Фрагменти уроків з використанням інтерактивних вправ.

Про матеріал
Фрагменти уроків з використанням інтерактивних вправ на різних етапах уроку, що сприяють формуванню мовленнєвої компетенції.
Перегляд файлу

 Фрагменти уроків з використанням інтерактивних вправ на різних етапах уроку, що сприяють формуванню мовленнєвої компетенції.

Робота в парах дає учням час подумати, обмінятися ідеями з партнером і тільки потім озвучити свої думки перед класом. Вона сприяє розвитку навичок спілкування, уміння критично висловлюватися і переконувати інших.              Використання такого  співробітництва сприяє тому, що учні не можуть ухилитися від виконання завдання.

Українська мова.

Тема: „ Ненаголошені голосні – е, -и в корені слова”.

Етап закріплення знань.

Прочитайте слова лівого стовпчика. Знайдіть серед них перевірні до слів правого стовпчика. Запишіть спочатку перевірне слово, а через риску  - те слово, у якому пропущено букву.

вимерзати, мерзнути   ...- зам?рзати

черга, чергування    ...- ч?ргувати

постелити, застелений   ...- ст?лити

теплий, потепліти,             ...- т?плиця

Українська мова

Використовуючи метод випереджувального навчання, знайомлю своїх учнів з темою «Поділ іменників на відміни». Бо вважаю, що ця тема допомагає дітям краще засвоїти тему «Відмінювання іменників» .

Тема: «Поділ іменників на відміни». Етап  закріплення знань.

Учні одержують завдання: вивчити які іменники належать до тієї або іншої відміни, використовуючи  алгоритм визначення відміни.

відміни-720x441 

 

 

 

 

 

Алгоритм визначення відміни іменника.

  1. Поставити  іменник у початкову форму.
  2. Визначити його рід.
  3. Виділити закінчення.
  4. Зробити висновок про  належність до однієї  з 4- х відмін.  

Перевіривши один в одного знання опорного  конспекту, пари одержують завдання визначити відміну поданих  іменників.

Хвилею, мишку, очеретом, радість, горем, ночі, теля, на полі, у степу, дівча, у ягняти, Кузьма, річ, на груші, солі, каченяті.

Українська мова.

Етап роботи над новим матеріалом

Під час вивченням теми «Правопис слів із сумнівними приголосними» даю наступне завдання:

         Вимовляємо:     Перевіряємо:           Пишемо:

ні[х]ті   ніготь                        ні..ті

         ле[х]кий          легенький                 ле..кий

1. Послухайте як вимовляються слова першого стовпчика. Який звук позначає виділена буква?

2.  Зверніть увагу як вимовляються і пишуться слова другого стовпчика. Який звук позначає виділена буква?

4. Скажіть, будь ласка, перед якими буквами стоять виділені букви в другому стовпчику? (Перед голосними).

5. Як же правильно позначити ці приголосні на письмі у третьому стовпчику?

Діти самі визначають і досліджують проблему уроку, а потім звіряють свій висновок з правилом у підручнику.

Робота в групах.

Діти об’єднуються в групи за кольором прапорця на столі та відповідних фішок ( «червоні», «сині», «зелені» ). У кожної групи на партах є фішки із написом «спікер», «секретар», «доповідач», «секундант». Діти розподіляють  між собою обов’язки. Звертаємо увагу на правила роботи в групах (на таблиці):

  1.               Уважно слухай того, хто говорить.
  2.               Не принижуй! Не критикуй!
  3.               Поважай інших.
  4.               Взаємна повага.
  5.               Слідкуй за часом.

Кожна група отримує конкретне завдання та інструкцію щодо його виконання.

Група «Червоні»

Завдання: побудувати текст (робота з деформованим текстом)

   Коло вікна літав горобчик.

   Стояла сувора зима.

  Його загнала сюди завірюха.

Марійка всю зиму доглядала за пташкою.

   Потім він довірливо пурхнув в кімнату.

   Горобчик сів на раму кватирки.

     Група «Сині»

Завдання: скласти розповідь про горобчика.

     Група «Зелені»

Завдання: розповісти про ставлення до птахів узимку.

    Доповідачі груп презентують роботи. Підводимо підсумок

«Акваріум» - варіант кооперативного навчання, форма діяльності учнів у малих групах. Ефективний для розвитку навичок спілкування в групі, удосконалення вміння дискутувати, аргументувати свою думку, а також розвивати усне мовлення і поповнювати словниковий запас. Дає результат за умови, що учні вже мають гарні навички групової роботи, тому застосовую у 3- 4 класах.

I. Я досліджую світ.

1) Тема уроку: «Рослини - живі організми. Будова рослин».

 На етапі закріплення знань, отриманих на уроці, групи одержують завдання, які можна диференціювати згідно складу групи. (Діти про принцип поділу на групи не знають!).

1 група (середній рівень):   - Доведіть що рослини - живі організми.

2 група (достатній рівень): - Чи можна назвати плодами моркву, буряк редиску? Чому? Обґрунтуйте     відповідь.

3 група (високий рівень):  - Доведіть, що рослини - джерело живильних речовин на Землі ( за опорною таблицею).

4 група (початковий рівень):  - Розкажіть, що дають людині рослини (по опорній таблиці).

Після того, як заслухані обговорення всіх груп, підбиваю підсумок:

- Яка група краще всіх обговорювала своє питання?

- Чиї докази були  більш переконливими?

- Що нового  для себе ви довідалися з обговорень?

II. Урок української мови.

Тема уроку: „Будова слова”. Підсумковий урок.

На етапі закріплення та систематизації знань групи отримують завдання.

1 група: Серед слів: „літак”, „літо”, „літечко”, „літній” знайдіть зайве слово. Доведіть.

2 група: Доведіть що слова „сніг” і „снігами” не є спорідненими.

3 група: Чи однакові префікси в словах: надземний, надіслати, надувний, надати,  надрізати, надірвати.

4 група: Відгадайте слово.

      - Корінь мій знаходиться в „ціні”,

        Префікс дай від „оклику” мені,

        Суфікс - від „лінійки” чи від „зірки”,

        А разом - результати перевірки.

 « Мозковий штурм»

 Після презентації проблеми, фіксую її на дошці, щоб увесь час вона була перед очима, і пропоную всім висловити свої ідеї, коментарі, пов'язані із цією проблемою. Всі ідеї беруться до уваги. З висунутих ідей вибираємо вірну.

  І. Тема уроку: « Апостроф після префіксів».

 Хвилинка каліграфії:

Бб  Пп  Вв   Мм  Фф  Рр  Яя  Юю Єє  Її

  •                  Чи не зашифроване тут правило? Яке? (Відповіді починаються словами: „Я думаю...” (Після б, п, в, м, ф, р перед я, ю, є, ї, які позначають два звуки, пишеться апостроф.)

I1. Тема уроку: « Правопис префіксів з-,  -с». 

Наприклад, на уроці української мови, вивчаючи тему: «Правопис префіксів з-,  с-», на етапі актуалізації діти одержують завдання каліграфічно записати літери: к, п, т, ф, х.

 - Що ви можете сказати про записані букви? (Діти висловлюють свої думки „я знаю, що...”, „я думаю, що..”.).  Повторюються знання про глухі приголосні. Потім на екрані діти бачать рядки слів:

1) Зробити, змиритися, здати, збити, зварити.

2) Скинути, спитати, стиснути, сфотографувати, сховати.

Проведемо дослідження!

1 Які букви, стоять після префіксів у другому рядку?

2. Зробіть висновок, перед якими буквами пишемо префікс с-.

3. Який префікс пишемо в інших випадках?

Після цього діти в парах опрацьовують опорний конспект.

25038081_534634526913670_4251111702768123904_n

Вправа «Асоціативний кущ»

Під час вивчення теми про школу даю дітям запитання:

  •                   Що ви уявляєте, коли чуєте слово «школа» ?

(Клас, спортзал, парти, книги, зошити, вчитель, учень, урок, перерва…)

Цим методом здійснюється побудова «асоціативної сніжинки» - в центрі слово «школа», на промінцях – підібрані слова.

 «Мікрофон», «Незакінчені речення»

 Ці вправи дають можливість кожному сказати щось швидко по черзі, відповідаючи на питання або висловлюючи свої думки. Коли хтось висловлюється, інші не мають права перебивати, щось говорити, викрикувати з місця.

Українська мова.

Узагальнюючий урок на тему: «Іменник».

«Незакінчені речення».

1)  Актуалізація опорних знань

- Іменник - це…

- Іменники змінюються за…

- Іменник, який відповідає на питання хто? називає…

- Іменник, який відповідає на питання що? називає…

- Іменники, що вживаються тільки у множині: …

- Іменники, що вживаються тільки в  однині: …

Вправа  «Прес».

 Найчастіше використовую цей метод коли виникають суперечливі точки зору. На початкових этапах роботи писала на дошці початок речення, з якого ті, хто сперечаються, починають свою відповідь: «я вважаю, що..., тому що...». Приведи докази й зроби висновок, починаючи зі слів: «таким  чином, ...».

Згодом діти засвоїли алгоритм відповіді й самостійно вели суперечку. Наприклад, на уроці української мови, працюючи над темою «Текст», на етапі закріплення даю текст:

Ялина – дуже корисне дерево. З її деревини виробляють папір. Ялина співає в скрипці й у піаніно. Багато різних меблів роблять з цього дерева. А у густому  ялиновому лісі  птахи ховаються від холоду й заметілі.

Виникає дві думки:

  •                  Це текст-розповідь.
  •                  Це текст-міркування.

У ході доказу діти  доводять, що до тексту можна поставити питання : Чому ялина - корисне дерево? Структура тексту також  відповідає  міркуванню (теза - доказ). Отже, це – текст – міркування.

Урок  Я досліджую світ.

 Тема: «Охорона тварин». Етап закріплення знань.

  1. Чи можуть дятли та шишкарі жити в неволі? Чому ти так думаєш?
  2. Уночі йшов дощ. Ранком Дмитрик з бабусею пішли на город збирати огірки. Раптом на доріжку вистрибнула жаба. Дмитрик хотів штовхнути її ногою, але бабуся зупинила онука. Чому вона це зробила?

3. Даринка й Катруся знайшли в лісі їжачка. Даринка хотіла забрати його додому, адже він  маленький і один загине в лісі. Катруся була проти. Хто з дівчаток правий? Чому?

В ході дискусії діти  вільно висловлюють свої думки, поповнюють і збагачують словниковий запас, доходять до правильних висновків, а отримані знання будуть легше запам’ятовуватись.

 

 

  1

docx
Додано
4 лютого 2021
Переглядів
8659
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку