8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Фрагмент уроку з української мови у 8 класі"Односкладні прості речення з головним членом у формі підмета. Називні речення.

Про матеріал
Фрагмент уроку з української мови у 8 класі Тема: Односкладні прості речення з головним членом у формі підмета. Називні речення.(Слова “Називні речення” учитель пише на дошці після “Подорожі по місту Києву” )
Перегляд файлу

      Фрагмент уроку з української мови у 8 класі

Тема: Односкладні прості речення з головним членом у формі

            підмета. Називні речення.(Слова “Називні речення” учитель

            пише на дошці після “Подорожі по місту Києву” )

Мета: поглибити знання учнів про типи односкладних речень,

            сформувати знання учнів про тип речень як називні,

            розвивати вміння визначати типи речень та правильно і

            доречно вживати їх у мовленні,

            удосконалювати навички синтаксичного розбору

            односкладних речень,

            виховувати в учнів інтерес до мови.

Обладнання: таблиця до теми(у підручнику), карта подорожі по

                        місту Києву(на дошці).

Хід уроку.

I.Організаційний момент.

II.Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної

   діяльності.

1.Повідомлення теми і мети уроку.

                  2.Фронтальне опитування з елементами гри.

    Сьогодні ми ознайомимось ще з одним типом односкладних речень. Щоб дізнатися, який це тип речення, трохи помандруємо. За допомогою подорожі, ми повторимо вивчені типи речень.

“Подорож  містом. Київ.”

   Уявіть, що ми подорожуємо містом Києвом. Щоб потрапити на головну площу Майдан Незалежності, нам треба проїхати на метро кілька зупинок. Перед вами на дошці подано  схему нашої подорожі. Ну що, йдемо у метро?

    Ми підійшли до вагона. Але зайти не можемо, бо двері не відчиняться, поки не назвемо типи односкладних речень, які раніше вивчили, і дамо визначення кожного з них. Адже ми знаходимось на зупинці “Односкладні речення”. Нам потрібно навести приклад односкладного речення, і тоді у віконечку під назвою зупинки з’явиться дане речення і потяг рушить з місця. (Учні дають визначення, наводять приклади. Один з учнів записує приклад на дошці і робить синтаксичний розбір речення).

     Потяг рушив, ми їдемо далі. Але раптово ми зупиняємось. На зупинці бачимо назву “Означено-особове . Щоб потяг рушив, треба дати визначення даного речення і навести приклад.

   (Учні дають визначення і наводять приклад. Один з учнів записує приклад на дошці і робить синтаксичний розбір речення ).

    Потяг рушив, їдемо далі. Але знову ми зупиняємось. Що ви помітили? На якій зупинці знаходимось? Що треба зробити, щоб потяг рушив?(Учні відповідають, що це зупинка «Неозначено-особова»,дають визначення даного речення і наводять приклад. Один з учнів записує приклад )

    Їдемо далі. Але, що це? Потяг зупиняється. Що ми далі робимо, щоб засвітилось віконечко? Яка це зупинка? (Учні відповідають, що це зупинка«Узагальнено-особова», дають визначення і наводять прикалад).

    Віконечко засвітилось, ми їдемо. Але знову – зупинка. Що треба зробити, щоб ми рушили? Яка це зупинка? (Учні відповідають, що це

 «Безособова» зупинка, дають визначення даного речення і наводять приклад ).

     Їдемо далі. Але що це, ми зупиняємось і бачимо, що світиться тільки віконечко з прикладом речень «Зима. Вітер і сніг. Ранок. Тепла зоряна ніч.», а замість назви зупинки стоїть знак питання.

    Щоб відкрились двері і ми вийшли з метро на Майдан Незалежності, нам треба вказати назву зупинки. Ви помітили, що дані зразки речень називають певні події, явища. Якою частиною мови  виражений головний член речення, який це член речення? Як називається даний тип речення?(Один з учнів відповідає, що це речення називні, головний член виражений підметом і іменником).

    Так, ми дали назву зупинці, що пишемо у віконечку замість знаку питання?(Учень записує назву зупинки і робить синтаксичний розбір одного з наведених прикладів називних речень). Тепер можемо вийти з метро і потрапити на головну площу Києва. Яку тему уроку ми можемо дописати?(Учні відповідають, що треба дописати до теми уроку «Називні речення».Учитель дописує тему уроку.)       

III.Вивчення нового матеріалу.

1.Розповідь вчителя.

      2.Робота з підручником.

     IV.Закріплення вивченого матеріалу.

1.Виконання вправи за підручником.

                             2.Твір-мініатюра

    За допомогою називних речень  утворіть твір-мініатюру

” Прихід зими”.(Учні колективно складають твір, а один учень записує його на дошці. )

Прихід зими

    Перші заморозки. Голі дерева. Сніг. Холодний вітер. Зима. Ожеледиця. Мороз. Метелиця. Катання на ковзанах. Гра у сніжки . Новий рік. Дід Мороз. Сніговик. Бурульки. Спускання  з гори на лижах та санчатах. Зимова ніч. Холодне бліде сонце. Зимові канікули. 

3.Твір-мініатюра

     За допомогою називних речень складіть твір-мініатюру

”Останній день навчання”(Учні самостійно складають твір, а потім перевіряють написане за допомогою конкурсу на кращу роботу).

Останній день навчання

Останній день. Улюблений урок класного керівника. Прощання з друзями. Гарний настрій.  Урочиста тепла погода. Остання оцінка. Обмін адресами. Прощання з вчителями школи. Канікули. Прощальний концерт.

V.Підсумок уроку.

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
26 березня 2019
Переглядів
488
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку