Фрагмент уроку."Подібність трикутників. Практичне застосування"

Про матеріал
Фрагмент STEM-уроку геометрії. Мета: показати зв'язок геометрії з життям. Матеріал може бути використаний як окреме дослідження безпосередньо на уроці так і як творче домашнє завдання. Звіт про дослідження може бути поданий у вигляді заповнених бланків та розрахунків до них, у вигляді відеоролика, презентації або навіть написання програми в будь-якому середовищі програмування, яке вивчається на уроках інформатики.
Перегляд файлу

Тема: Подібність трикутників. Практичне застосування.

Фрагмент уроку геометрії

8 клас

Мета: Повторити і систематизувати матеріал із теми «Застосування властивостей подібності трикутників», показати важливість отриманих знань для практичного застосування їх у повсякденному житті. Виховувати уміння працювати в команді. Прививати любов до дослідницької діяльності.

Обладнання: метрова лінійка, рулетка, калькулятор.

Обов’язкова умова: сонячна погода.

Хід практичної частини уроку.

Матеріал може бути використаний як окреме дослідження безпосередньо на уроці так і як творче домашнє завдання. Звіт про дослідження може бути поданий у  вигляді заповнених бланків та розрахунків до них, у вигляді відеоролика, презентації або навіть написання програми в будь-якому середовищі програмування.

Учні діляться на кілька груп: практики (проводять вимірювання), статисти (фіксують результати вимірювань на спеціально підготованих бланках), теоретики (обґрунтовують теоретичні основи дослідження, формулюють відповідні теореми), лічильна комісія (проводять необхідні обчислення).

  1.             Учням пропонується виміряти:
  •                Довжину тіні від метрової лінійки.
  •                Довжину тіні від одного із учнів (зріст учня з’ясовуємо потім).
  •                Довжину тіні від кута школи, дерева, електроопори і т. ін.

 

  1.             Результати вимірювань занести до спеціальних бланків.
  2.             Сформулювати відповідні теореми, які дадуть можливість довести подібність отриманих трикутників ( звертаємо увагу, що кут падіння сонячного проміння можна вважати однаковим у всіх вимірюваннях, оскільки вимірювання відбуваються у мінімальний інтервал часу і джерело світла – Сонце дуже віддалене).
  3.             Обчислити висоту школи, висоту однокласника.
  4.             Обов’язково пропоную учням з’ясувати  зріст однокласника, тінь від якого вимірювали, порівняти отримані результати. Це дасть можливість показати учням що похибка обчислень досить незначна (у наших вимірювань різниця між реальним зростом учня і обчисленим за допомогою вимірювання його тіні становила 1 см). Отже, учні можуть самостійно зробити висновок, що результати такого методу досить точні.

 

 

 

Зразок бланка для статистів.

 

Лінійка                             Учень                                                     Школа

 

 

 

    

 

 

 

Тінь:                

 

                                                    Тінь:                

                                                                                                                   

                                                                                                                  

                                                             Тінь:      

                                      

 

 

 

                  D:\ФОТОЧКИ\IMG_20200123_111121_1.jpg             D:\ФОТОЧКИ\IMG_20200123_111432_1.jpg      

 

   D:\ФОТОЧКИ\IMG_20200123_111606.jpg             D:\ФОТОЧКИ\IMG_20200123_111624_1.jpg

           

docx
Додано
28 січня 2020
Переглядів
430
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку