Розробка фагменту уроку
з елементами інклюзивного навчання
у 6 класі з української мови
Тема: Прикметник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
Мета:
Внутрішньопредметні зав’язки: правопис, орфографія, пунктуація, стилістика
Міжпредметні зв’язки: мова, образотворче мистецтво
Тип уроку: комбінований урок
Вид уроку: урок-дослідження
Методи й прийоми: «Мозковий штурм», «Мікрофон», «ПРЕС», пошуково-дослідницька робота, розв’язання проблемних питань, робота в парах, конструктивні вправи.
Обладнання: мультимедійний проектор, презентація “Прикметник”, таблиця “Морфологічні ознаки прикметника”, дидактичний матеріал, картини І. Айвазовського “Після бурі”, “Дев’ятий вал”, роздавальний дидактичний матеріал.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Ще на один урок покликав вас шкільний дзвонок. Сьогодні на нашому уроці, присутні гості-вчителі, тож давайте гостинно привітаємося: (проведення гри «Давайте привітаємося»)
Діти:
Йшов-котивсь через лісок,
Наче м’ячик, їжачок.
На голки грибки низав,
«Добрий день» усім казав!
А тепер, діти, у кожного з вас на парті лежать смайлики. Будь ласка, покладіть на краєчок парти той смайлик, з яким у вас асоціюється настрій на початку нашого уроку.
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШЕСТИКЛАСНИКІВ
ЛИСТОПАД
Зникли біленькі хмаринки,
Небо не синє, свинцове,
Зрідка снуються сніжинки
В переддення грудневе.
Хмарна не радує днина,
Вітер висвистує в кронах,
Лиш молода горобина
Світиться в гронах червоних
Учневі із особливими освітніми потребаим завдання:
!!! Демонстрація виконаного завдання учня із особливими освітніми потребами
Я вважаю, що слово________є прикметником, тому що,_______________, наприклад___________. Тому я вважаю,_______________________________
ІІІ. ФОРМУЛЮВАННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ
І так, діти, ми починаємо. Здогадайтесь, про що йтиметься мова у зачитаному мною лінгвістичному вірші-загадці:
Я веселий і звабливий,
Гарний, милий і красивий,
Несказанний, незрівнянний;
Відповім я залюбки
На питаннячко – який?, яка?, яке?, які?
Маю ознаку предмета,
Називаюсь я … (Прикметник)
Хочу зазначити, що ви вже знайомі з прикметником ще з початкових класів, тому ми сьогодні повторюємо вивчене і поглиблюємо ваші знання про цю частину мови.
− Діти, я хочу, щоб ви сьогодні на уроці поглибили свої знання про прикметник як частину мову, і його значення в мовленні; вміли відрізняти прикметник від інших частин мови; правильно визначати морфологічні ознаки, синтаксичну роль прикметників, визначати прикметники в реченнях.
ІV. УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ ШЛЯХОМ
ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНИХ ВПРАВ ТА ЗАВДАНЬ
Світить сонце. Дерева ледь хитаються. Раптом подув вітер. На небі пливли хмарки. Почався дощ, який нібито змив усі фарби природи.
Учневі із особливими освітніми потребами завдання:
«Мікрофон»
(1 учень в парі знаходить у сусіда прикметник, визначає те, що він підкреслюється хвилястою лінією, у реченні виступає другорядним членом – означення, 2 учень знаходить іменник, і визначає, що іменник у реченні є головним членом речення, тобто виступає підметом, підкреслюється прямою лінією)
!!! Демонстрація виконаного завдання учня із особливими освітніми потребами
ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
!!! Демонстрація виконаного завдання учня із особливими освітніми потребами
Учневі із особливими освітніми потребами завдання:
!!! Демонстрація виконаного завдання учня із особливими освітніми потребами
Вчитель роздає дітям картки двох кольорів – червоного і зеленого. Читає 6 тверджень і діти піднімають картки відповідного кольору. Так – зелений, ні − червоний. Після кожного завдання вчитель дає правильну відповідь. Після проведення гри учні перевіряють (самоперевірка) і ставлять собі оцінку. Одна правильна відповідь – 2 бали.
1. Прикметник – це службова частина мови? (Ні)
2. Прикметник означає дію? (Ні)
3. Відповідає на питання чий? який? (Так)
4. У реченні виступає додатком? (Ні)
5. Прикметник змінюється за родами, числами та відмінками (Так)
6. Прикметник завжди пов’язаний з дієсловом? (Ні)
V. РЕФЛЕКСИВНО-ОЦІНЮВАЛЬНИЙ ЕТАП
Чи було складно на уроці? |
|
Чи було цікаво на уроці? |
|
Чи все зрозуміло з виучуваної теми? |
|
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
Д/з: опрацювати § 44, вправа № 356 (письмово)
Завдання*** – із творів художньої літератури виписати 5 речень, у яких розповідається про красу моря, підкреслити в них прикметники, визначити їх граматичні ознаки;
Завдання** – скласти 3 речення про море, використовуючи прикметники, визначити їх синтаксичну роль;
Завдання* – дібрати по 5 прикметників до іменників парус, море, хвиля, визначивши рід, число, відмінок.
1