Урок № 26. Музичне мистецтво 4 клас. «Музика єднає світ».
Тема: Сонячна Італія.
Освітньо – виховні завдання теми: створити комфортні умови для навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність, самостійність та креативність.
Музичне сприймання: С.Рахманінов «Італійська полька».
Хоровий спів: Вокально-хорові вправи, розспівки. А.Олейнікова «Наша вчителька».
Навчальна мета:
Розвиваюча мета:
Міжпредметні зв’язки: трудове навчання, екологія.
Тип уроку: Інтерактивний урок.
Обладнання: ноутбук, синтезатор, відеоматеріали, матеріали для проектування та створення музичних інструментів (шейкера) .
Хід уроку
Учні входять до класу під музичний супровід («Баркароли»)
Оголошення теми уроку.
2. Мотивація навчання.
На попередньому уроці ми з вами мали захопливу мандрівку у музичний світ Литви, Латвії та Естонії. Сьогодні ж ми продовжимо подорожувати і дізнаємося, як звучить італійська музика. Які особливості їх поєднують та, що ж є відмінним між ними.
Також, ми з вами долучимось до святкування Міжнародного дня Землі та надамо нове життя, а саме музичне, використаним речам.
Тим самим, ми зробимо наше навколишнє середовище чистішим а світ, що нас оточує наповнимо новими ритмічними звуками.
3. Актуалізація опорних знань.
4.Музичне сприймання. Знайомство з творчим портретом композитора та біографією.
Сьогодні ми звами помандруємо у колиску музичного мистецтва – чарівну та сонячну Італію. Композитори всього світу захоплюються італійською музикою. Окрім того, Італія відома активною екологічною позицією, як і уся Європа. Тому, ми сьогодні з вами долучимось до європейських традицій у сфері екології та надамо нове життя вжитим товарам і вдихнемо у них музичну душу Італії.
А допоможе нам з вами у наших мандрах відчути красу ритмів італійської музики російський композитор, віртуоз – Сергій Рахманінов. Подорожуючи Італією, Сергій Рахманінов захопився італійською музикою, що знайшло відображення в «Італійській польці». Вона, як і італійська пісня, дуже мелодійна та граційна.
Перегляд відеоролика «Полька».
Полька — веселий рухливий дводольний танець. Його виконують парами з підскоками. Характер у польки легкий, грайливий. Послухайте танок ще раз і легкими рухами рук, нібито танцюючи, підкресліть пульс музики.
Слухання Сергій Рахманінов. «Італійська полька».
Портрет композитора.
Сергій Рахманінов зростав у музичній родині. Його дідусь був піаністом і композитором, батьки також займалися музикою. У чотирирічному віці він вже грав із дідусем у чотири руки. Коли майбутньому композиторові виповнилося дев'ять років, його зарахували до Петербурзької консерваторії.
Фізкультхвилинка «Ранок починається»
5.Проектна діяльність.
Проектування та дослідження шумових та ударних інструментів
Мета: спроектувати нові музичні інструменти за допомогою підручних матеріалів
Завдання : дослідити особливості їх звучання ( за рахунок фізичних властивостей використаних матеріалів).
Оскільки наш урок проходить в рамках тижня екології та з нагоди Міжнародного Дня Землі, ми з вами створимо музичний інструмент з використаних речей – металевих баночок з-під солодких напоїв, а ритми італійської польки вдихнуть життя в цей інструмент. Отже, знайомтесь - музичний інструмент шейкер.
Відеоролик про музичний інструмент «Шейкер».
Музичний словничок.
Уда́рні музи́чні інструме́нти — музичні інструменти , звук на яких видобувається ударом (руками, паличками, молоточками і т. д.) по тілу, що стає його джерелом. Найчисленніше і найстародавніше сімейство серед усіх музичних інструментів. Іноді ударні музичні інструменти називають словом перку́сія .
Музикант, що грає на ударних інструментах називається уда́рником або перкусіоні́стом.
Презентація та обговорення спроектованих музичних інструментів:
- побудова інструменту, спосіб звуковидобування, назва інструменту, аналіз звучання ( за рахунок фізичних властивостей обраних матеріалів)
Музична – творча діяльність.
до «Італійської польки» Сергія Рахманінова.
Кожен народ має свою не лише розмовну, а й музичну мову. Вона, на відміну від розмовної, зрозуміла нам без перекладу, за її допомогою виражають певні почуття й образи. Особливою її роблять і музичні ритми, які наче серцебиття , допомагають музиці жити.
Робота над диханням, звуковеденням, динамікою та темпом.
Створення ритмічного супроводу до розспівки.
Розучування пісні
Наша вчителька
Слова Наталія Іванова, музика Анна Олейнікова.
Знову дзвоник задзвонив, кличе всіх у клас.
Наші парти в три ряди зустрічають нас.
Поспішаємо в клас без коливань:
Розкриває свій кордон нам країна знань.
Приспів:
3 вчителькою нашою по дорозі знань
Так цікаво мандрувати з кошиком питань.
Наша вчителька все знає, ми - одна сім'я,
В душі дітям засіває мудрості зерня.
Сніг летить, а, може, дощ ллється за вікном -
З вчителькою нашою легко і тепло.
В серці кожному погляд Із-під вій -
Ніби зітканий з надії і дитячих мрій.
|
На нашому уроці ми з вами долучились до відзначення Міжнародного Дня Землі. В рамках тижня екології нам вдалось замислитись над тим, яку загрозу несе довкіллю наше не обдумане та нераціональне споживання.
З метою хоч трішки зберегти екологію ми з вами власноруч створили музичний інструмент - шейкер та втілили у нього життя за допомогою ритмічної італійської польки яку створив композитор Сергій Рахманінов..
Дізналися ,що на звучання інструменту впливають такі чинники як: розмір, фізичні властивості матеріалів( пластмаса, метал, папір), спосіб звуковидобування та власне побудова інструменту.