Фрагмент уроку української мови у 6 класі

Про матеріал
Фрагмент уроку української мови у 6 класі для дітей із особливими освітніми потребами за схемою партнерства: "Вчитель - асистент вчителя"
Перегляд файлу

Картинки по запросу школьные фоныРозробка фагменту уроку

з елементами інклюзивного навчання 

у 6 класі з української мови

Тема: Прикметник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична                                                                             роль.

Мета:

  • поглибити знання учнів про прикметник як частину мову, і його значення в мовленні; навчити шестикласників та учня-інклюзиста відрізняти прикметник від інших частин мови; правильно визначати морфологічні ознаки, синтаксичну роль.
  • розвивати вміння досліджувати мовні явища, увагу та спостережливість, логічне мислення; формувати вміння визначати прикметники в реченнях, виробляти навички пошуково-дослідницької і творчої діяльності,  збагачувати мовлення учнів;
  • виховувати любов та дбайливе ставлення  до природи, розвивати естетичний смак.

Внутрішньопредметні зав’язки: правопис, орфографія, пунктуація, стилістика

Міжпредметні зв’язки: мова, образотворче мистецтво   

Тип уроку: комбінований урок

Вид уроку: урок-дослідження

Картинки по запросу школьные фоныМетоди й прийоми: «Мозковий штурм», «Мікрофон», «ПРЕС», пошуково-дослідницька робота, розв’язання проблемних питань, робота в парах, конструктивні вправи.

Обладнання: мультимедійний проектор, презентація “Прикметник”, таблиця “Морфологічні ознаки прикметника”, дидактичний матеріал, картини І. Айвазовського “Після бурі”, “Дев’ятий вал”, роздавальний дидактичний матеріал.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

         І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

    

Картинки по запросу школьные фоны 

Ще на один урок покликав вас шкільний дзвонок. Сьогодні на нашому уроці, присутні гості-вчителі, тож давайте гостинно привітаємося: (проведення гри «Давайте привітаємося»)

Діти:  

Йшов-котивсь через лісок,
       Наче м’ячик, їжачок.
На голки грибки низав,
«Добрий день» усім казав!

     А тепер, діти, у кожного з вас на парті лежать смайлики. Будь ласка, покладіть на краєчок парти той смайлик, з яким у вас асоціюється настрій на початку нашого уроку.

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШЕСТИКЛАСНИКІВ

  1. Спостереження над мовним матеріалом (вибірково-пошукова робота)
  • Прочитайте вірш. Випишіть слова, які б відповідали на питання яке?, яка?, які?, яких? Озвучте їх.

ЛИСТОПАД

Зникли біленькі хмаринки,

Небо не синє, свинцове,

Зрідка снуються сніжинки

В переддення грудневе.

Хмарна не радує днина,

Картинки по запросу школьные фоныВітер висвистує в кронах,

Лиш молода горобина

Світиться в гронах червоних

     Учневі із особливими освітніми потребаим завдання:

  1. Збери пазл зі словами

 

 

 

Картинки по запросу школьные фоны 

  1. Бесіда
  • А яка ж частина мови відповідає на такі питання?
  • Доведіть, що виписані вами слова є прикметниками

!!! Демонстрація виконаного завдання учня із особливими освітніми потребами

  1. Метод «ПРЕС»

      Я вважаю, що слово________є прикметником, тому що,_______________, наприклад___________. Тому я вважаю,_______________________________

ІІІ. ФОРМУЛЮВАННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ

    І так, діти, ми починаємо. Здогадайтесь, про що йтиметься мова у зачитаному мною лінгвістичному вірші-загадці:

Я веселий і звабливий,

Гарний, милий і красивий,

Несказанний, незрівнянний;

Відповім я залюбки

На питаннячко – який?, яка?, яке?, які?

Маю ознаку предмета,

Називаюсь я … (Прикметник)

   Хочу зазначити, що ви вже знайомі з прикметником ще з початкових класів, тому ми сьогодні повторюємо вивчене і поглиблюємо ваші знання про цю частину мови.

  • Картинки по запросу школьные фоныДіти, будь ласка, відкрийте свої зошити, запишіть в них сьогоднішнє число і класна робота (на дошці) і тему нашого заняття: “Прикметник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль”.

Діти, я хочу, щоб ви сьогодні на уроці поглибили свої знання про прикметник як частину мову, і його значення в мовленні; вміли відрізняти прикметник від інших частин мови; правильно визначати морфологічні ознаки, синтаксичну роль прикметників, визначати прикметники в реченнях.

 

Картинки по запросу школьные фоны 

ІV. УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ ШЛЯХОМ

ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНИХ ВПРАВ ТА ЗАВДАНЬ

  1. https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRhKpLDnc4S0DZrI0V0jof7muGfAjNU-Yh64HRHGBsoHTdTGWxSЛінгвостилістичний експеримент
  • Прочитати текст.

        Світить сонце. Дерева ледь хитаються. Раптом подув вітер. На небі пливли хмарки. Почався дощ, який нібито змив усі фарби природи.

  • Чи зможете ви визначити, яка пора року описується в ньому? Чому?
  1. Проблемне питання:
  • Що виражає прикметник?
  • На яке питання відповідає?

Учневі із особливими освітніми потребами завдання:

  1. Картинки по запросу школьные фоныРобота з карткою-розмальовкою

  1. Картинки по запросу школьные фоныРобота класу із поширеним прикметниками текстом (Робота в парах)
  • Заслуховування 2-3 текстів

«Мікрофон»

  • Як змінився текст?
  • Тепер ми можемо визначити пору року відновленого тексту?
  • Що нам допомогло?
  • Працюючи у парах та обмінявшись зошитами, знайдіть у відтвореному вами тексті прикметник та іменник, який з ним співвідноситься.  Підкресліть їх як члени речення.

       (1 учень в парі знаходить у сусіда прикметник, визначає те, що він підкреслюється хвилястою лінією, у реченні виступає другорядним членом – означення, 2 учень знаходить іменник, і визначає, що іменник у реченні є головним членом речення, тобто виступає підметом, підкреслюється прямою лінією)

!!! Демонстрація виконаного завдання учня із особливими освітніми потребами

ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Учневі із особливими освітніми потребами завдання:

 

 

 

 

Картинки по запросу школьные фоны 

 

 

  1. Дослідження-зіставлення
  • Запишіть, утворивши словосполучення, дібравши до прикметників відповідні іменники з правого стовпчика. Позначте закінчення в словах. Визначте рід, число, відмінок прикметника та іменника. Поясніть, чим ви керувались, утворюючи словосполучення.

Картинки по запросу школьные фоны

 

 

 

 

 

!!! Демонстрація виконаного завдання учня із особливими освітніми потребами

  1. Евристична бесіда за картинами Івана Айвазовського
  • Що на представлених  картинах зображено?   
  • Чим різняться картини?
  • Картинки по запросу школьные фоныЯким зображено море на 1-ій картині? (Світле, радісне, життєрадісне, спокійне тощо)
  • Яким – на 2-ій картині? (Бурхливе, тривожне, сумне, неспокійне, страшне, темне, небезпечне, суворе, похмуре, лиховісне, зловісне тощо)
  • Про що свідчить велика кількість добраних прикметників? (Так, про багатство української мови на прикметники)
  1.     Інформаційне ґроно. Дібрати за картинами Айвазовського прикметники до іменників: хвиля, парус, люди, небо.

Учневі із особливими освітніми потребами завдання:

Картинки по запросу школьные фоны 

  •  На заздалегідь підготовлених стікерах, написані прикметник-характеристики моря обох картин художника. Учень повинен на відповівдну картину за настроєм зображуваного, наклеїти відповідний прикметник-означення моря

!!! Демонстрація виконаного завдання учня із особливими освітніми потребами

  1. Гра «Світлофор» (Робота із сигнальними картками)

     Вчитель роздає дітям картки двох кольорів – червоного і зеленого. Читає 6 тверджень і діти піднімають картки відповідного кольору. Так – зелений, ні − червоний. Після кожного завдання вчитель дає правильну відповідь. Після проведення гри учні перевіряють (самоперевірка) і ставлять собі оцінку. Одна правильна відповідь – 2 бали.

1. Прикметник – це службова частина мови? (Ні)

2. Прикметник означає дію? (Ні)

3. Відповідає на питання чий? який? (Так)

4. У реченні виступає додатком? (Ні)

5. Прикметник змінюється за родами, числами та відмінками (Так)

6. Прикметник завжди пов’язаний з дієсловом? (Ні)

V. РЕФЛЕКСИВНО-ОЦІНЮВАЛЬНИЙ ЕТАП

  1. «Незакінчене речення»
  • На сьогоднішньому уроці я вивчив інформацію про….
  • Найбільш важчим для мене було….
  • Картинки по запросу школьные фоныПростіше давалися завдання….
  1. Рефлексивний момент «Так» чи «Ні»
  • Дайте відповіді «Так» чи «Ні» на кожне питання стосовно сьогоднішнього уроку.

Чи було складно на уроці?

 

Чи було цікаво на уроці?

 

Чи все зрозуміло з виучуваної теми?

 

 

  1. Картинки по запросу школьные фоныВизначення психо-емоційного настрою наприкінці уроку
  • Діти, на початку уроку за допомогою смайлика ви показували, який у вас настрій. А тепер, покладіть на краєчок парти той смайлик, з яким у вас асоціюється настрій наприкінці нашого уроку.

 

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:

Д/з:  опрацювати § 44, вправа № 356 (письмово)        

Завдання*** – із творів художньої літератури виписати 5 речень, у яких розповідається про красу моря, підкреслити в них прикметники, визначити їх граматичні ознаки;

Завдання**  скласти 3 речення про море, використовуючи прикметники, визначити їх синтаксичну роль; 

Завдання* – дібрати по 5 прикметників до іменників парус, море, хвиля, визначивши рід, число, відмінок.    

Картинки по запросу школьные фоны 

1

doc
Додано
9 березня 2020
Переглядів
938
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку