Фрагмент уроку з української мови у 5 класі
Тема уроку: «Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина»
Назва методу, прийому: «Зашифрований ліс»
Обладнання: картки з завданнями, шифрувальник, маркери, дубові листочки з шифром і запитаннями, зображення дубового дерева для презентації робіт.
Зміст роботи
Етап уроку: закріплення вивченого матеріалу, формування знань, умінь та навичок.
Використовуючи метод «Зашифрований ліс», виконайте завдання, об’єднавшись у малі групи.
1. Підкреслити другорядні члени у реченнях. У першому слові кожного речення виділити першу літеру (у реченнях з означенням), другу (з обставиною), третю (з додатком).
2. Розставити літери відповідно шифрувальника (цифра шифру відповідає порядковому номеру літери в алфавіті), всі літери знаходяться на дубових листочках.
3. Якщо ви зробите все правильно, то дізнаєтесь як називаються речення, які, крім підмета і присудка, мають хоча б один другорядний член.
4. На зворотньому боці дубових листочків запитання, дайте на них відповідь і прикріпіть листочки до дерева.
Речення:
Шифрувальник:
20 |
19 |
29 |
11 |
21 |
7 |
18 |
12 |
Запитання на дубових листочках:
Додаток
Очікувані відповіді:
1. Легко кружляє листя.
2. Школа стояла нова та висока.
3. Кличе мати сина.
4. Сонце сховалося за хмари.
5. Перехожих гра зачаровувала.
6. Він копав швидко і завзято.
7. Підкрадається холодна осінь.
8. Насувалися сірі хмари.
Шифрувальник:
20 |
19 |
29 |
11 |
21 |
7 |
18 |
12 |
П
|
О
|
Ш
|
И
|
Р
|
Е
|
Н
|
І
|
П Що називаємо означенням?
На які питання відповідає?
(навести приклад)