Фрагмент уроку "Склад.Основні правила переносу."

Про матеріал
Конспект фрагменту уроку з української мови для 5 класу.Мета матеріалу: поглибити знання учнів щодо складу слова; формувати навички поділу на склади; уміння визначати склади відкриті й закриті; правильно наголошувати слова; опрацювати основні правила переносу слів; формувати комунікативні та соціальні компетентності; на основі опорних схем з підручника та застосування мнемотехніки розвивати вміння ефективно й самостійно вчитися; продовжувати роботу над удосконаленням усного й писемного мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати повагу та любов до мови свого народу.
Перегляд файлу

Тема: Склад. Основні правила переносу (фрагмент уроку)

Мета: поглибити знання учнів щодо складу слова; формувати навички поділу на склади; уміння визначати склади відкриті й закриті; правильно наголошувати слова; опрацювати основні правила переносу слів; формувати комунікативні та соціальні компетентності; на основі опорних схем з підручника та застосування мнемотехніки розвивати вміння ефективно й самостійно вчитися; продовжувати роботу над удосконаленням усного й писемного мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати повагу та любов до мови свого народу.

Тип уроку: поглиблення набутих знань, вмінь і навичок.

Обладнання: підручник, ілюстрації до уроку, лего.

Основні методи й прийоми: бесіда, пояснювально-ілюстративний метод, робота з підручником.

Хід роботи

І Оргмомент.

Емоційне налаштування дітей

Добрий день!

Продзвенів уже дзвінок,

починаємо урок

На дошці прикріплений смайл (усміхайлик) «Радість». Подивіться, будь ласка, на дошку.

  • Діти, що це перед вами?
  • А навіщо я вам його показую?
  • На що я хочу вам натякнути, що побажати?
  • Так, я вам бажаю гарного настрою, успішної роботи на уроці.
  • А як ви думаєте, слово «смайлик» українське чи запозичене?
  • Так, запозичене. Ми вчили «Лексику», ви це знаєте. З якої мови? Що означає? (сміх)
  • А як буде це слово українською мовою? (Усміхайлик)
  • Веселе слово? Будете вживати?
  • Я думаю, що покращила вам настрій?
  • Тож давайте плідно попрацюємо.

Записуємо число, класна робота.

  • Тема нашого уроку яка? (прочитаємо на дошці) Так, ми сьогодні будемо ділити слова на склади, читати правила, повторювати матеріал з початкової школи
  • Але перед вивченням теми повторимо теоретичний матеріал про склад слова, який знаєте з початкової школи.

ІІ Мотивація навчальної діяльності.

ІІІ Актуалізація опорних знань.

1. Бесіда

  • Діти, коли під час написання слово не поміщається в рядку, що ми робимо?
  • Так, правильно, переносимо в інший рядок. Тож пригадуємо, що в такому випадку треба зробити?
  • Так, поділити слово на склади.
  • Як ви це робили? (Прикладають руку до підборіддя)
  • Так, що таке склад? Свої знання ми поповнимо, прочитавши підручник
  • Прочитаємо, отже склад – це частина слова, яка вимовляється одним поштовхом видихуваного повітря.
  • Продемонструємо приклади.
  • Отже, поділивши слово на склади, ми легко переносимо з рядка в рядок.
  • Приклади запишемо: пар-та, руч-ка, лис-ток, но-ра, звук, дощ, сніг. (Написане на дошці повністю, а діти ділять)
  • Які серед них односкладові, двоскладові?
  • Скажіть, а чи  всі ми могли слова поділити на склади? Чому ні?
  • Так, отже, якщо у слові є тільки один голосний звук, ми не можемо його поділити на склади.
  • Виконаємо вправу ( для поділу слів на склади використовуємо лего)
  • Отже, за кількістю складів слова бувають односкладові, двоскладові, багатоскладові.
  • Наведіть свої приклади
  • Пригадайте, що ми вивчили?
  • Що згадали з початкових класів?
  • Що дізналися нове?

Дякую, діти, вам за роботу. Хочу відзначити за особливу активність …, але ми продовжуємо роботу, і ви тоді отримаєте оцінки.

 

docx
Додано
20 грудня 2021
Переглядів
367
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку