Фрагмент уроку з української мови по темі "Порівняльна характеристика прислівників і прикметників. Основна граматична ознака прислівників".

Про матеріал
Мета даного уроку: закріплювати вміння розпізнавати прислівники у реченні, тексті,розширити уявлення про прислівник на основі порівняльного аналізу його з прикметником, розвивати вміння розрізняти прислівники і прикметники, виховувати почуття прекрасного засобами описів природи.
Перегляд файлу

                        Фрагмент уроку з української мови в 4 класі

Тема: Порівняльна характеристика прислівників і прикметників. Основна  

           граматична ознака прислівників.

Мета: Закріплювати вміння розпізнавати прислівники у реченні, тексті,     

           розширити уявлення про прислівник на основі порівняльного аналізу

           його з прикметником, розвивати вміння розрізняти прислівники і

           прикметники, виховувати почуття прекрасного засобами описів

           природи.

Обладнання: Куб(із завданнями), картки для груп.

                                                    Хід уроку

І. Організація класу

             Любі діти, у наш клас

             Завітали люди щирі.

             Привітайте в добрий час

             Гостей посмішкою й миром.

             Тож запрошуємо вас

             На урок мови в 4 клас.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.Метод «Очікування».

- Діти, ви знаєте, що весь народ в очікуванні великого свята Великодня і тому в ці дні всі готуються до цього свята. І ми з вами готувалися і виготовили такі писанки на папері. Вам необхідно зараз на зворотній стороні написати про те, що ви очікуєте від сьогоднішнього незвичайного уроку, а в кінці ми побачимо, чи здійснилися ваші побажання.

 2. Складання правил уроку.

- А зараз складемо правила, за якими будемо працювати на уроці.

1)Працювати …(активно).

2)Слухати вчителя…(уважно).

3)Писати…(каліграфічно, зрозуміло).

4)Відповідати…(чітко).

- Які слова допомогли нам складати ці правила?(прислівники)

ІІІ. Повторення раніше вивченого

1. Метод «Кубування»

- Діти, завітав сьогодні в клас

  На урок він знов до нас.

  Кубик, діти, не простий,

  Кубик, діти, чарівний.

  Він доріжку прокладає

  Знання ваші перевіряє.

 

 

- Проаналізуємо завдання «чарівного кубика» про частини мови.

1. Іменник – це…

2. Прикметник – це…

3. Дієслово – це…

4. Займенник – це…

5.Числівник – це…

6. Прислівник – це…

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота в групах.

Клас поділений на 3 групи. У кожної групи на парті лежать картки із завданнями.

1 завдання. «Створення асоціативного куща».

Дві групи будуть дослідниками, а третя – аналітики.

І група – охарактеризувати частину мови – прикметник.

ІІ група – охарактеризувати частину мови – прислівник.

ІІІ група – зробити висновок: чим відрізняється прислівник від прикметника.

 - У кожного на парті лежать основні характеристики цих частин мови. Вам необхідно вибрати відповідні ознаки, що стосуються кожної частини мови.

 

змінна частина мови        ознака предмета

 

                                                                       який?

                                                                       яка?

                                                                       яке?

                                                                       які?

 

 

другорядний член        найчастіше вживається з іменником                                                           

      речення                          

 

 

незмінна частина мови              ознака дій

 

                                                                                   

                                                                                як?

                                                                                де?

                                                                                коли?

                                                                                звідки?   

  

найчастіше вживається            другорядний

          з дієсловом                          член речення

Діти складають порівняльну характеристику прислівника і прикметника і роблять висновок, що основна відмінність прислівника – це незмінна частина мови.

2 завдання.

І група

Утворити від прикметників прислівники і записати в зошит.

Ясний - …(ясно).

Гарний - … (гарно).

Веселий - …(весело).

Смішний - … (смішно).

Зелений - …(зелено).

ІІ група

Запиши антоніми до слів.

Вгору - …(вниз).

Темно - …(світло).

Високо - …(низько).

Праворуч - …(ліворуч).

Голосно - …(тихо).

ІІІ група

Добери прислівники до дієслів.

Співати…(гарно, голосно, мелодійно).

Малювати…(красиво, охайно).

Сидіти…(рівно, правильно).

Літати…(високо, швидко, низько, вгорі).

Навчатися…(старанно, успішно, наполегливо).

Фізкультхвилинка (гра «Будь уважний»)

3 завдання.

Гра «Займи своє місце».

Кожній групі подані слова прислівники, які потрібно розмістити в колонки по питаннях(на дошці питання).

             Як?                         Де?                 Коли?

          зручно                     вгорі               сьогодні

         соромно                   надворі            завтра

            легко                     праворуч          влітку

           яскраво                   вдома               зранку

4 завдання.

Заміни вислови прислівником.(усно)

І група

Лягати разом із курми - …(рано).

Працює як сонна муха - …(повільно).

ІІ група

Дав, як кіт наплакав - …(мало).

Мчить, як стріла - …(швидко).

 

 

ІІІ група

Надворі, хоч в око стріляй - …(темно).

Шукати по гарячих слідах - …(відразу).

V. Розвиток звязного мовлення

Скласти розповідь за картиною, використавши прислівники.(уявна картина на чистому аркуші паперу, вчитель починає розповідь, а діти продовжують)

VІ. Підсумок уроку

1. Гра  «Впіймай прислівник».

          Свято Пасхи

   Свято Пасхи недалечко

   Люди звичай бережуть, -

   Розмальовують красиво яєчка

   Смачно пасочки печуть.

   Святкування йде віками, -

   Це так весело в ці дні:

   В гості йти, під рушниками

   Страви нести запашні.

   Доброзичливо, чудово,

   Мати щирі почуття,

   Людям зичити здоровя

   І щасливого життя.

- Діти, ми з вами виконали всі завдання, гарно працювали. Підійдіть до дошки і прикріпіть картки із завданням зворотною  стороною. Подивіться, що в нас вийшло. Так, гарна пасочка. А тепер прикріпіть свої писанки, якщо справдилися ваші очікування від уроку. Погляньте, справжній пасхальний кошик ми приготували до свята!                       

 

                                         

docx
Додано
1 лютого 2020
Переглядів
1781
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку