 учасником з кожної команди).Виграє команда, яка закінчить першою. |
2 хв
3 хв |
Змагаються дві команди.
Руки на поясі
|
|
ІІІ. Заключна частина (2 хв ) |
||
9. |
Шикування. Вправи на відновлення дихання. |
1 хв |
Концентрація уваги. У повільному темпі. |
10. |
Підбиття підсумків фрагменту уроку. |
1 хв |
Обов´язково відзначити найбільш старанних учнів. |