Геометрія 8 клас
Тема: Трапеція. Розвʼязування задач.
Мета: сформувати поняття трапеції та її елементів, окремих видів трапеції, домогтися засвоєння їх властивостей, ознак та теореми про середню лінію трапеції, формувати вміння: відтворювати вивчені твердження, виконувати рисунок за описом, за готовим рисунком знаходити елементи трапеції, а також використовувати вивчені твердження у здійсненні послідовних міркувань під час розв’язування задач.
Розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, просторове мислення та уяву, практичні вміння та навички під час розв’язування задач, вміння аналізувати і робити висновки.
Виховувати мотивацію до навчання, працьовитість, уважність, культуру математичного мовлення та охайність під час побудови малюнків
Тип уроку: засвоєння нових знань
Форма роботи: колективна, індивідуальна, групова.
Обладнання: конспект, ПК, мультимедійна дошка, картки самооцінювання, роздатковий матеріал.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Доброго дня, шановні учні! Сідайте, будь ласка. Під час уроку мені хотілося б побачити у вас те, що часом буває непомітним:
А зараз давайте перевіримо вашу присутність на уроці.
У вас на робочих місцях знаходиться аркуш з символічною таблицею-мішенню самооцінювання роботи на уроці. Протягом уроку ви будете аналізувати свою свою роботу, а наприкінці уроку, кожен з вас оцінить свою роботу, та вноситимете оцінки до картки оцінювання знань. Підпишіть будь-ласка ці картки.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Метод «Кубик Блума».
Спочатку вчитель , а потім декілька учнів по черзі кидають кубик із словами: Означення, Властивості, Теореми, Ознаки,Елементи,Описані чотирикутники. Очікувані відповіді:
*Дати означення паралелограма, прямокутника,ромба,квадрата.
*Сформулювати властивості паралелограма,прямокутника, ромба, квадрата.
* Сформулювати ознаки паралелограма,прямокутника, ромба, квадрата.
*Озвучити будь-яку теорему за бажанням
* Дати означення одного елемента чотирикутника(паралелограма,прямокутника, ромба, квадрата)
*Означення, ознака та властивість описаного чотирикутника
Грань, що випала, вказує на те, якого типу питання слід задати. Потрібно орієнтуватися по слову на грані кубика – з нього і має починатися питання.
ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку
Ми продовжуємо працювати з чотирикутниками.
Запишемо дату, класна робота. Тему не пишемо, поки не з’ясуємо чому буде присвячений наш урок.
Завдання для всіх : яка фігура зайва?(На мультимедійній дошці виводяться зображення фігур)
Що спільного у всіх фігур?
Яка фігура зайва?
Чому ця фігура зайва?
Всі згодні?
Ця фігура – трапеція.
Що про неї можете сказати? Властивості які ви можете назвати?
Нічого, бо ми ще не розглядали дану тему.
Отже, записуємо тему уроку- трапеція. Сформулюємо завдання уроку, для того щоб продовжити урок . Що ми хочемо дізнатися про трапецію? Ваші (пропозиції )задачі кожен ряд щось пропонує
Очікувані відповіді :
1.Означення трапеції, назви сторін.
2.Висота трапеції
3.Види трапецій.
4. Навчитися розв’язувати задачі, пов’язані з трапецією.
5. Де використовується в житті
ІV. Актуалізація опорних знань
Перед вами фігури (роздати на ряд по фігурі з картону:квадрат, паралелограм, прямокутник, ромб). Розкажіть ,без підготовки, все що ви про цю фігуру знаєте.
Відповідають всі(кожен ряд про свою фігуру), бо тема знайома.
V. Вивчення нового матеріалу.
На даному етапі уроку можна скористатися методом «Скрайбінг»(розповідь супроводжується графічною ілюстрацією головного змісту сказанного) Для того, щоб допомогти краще опанувати зміст та запам'ятати сенс нової інформації завдяки залученню візуалізації..На мультимедійній дошці учням пропонується роздивитися рисунок, де зображена трапеція.
Почнемо вивчення нового матеріалу з введення означення трапеції.
-Ні
Ця фігура чотирикутник, у якого…( АD || BC, AB CD)
.Пропонуються варіанти формулювання означення. З всіх пропозицій за допомогою вчителя формулюється означення.
Це новий вид чотирикутника. Що, крім означення, вам необхідно знати про цю геометричну фігуру? Працює весь клас,пропонуючи варіанти відповіді( сторони, висота, види трапецій, практичне застосування, методи розвʼязування задач і т.д.)
VI. Фізкультхвилинка
Вправи для очей
VII. Формування вмінь розвʼязувати задачі
VIII. Рефлексія.
« Чотирикутники» розв’яжемо кросворд. Вчитель читає запитання, хто дає найшвидше правильну відповідь, виходе і записує її у відповідний рядок.
По горизонталі:
По вертикалі:
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Т |
Д |
|
|
1 |
П |
А |
Р |
А |
Л |
Е |
Л |
О |
Г |
Р |
А |
М |
|
|
Р |
|
|
|
|
|
|
4 |
Ф |
А |
Л |
Е |
С |
|
Я |
|
|
|
|
|
|
|
|
П |
Ь |
|
|
|
М |
|
|
|
|
|
|
|
|
Е |
Т |
|
|
2Р |
О |
М |
Б |
|
|
|
|
|
|
Ц |
О |
|
|
3 |
К |
В |
А |
Д |
Р |
А |
Т |
|
|
І |
Ї |
|
|
|
У |
|
|
|
|
|
|
|
|
Я |
Д |
|
|
|
Т |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Н |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
И |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
К |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
«Мішень» самооцінювання учня (учениці) класу(для кожного роздрукувати).
У вас на партах знаходяться своєрідні «мішені» оцінювання знань і настрою (тільки не забудьте її підписати). Відповідно до цієї мішені оцініть свій настрій та роботу на уроці. Сподіваюсь на вашу чесність і порядність при вирішенні цього питання.
Черговий, зберіть, будь-ласка, мішені самооцінювання
День - це один постріл. В яку область настрою він потрапив сьогодні? Залежно від настрою відмітте потрапляння в одній з колірних зон.
Декілька учнів виходять до дошки і коментують свій настрій.
Оцінка _____________
IX. Домашнє завдання.
Вивчити означення,теореми та їх доведення.
Розв’язати :
Знайти: