План-конспект гурткової роботи
Проведення відкритого гурткового заняття вчителя
«Середня загальноосвітня школи № 86»
Кривка Євгена Вікторовича
Тема: Вокально-хорова робота. Ансамблевий стрій
Мета: Сприяти формуванню національної культурної ідентичності та патріотичного світогляду. Навчати працювати в колективі. Розвивати голосовий апарат, відчуття ритму, відчуття ладу та його різновидів. Працювати над звукоутворенням, звуковеденням, диханням та артикуляцією. Виховувати духовні моральні цінності. Прищеплювати любов до пісні та бажання співати.
Обладнання: проектор, презентація, інстр.; фртепіано, баян; відео матеріал.
Хід заняття
Акордове вітання «Добрий день» -- 3 голос до-до-до; 2 до-мі-мі; 1 до-мі-соль.
Доброго дня діти та гості нашого семінару. Ми раді вітати вас у стінах нашої школи. Сьогодні ми б хотіли продемонструвати вам нашу роботу та поділитися досвідом. Як правило на семінарах гурткова робота представлена мало, тому ми вирішили показати саме її. Наш гурток називається «Мелодія серця», а шкільний хор «Веселка». Тема нашого заняття «Ансамблевий стрій». (Слайд)
У вокально-хоровій роботі існують різні види ансамблю метро-ритмічний, дикційний, унісонний, ладо-тональний (гармонічний). Все ми невзмозі продемонструвати але ескізно деякі види ансамблю покажемо.
1. Вправа «Скоромовка»
Раз дрова, два дрова, три дрова. До #
На одному звуку з поступовим прискоренням. (робота над артикуляцією).
2. Розвиток голосового діапазону у висхідному русі:
«До – Ре; До – Мі; До – Фа; До – Соль; До – Ля; До – Сі; До – До.
Низхідний рух: «До – Сі; До – Ля; До – Соль; До – Фа; До – Мі; До – Ре; До – До».
3. Спів тетрахорду у тональності Ля мінор на слова пісні «Мамині руки» в натуральному/ мелодичному/ гармонічному мінорі.
(Повторення тексту пісні, розвиток ладового слуху).
Сьогодні ми продовжимо роботу над піснею з якою вже знайомились.
Впізнання пісні за мелодією (Виконання заспіву)
Розучування пісні по фразах
Мелодично (та-та-ті-ті-ті-ті-та) І – ІІ голос мелодію ІІ голосу. Остання фраза зміна ритму з текстом (та-ті-ті-ті-ті-ті-та)
Щоб налаштуватись на наступну пісню виконаєм вправу на звук «Льо»
I I VII I |
III IV II III |
V VI V V |
ст.
ст.
ст.
ст.
Робота над укр.н.п. «Спи Ісусе, спи» обр. Є.Кривко
В житті кожної людини є три найбільші святині Мама, Хрещена і ….? /слайд/
Від мами дитина в перше знайомиться з музикою. І це колискові пісні давайте пригадаємо колискову «Спи Ісусе, спи» яку ми співали.
А зараз давайте переглянемо фрагмент відео цього твору, який виконують вчителі музичного мистецтва нашого міста. (Перегляд фрагменту відео).
Чи багато людині потрібно щоб бути щасливою?
Давайте це і побажаємо один одному! Виконання пісні «Хай завжди буде сонце»