Фрагмент уроку з української мови у 5 класі «Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина»

Про матеріал
Використання методу «Зашифрований ліс» сприяє розвитку в учнів критичного мислення та ключових освітніх компетентностей:  соціальної компетентності (уміння працювати в парах, групах, слухати один одного тощо);  навчально-пізнавальної компетентності (самостійна пізнавальна діяльність, добування знань, володіння евристичними методами рішення навчальних проблем);  ціннісно-смислової компетентності (уміння бачити і розуміти навколишній світ, приймати рішення, усвідомлювати свою роль і призначення). Метод «Зашифрований ліс» використовується на етапі узагальнення, систематизації вивченого навчального матеріалу. Для засвоєння методу доречно опрацювати вправу колективно. Далі робота відбувається в малих групах.
Перегляд файлу

Фрагмент уроку з української мови у 5 класі

Тема уроку: «Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина»

Назва методу, прийому: «Зашифрований ліс»

Обладнання: картки з завданнями, шифрувальник, маркери, дубові листочки з шифром і запитаннями, зображення дубового дерева для презентації робіт.

 

Зміст роботи

     Етап уроку: закріплення вивченого матеріалу, формування знань, умінь та навичок.

  • Завдання учням

Використовуючи метод «Зашифрований ліс», виконайте завдання, об’єднавшись у малі групи.

 

1. Підкреслити другорядні члени у реченнях. У першому слові кожного речення  виділити першу літеру (у реченнях з означенням), другу (з обставиною), третю (з додатком).

2. Розставити літери відповідно шифрувальника (цифра шифру відповідає порядковому номеру літери в алфавіті), всі літери знаходяться на дубових листочках.

3. Якщо ви зробите все правильно, то дізнаєтесь як називаються речення, які, крім підмета і присудка, мають хоча б один другорядний член.

4. На зворотньому боці дубових листочків запитання, дайте на них відповідь і прикріпіть листочки до дерева.

 

Речення:

  1. Легко кружляє листя.
  2. Школа стояла нова та висока.
  3. Кличе мати сина.
  4. Сонце сховалося за хмари.
  5. Перехожих гра зачаровувала.
  6. Він копав швидко і завзято.
  7. Підкрадається холодна осінь.
  8. Насувалися сірі хмари.

 

Шифрувальник:

20

19

29

11

21

7

18

12

 

Запитання на дубових листочках:

  1. Що називаємо означенням? На які питання відповідає? (навести приклад)
  2. Якими частинами мови виражаються означення? (навести приклад)
  3. Що називаємо додатком? На які питання відповідає? (навести приклад)
  4. Якими частинами мови виражаються додатки? (навести приклад)
  5. Що називаємо обставиною? На які питання відповідає? (навести приклад)
  6. Якими частинами мови виражаються обставини? (навести приклад)
  7. Як підкреслюються другорядні члени речення?
  8. Яка роль другорядних членів у реченні?

 

  • Робота в малих групах.
  • Представлення робіт груп. Колективно доповнити відповіді. Визначити кращих у роботі.

 

 

 

 

Додаток

 

Очікувані відповіді:

1. Легко кружляє листя.

2. Школа стояла нова та висока.

3. Кличе мати сина.

4. Сонце сховалося за хмари.

5. Перехожих гра зачаровувала.

6. Він копав швидко і завзято.

7. Підкрадається холодна осінь.

8. Насувалися сірі хмари.

 

Шифрувальник:

20

19

29

11

21

7

18

12

П

 

О

 

Ш

 

И

 

Р

 

Е

 

Н

 

І

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   П                    Що називаємо означенням?                                                                                                                        

                                                                       На які питання відповідає?

                                                                           (навести приклад)

 

 

 

 

docx
Додано
27 листопада 2019
Переглядів
814
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку