Контрольна робота ,, Дієприкметник як особлива форма дієслова" розроблена у двох варіантах,кожен з яких містить 3 завдання закритої форми та 4 завдання відкритої форми. Є завдання з двома правильними відповідями. У 5 завданні потрібно перебудувати речення,у 6- відредагувати,а у 7- розставити розділові знаки.
Контрольна робота з української мови
,, Дієприкметник як особлива форма дієслова"
Варіант І
І рівень
1. Дієприкметник - це...
а) особлива форма прикметника
б) особлива форма дієслова
в) самостійна частина мови
2. Укажіть речення,в якому дієприкметник виступає означенням
а) До доброї криниці стежка утоптана.
б) Рядами стоять обважнілі плодами яблуні.
в) Намальовані квіти не пахнуть.
3. Укажіть дієприкметники минулого часу
а) увімкнений
б) сивіючий
в) палаючий
г) пожовклий
ІІ рівень
4. Завершіть вислів.
Дієприкметники мають два часи:
5. Перебудувати речення так, щоб дієприкметниковий зворот стояв після пояснюваного слова.
Налиті пурпуром плоди звисають тяжко з віт зелених.
ІІІ рівень
6.Відредагуйте і запишіть речення.
Сидячі на лавках люди спілкуються між собою.
Під вечір парк сповнюється поспішаючими додому людьми.
ІV рівень.
7.Розставте розділові знаки. Дієприкметникові звороти підкресліть як члени речення.
Безмежний степ укритий снігом спав.
Зимовий вітер хилить вільху на скуту кригою ріку.
Десь далеко на морі оповитому темрявою світив вогниками пароплав.
Варіант ІІ
І рівень
1. Котрі з поданих слів є дієприкметниками?
а) рожевий
б) вечірній
в) вмитий
г) стихаючий
ґ) лінивий
д) блискучий
2. У котрому рядку є активні дієприкметники?
а) змарнілий, сплячий, ріжучий
б) пожовклий,зігнутий,бачений
в) покинутий,митий,вкритий
3. Дієприкметниковий зворот виділяється комами
а) якщо стоїть після означуваного слова
б) завжди
в) якщо стоїть перед означуваним словом
ІІ рівень
4. Завершіть вислів.
Дієприкметники поділяють на ....
5.Перебудувати речення так, щоб дієприкметниковий зворот стояв перед пояснювальним словом.
Мені ще й досі берег сниться,залитий сонячним огнем.
ІІІ рівень
6.Відредагуйте і запишіть речення.
Павло підняв монету,лежачу на підлозі.
Переживаючий за честь школи повинен гарно вчитися.
ІV рівень.
7. Перебудуйте речення так, щоб дієприкметникові звороти виділялися комами.
Марно втраченого дня ні за які гроші не поверниш.
Насильно розкрита троянда втрачає аромат.
Добре зшиті чоботи добре й носяться.