28 вересня о 18:00Вебінар: Формування навичок розв'язування задач із хімії засобами дистанційного навчання

Фрагмент уроку української мови з формування підприємливості та фінансової грамотності учнів

Про матеріал
Тема. Складання та розігрування діалогів відповідно до певної ситуації (офіційна й неофіційна розмова, діалог-домовленість) на запропоновані учнями актуальні й цікаві для них теми. Очікувані результати: Після цього уроку учень зможе: дати визначення діалогу, пояснити його основні ознаки; складати й розігрувати діалоги (офіційні й неофіційні розмови) з урахуванням мети й адресата мовлення; редагувати діалогічні тексти, пояснюючи необхідні розділові знаки; оцінити діалогічне мовлення щодо його змісту, мовного оформлення, відповідності ситуації спілкування; пояснити роль комунікації в житті людини; обґрунтувати, яке значення має комунікабельність для успішності людини.
Перегляд файлу

Фрагмент уроку розвитку зв’язного мовлення в 9 класі

Тема. Складання та розігрування діалогів відповідно до певної ситуації (офіційна й неофіційна розмова, діалог-домовленість) на запропоновані учнями актуальні й цікаві для них теми.

Очікувані результати:

Після цього уроку учень зможе:   дати визначення діалогу, пояснити його основні ознаки;  складати й розігрувати діалоги (офіційні й неофіційні розмови) з урахуванням мети й адресата мовлення; редагувати діалогічні тексти, пояснюючи необхідні розділові знаки; оцінити діалогічне мовлення щодо його змісту, мовного оформлення, відповідності ситуації спілкування; пояснити роль комунікації в житті людини; обґрунтувати, яке  значення має комунікабельність для успішності людини.

Обладнання: запитання для гри «Магазин», малюнки з рекламними оголошеннями, ситуації для розігрування діалогів, презентація «ТОП-10 успішних людей, які почали свою кар'єру з провалу».

Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення

      Заговори, щоб я тебе побачив.

Сократ

Зміст уроку

Які якості формуємо?

ІІІ. Актуалізація та корекція опорних знань учнів. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Інтерактивна гра «Магазин» (5 хв.)

Вчитель. Пропоную гру «Магазин». Один із групи учнів є «директором магазину», до якого надійшов «товар»: питання з української мови. «Директор» пропонує «продавцям» (іншим учням) прийняти «товар» (відповісти на запитання ). А потім він сортує «товар»: вищий ґатунок – абсолютно правильні відповіді (вищий рівень),  перший ґатунок – неповні відповіді (достатній рівень), другий ґатунок – відповіді з похибками (середній рівень) і неправильні відповіді (низький рівень). Сам «директор магазину» теж повинен відповісти на запитання. [1]

Запитання для гри «Магазин»:

  • Що таке мовлення?
  • Які є типи мовлення?
  • Які  стилі мовлення? 
  • Що для вас означає «культура мовлення»?
  • Що таке спілкування?
  • Назвіть види спілкування.
  • Що таке діалог?
  • Що таке монолог?
  • Як називається кожне окреме висловлювання учасників діалогу?
  • Які розділові знаки ставимо при діалозі.
  • Чи можна діалог замінити прямою мовою? Що при цьому зміниться?
  • Яку людину можна вважати комунікабельною?
  • Як пояснює нам слово «комунікація» тлумачний словник?

Вчитель. Отже, сьогодні на уроці ми з вами поговоримо про роль комунікації в житті людини, зокрема будемо складати та розігрувати діалоги відповідно до певної ситуації. З`ясуємо, яке  значення має комунікабельність для успішної людини і якою вона повинна бути.

  1. Проблемне запитання

Епіграфом нашого уроку я взяла слова Сократа: «Заговори, щоб я тебе побачив».

  • Як ви розумієте це висловлювання?

 

 

 

Підприємницька підготовка,

вміння класифікувати

розвиток кмітливості,

активності

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Формулювання власних

суджень,

виховання стійкої мотивації

IV. Виконання системи творчих вправ

Вчитель. Ми дійшли висновку, що комунікативна функція мови є найважливішою. На питання «Чи потрібно знати мову своєї професії?» ви  дали стверджувальну відповідь. Але не тільки треба знати мову, а й володіти нею, застосовувати у своїй професійній діяльності. Впевнена, що кожен з вас мріє отримати гарну професію, яка приноситиме вам задоволення від роботи, успіхи, винагороди.

- Які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово «Успіх». Складемо «асоціативний кущ».

1. Вправа «Асоціативний кущ» (1 хв.)

Картинки по запросу успіх - асоціативний кущ

2. Презентація-повідомлення

Вчитель. Кожного з нас, хто починає свою справу, мучать сумніви: чи вдасться, чи вийде, чи вистачить сил досягти поставлених результатів. А, коли все йде не так як цього потрібно, то руки самі опускаються і пропадає будь-яке бажання продовжувати справу. Незважаючи на це, багато великих і успішних людей, коли починали свою діяльність, терпіли провали і великі невдачі. Але знаходили в собі сили підняти голову і йти далі. І були праві!  Давайте зараз переглянемо підготовлену вами спільну презентацію «ТОП-10 успішних людей, які почали свою кар'єру з провалу», прослухавши короткі повідомлення.

(Перегляд презентації, що супроводжуються дуже короткими повідомленнями учнів про Стівена Спілберга, Мілтона Херши, Мерилін Монро, Теодора Гейзеля, Білла Гейтса, Стівена Кінга, Генрі Форда, Майкла Джордана, Уолта Діснея, Гарланда Девіда Сандерса) [2]

Вчитель. Ми переконалися, що успішна людина, як би не складалося в житті,  має хист до створення власної справи, займається діяльністю, яка приносить і прибутки, і задоволення. Але при цьому така людина має володіти певними вміннями та навичками, щоб стати успішною, серед таких якостей важливе місце посідає спілкування. Тільки постійно удосконалюючи знання з мови, розвиваючи комунікативні вміння й навички, можна досягти високого рівня розвитку. Тому пропоную вам сьогодні зробити кілька кроків до успіху.

 3. Бесіда – створення пам'ятки (2 хв.)

Слово вчителя. У повсякденному житті людина потрапляє в різні мовленнєві ситуації і користується кількома видами діалогів: побутовами, навчальними, художніми, діловими та ін.

Побутовий діалог являє собою неофіційну розмову, яку використовують у повсякденному спілкуванні під час щоденних бесід удома, у школі, на роботі.

Діловий діалог являє собою акт прямої взаємної комунікації в офіційно-діловій сфері.

Запитання для учнів класу:

·       Назвати вимоги офіційної й неофіційної розмов.

·      Поміркувати, яка між ними різниця.

·     Яку розмову вести легше: офіційну чи неофіційну?

Вчитель. А тепер ми поговоримо про основні правила ведення діалогу (офіційного та неофіційного) та разом складемо своєрідну пам'ятку.           

ПАМ’ЯТКА «Як вести діалог (офіційну й неофіційну розмову) і дотримуватися вимог спілкування»

(І КРОК ДО УСПІХУ)

1. Шанобливо, доброзичливо стався до співрозмовника.

2. Говори ввічливо, до старших звертайся на Ви.

3. У розмові торкайся теми, яка цікавить.

4. Чітко став запитання, зрозуміло висловлюйся, будь небагатослівним.

5. Учись уважно слухати співрозмовника. Чим уважніше ти слухатимеш, тим приємніше буде людям з тобою розмовляти.

6. Не намагайся говорити голосніше від співрозмовника.

7. Розмовляючи, дивись на співрозмовника. [3]

 4. Робота в парах. Створення діалогічних текстів на визначену тему (ІІ КРОК ДО УСПІХУ)

► Змоделювати діалог на одну з тем: «Для чого потрібен Інтернет?», «Буккросинг — цікаво і корисно», «Організовуємо відпочинок», «Телефонна розмова з другом (подругою) після переглянутої вистави чи концерту», «Розмова з учителем під час консультації».

► Яка розмова у вас вийшла: офіційна чи неофіційна? Довести своє твердження, назвавши ознаки цього виду діалогу. Скористатися опрацьованою пам’яткою.

5. Мовленнєва ситуація (ІІІ КРОК ДО УСПІХУ)

 Вчитель. Наше головне завдання сьогодні – навчитися складати діалоги відповідно до запропонованої ситуації. Уявіть, що ви журналіст і розмовляєте з відомою людиною. Подумайте, які запитання ви хотіли б поставити, як можна домовитися про таку зустріч.

► Підготувати коротку презентацію професії у формі інтерв’ю.

► Записати побудований діалог. Пояснити розділові знаки.

6. Гра «Я – редактор реклами» (ІV КРОК ДО УСПІХУ)

Вчитель. Всі ми знаємо, що успішна людина так чи інакше займається певними видами реклами.

  • Для чого взагалі створюється реклама?

Рекламний текст має на меті сповістити реальних і потенційних споживачів і глядачів про той чи інший товар, послугу; впливати на свідомість адресата рекламного тексту, наполегливо закликати зробити покупку. Кожного дня ми чуємо, бачимо, читаємо рекламу звідусіль. Всілякі оголошення та пропозиції, написані правильно, розвивають та навчають нас деякою мірою. Але такий ефект має і неякісна реклама, адже сьогодні помилки трапляються і в роликах, які демонструють центральні канали, і на афішах, і на рекламних щитах, і на магазинних вивісках. Тому наша головна мета – боротися з такими погрішностями. Пропоную зараз вам для прикладу кілька рекламних картинок, в яких допущені помилки, знайдіть їх та виправте, свою думку обґрунтуйте.

C:\Users\Admin\Desktop\підприємливість\hod-dog.jpg

C:\Users\Admin\Desktop\підприємливість\11063149_429186490564543_2094858465_n.jpgC:\Users\Admin\Desktop\підприємливість\3.jpgC:\Users\Admin\Desktop\підприємливість\1352465039_5068c33b.jpg

Вчитель. Пропоную вам вдома продовжити таку цікаву роботу: знайти рекламні оголошення, в яких допущені помилки, сфотографувати їх і продемонструвати на уроці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Формування вмінь аналізувати,

цілісних світоглядних уявлень,

свобода вибору,

толерантність

 

 

 

 

 

 

 

 

Уміння презентувати власні ідеї та ініціативи,

стимулювання лідерських ініціатив,

бажання бути

успішним

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Уміння дискутувати,

приймати рішення

 

 

 

 

 

 

 

 

Вироблення етики

діяльності,

активності,

відповідальності

 

 

 

 

 

 

Вміння

вести конструктивний діалог, досягаючи бажаних результатів

 

 

 

Вміння

використовувати ефективні комунікативні стратегії для формулювання власних суджень, пропозицій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Стимулювання лідерських ініціатив,

пошукова діяльність,

готовність розв’язувати різноманітні проблеми у сфері підприємницької діяльності

 

7. Самостійна робота

(V КРОК ДО УСПІХУ)

Складання сенкану до слова «Діалог» - І варіант

  1. Діалог.
  2. Побутовий, художній.
  3. Розпитую, домовляюся, обговорюю.
  4. Використовую в діалозі різні речення.
  5. Розмова (бесіда).

Складання сенкану до слова «Успіх» - ІІ варіант

  1. Успіх.
  2. Довгожданий, бажаний.
  3. Досягаю, прагну,
  4. До успіху потрібно йти цілеспрямовано.
  5. Щастя.

 

 

 

Вміння узагальнювати

 

 

Джерела:

  1. http://klasnaocinka.com.ua/uk/article/metodichna-rozrobka-uroku-z-ukrayinskoyi-movi-rm-k.html
  2. https://ukr.media/business/265058/
  3. http://gorodenok.com/

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Трачук Віра Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 липня
Переглядів
88
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку