КВК сценарій "Люби й вивчай рідну мову"

Про матеріал
Метою КВК було збагачення знань учнів про значення та роль рідної мови, розвиток мислення, мовлення школярів; виховувати бажання вивчати і шанувати мову. Відбулося змагання між двома командами "мовознавці" та " Дивосвіт". ! конкурс - "Хто швидше думає-той швидко відповідає", 2 - Відгадування ребусів, з - шифрувальник (скласти прислів"я), 4 - інсценізація казок (домашнє завдання), 5- Розгадування кросворду "Рідна мова". Усі учні із захопленням брали активну участь у КВК.
Перегляд файлу

КВК «Люби й вивчай рідну мову»

 

Мета: збагачувати знання учнів про значення рідної мови; розвивати творчі здібності, мислення, мовлення; виховувати бажання вивчати і шанувати рідну мову.

 

Хід заходу

 

 

Ведуча. Шановні гості та дорогі діти, сьогодні у нас відбудеться КВК «Люби й вивчай рідну мову». Наші учасники свята позмагаються у знанні рідної української мови.

Мово рідна, слово рідне!

Хто вас забуває,

Той у грудях не серденько,

Тільки камінь має.

 

— Отже, зустрічайте представників команд «Мовознавці» і «Дивосвіт».

 

Вітання команд

«Дивосвіт». Наш девіз: «Чим важче завдання, тим дорожча перемога».

 

«Мовознавці». Наш девіз: «Хто мову шанує свою, хай переможе в бою».

 

«Дивосвіт»

Дорогенькі «Мовознавці»,

Щиро вас вітаємо!

Від усього свого серця

Успіху бажаємо.

 

«Мовознавці»

А «Дивосвіт» щоб трудився

До сьомого поту.

І дістав він нагороду

За свою роботу.

 

 

 

«Дивосвіт»

Солодке слово «перемога»

Нелегко дається,

Хто любить, знає рідну мову,

Тому вона всміхнеться.

 

«Мовознавці»

Вчіть нашу мову солов’їну

І не зазнавайтесь.

«І чужому научайтесь,

Й свого не цурайтесь».

 

«Дивосвіт»

Тож до бою кличем, друзі,

До мовного бою!

Мово рідна, Україно,

Ми завжди з тобою!

 

«Мовознавці»

Якщо перемога пройде повз нас,

То з нею ми привітаємо вас.

Тож не затягуйте вітання,

Давайте розпочнем змагання.

 

 

Ведуча. Перший конкурс — конкурс капітанів. Я ставитиму запитання, а ви маєте швидко на них відповісти.

 

1. Визначити види речень за метою висловлювання (по 2 речення).

  • Вивчайте, любіть свою мову, як світло, Вітчизну любіть! (Спон.)
  • Ой, яка чудова українська мова! (Розп.)
  • О слово рідне, що без тебе я? (Пит.)
  • Любий мій синочку, з книгою дружи, рідну мову, синку, завжди бережи! (Спон.)
  •  

2. Закінчити прислів’я (по 2 прислів’я).

  • Слово — не горобець, ... (вилетить — не спіймаєш).
  • Гостре словечко... (коле сердечко).
  • Від теплого слова і... (лід розмерзається).
  • Добрим словом мур проб’єш, а... (лихим і в двері не ввійдеш).
  •  

3. Пояснити фразеологізми (по 2 фразеологізми).

  • Водити за ніс. Бити байдики.
  • Накивати п’ятами. Набрати води в рот.
  •  

Ведуча. Наступний конкурс — відгадування ребусів (по 3 ребуси).

 

(Проведення конкурсу.)

 

Ведуча. Наступний конкурс — «Шифрувальники».

Слова в приказках помінялися місцями. Відновіть їх (по 2 приказки)

 

  • Хто сам приходить, той пізно собі шкодить.
  • З доброго сіна не буде поганої трави.
  • Під камінь вода тече не лежачий.
  • Не люди для людей, а речі для речей.
  •  

 

Ведуча. Наступний конкурс — «Літературний». Домашнє завдання.

Цікавий світ навколо вас розпочинається з казок. А чи знаєте ви їх назви? Ми це зараз і перевіримо. (Зачитуються уривки з українських народних казок. Командам потрібно відгадати назви казок.)

                          (   Інсценізації казок)

 

 

Ведуча. Домашнє завдання,  ми послухаємо гумореску. (Виступи учнів.)

 

 

Ведуча. Шостий конкурс — «Хто швидко думає — той швидко відповідає».

Я по черзі ставитиму запитання кожній команді. Вона має швидко на нього відповісти (по 2 запитання).

 

 

 

 

 

  • Дерево — національний символ України. Його гілки освячують у церквах. Зберігають в оселі для захисту від злих духів. (Верба)
  • Національний символ України. Матері дарують його дітям на щастя, на долю. (Рушник)
  • Кущ, оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої краси. (Калина)
  • Національний символ, який дівчата одягають на голову в свята. (Віночок)

Ведуча. Сьомий конкурс — «Упізнай слово».

Завдання: відгадати задумані іменники (по 2 слова) за допомогою слів, які мають відношення до них.

  • Круглий, нитки, спиці, киця... (клубок).
  • Ліс, лікар, стовбур, комахи... (дятел).
  • Рот, мова, гострий, м’який... (язик).
  • Розумна, коси, шапка, мудра... (голова).

 

Ведуча. Останній конкурс — «А чи знаєш ти рядки?».

Кожній команді роздають деформовані рядки з вірша. За 1 хв потрібно перетворити їх на уривок з вірша і виразно прочитати.

Діти складають, виразно читають вірш.

 

Додатковий матеріал

Кросворд «Рідна мова»

https://fc.vseosvita.ua/002cq8-9abb/001.png

 

 

1. Назва найвідомішої збірки Тараса Шевченка. («Кобзар»)

2. Урочиста пісня, державний символ країни. (Гімн)

3. Найбільша річка України. (Дніпро)

4. Основний закон держави. (Конституція)

5. Прізвище видатної української поетеси. (Українка)

6. Прізвище найвідомішого гетьмана України. (Хмельницький)

7. У перекладі це слово означає «вільна людина». (Козак)

8. Столиця України. (Київ)

9. Кущ — народний символ України. (Калина)

 

docx
Додано
10 березня 2020
Переглядів
775
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку