Урок музичного мистецтва "Музика єднає світ. Сонячна Італія".

Про матеріал
Урок музичного мистецтва у 4 класі "Музика єднає світ. Сонячна Італія". Урок приурочено до Міжнародного Дня Землі та в рамках шкільного екологічного тижня.
Перегляд файлу

Урок № 26. Музичне мистецтво 4 клас. «Музика єднає світ».
Тема: Сонячна Італія.
Освітньо – виховні завдання теми: створити комфортні умови для навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність, самостійність та креативність.

Музичне сприймання:  С.Рахманінов «Італійська полька».

Хоровий спів: Вокально-хорові вправи, розспівки. А.Олейнікова «Наша вчителька».

 

Навчальна мета:

  1. Ознайомити учнів із музикою Італії та її особливостями; продовжити знайомство  із ударними та шумовими музичними інструментами. Закріпити визначення поняття перкусія.
  2. Удосконалювати вміння учнів розрізняти темброве забарвлення різних музичних інструментів;аналізувати музичні твори та порівнювати їх між собою.
  3. Сформувати проектно-технологічні компетентності— здатність учнів застосовувати знання, уміння та особистий досвід у предметно-перетворювальній діяльності.
  4. Формувати соціальні компетентності — здатність особистості продуктивно співпрацювати з партнерами у групі та команді, виконувати різні ролі та функції у колективі.

     Розвиваюча мета:

  1. Розвивати логічне мислення учнів через проведення таких операцій як аналіз, порівняння, систематизація; вміння швидко аналізувати ситуацію і приймати рішення.
  2. Розвивати музичну , слухову пам’ять та відчуття ритму.
  3. Розвивати вокально-хорові вміння та вміння керувати динамікою та темпом.
  4. Розвивати творчі здібності учнів: здатність до музичної та ритмічної імпровізації.
    Виховна мета:
  1. Виховувати в учнів любов та повагу то мистецьких творів.
  2. Виховувати в учнів любов та  повагу до оточуючого середовища.
  3. Виховувати в учнів самостійність, мислення, кмітливість.
  4. Виховувати в учнів справедливість, доброзичливість, гуманність, повагу до людей, толерантне ставлення до культури інших народів.
  5. Виховувати в учнів старанність, наполегливість, бажання пізнавати мистецтво в цілому та творчо працювати.

Міжпредметні звязки: трудове навчання, екологія.
 

Тип уроку: Інтерактивний урок.
Обладнання: ноутбук, синтезатор,  відеоматеріали, матеріали для проектування та створення  музичних інструментів (шейкера) .

Хід уроку

  1.      Організаційний момент.

Учні входять до класу під музичний супровід («Баркароли»)


Результат пошуку зображень за запитом "музичне привітання"
 

Оголошення теми уроку.
2.   Мотивація навчання. 
  На попередньому уроці ми з вами мали захопливу мандрівку у музичний світ Литви, Латвії та Естонії.  Сьогодні ж ми продовжимо подорожувати і дізнаємося,  як звучить італійська музика. Які особливості їх поєднують та, що ж є відмінним між ними.

  Також, ми з вами долучимось до святкування Міжнародного дня Землі та надамо нове життя, а саме музичне, використаним речам.

   Тим  самим, ми зробимо наше навколишнє середовище чистішим а світ, що нас оточує наповнимо новими  ритмічними звуками. 


3.  Актуалізація опорних знань.

  •      Які народні музичні інструменти та танці народів Прибалтики вам знайомі?
  •      Музика якого композитора  створила образ литовського народного танцю?
  •      Чи схожа музика балтійських народів на мотиви українських народних пісень?

4.Музичне сприймання. Знайомство з творчим портретом композитора та біографією.

Сьогодні ми звами помандруємо у колиску музичного мистецтва – чарівну та сонячну Італію. Композитори всього світу захоплюються італійською музикою. Окрім того, Італія відома активною екологічною позицією, як і уся Європа. Тому, ми сьогодні з вами долучимось до європейських традицій у сфері екології та надамо нове  життя вжитим товарам і вдихнемо у них музичну душу Італії. 

А допоможе нам з вами у наших мандрах відчути красу ритмів італійської музики російський композитор, віртуоз – Сергій Рахманінов. Подорожуючи Італією, Сергій Рахманінов захопився італійською музикою, що знайшло відображення в «Італійській польці». Вона, як і італійська пісня, дуже мелодійна та граційна.

  •      Пригадайте, як танцюють польку і чому вона має таку назву.

Перегляд відеоролика «Полька».

Полька — веселий рухливий дводольний танець. Його виконують парами з підскоками. Характер у польки легкий, грайливий. Послухайте танок ще раз і легкими рухами рук, нібито танцюючи, підкресліть пульс музики.

Слухання Сергій Рахманінов. «Італійська полька».

  •      Який настрій викликає у вас полька?
  •      Що ви уявляєте, коли слухаєте  цю музику? Який характер твору?

 Портрет композитора.

 Сергій Рахманінов зростав у музичній родині. Його дідусь був піаністом і композитором, батьки також займалися музикою. У чотирирічному віці він вже грав із дідусем у чотири руки. Коли майбутньому композиторові виповнилося дев'ять років, його зарахували до Петербурзької консерваторії.

Фізкультхвилинка «Ранок починається»

5.Проектна діяльність.

Проектування та дослідження шумових та ударних інструментів

Мета: спроектувати нові музичні інструменти за допомогою підручних матеріалів

Завдання : дослідити особливості їх звучання ( за рахунок фізичних властивостей використаних матеріалів).

  •        Організаційний етап:
    - поділ учнів на групи.
    - розподіл матеріалів та інструментів між групами
    -  інструктаж  ( за 10 хвилин кожна група має створити власні шумові або ударні музичні інструменти, пояснити природу їх звучання та придумати назву . Створення шейкеру).
    Матеріали: Металеві , пластикові пляшки. Капсули з кіндер-сюрприза. Сипучі крупи, кольоровий папір, елементи декору, скотч.

 

Оскільки наш урок проходить в рамках тижня екології та з нагоди Міжнародного Дня Землі,  ми з вами створимо музичний інструмент з використаних речей – металевих баночок з-під солодких напоїв, а ритми італійської польки вдихнуть життя в цей інструмент. Отже, знайомтесь -  музичний інструмент шейкер.

 

Відеоролик про музичний інструмент «Шейкер».

Музичний словничок.

Уда́рні музи́чні інструме́нти  музичні інструменти , звук на яких видобувається ударом (руками, паличками, молоточками і т. д.) по тілу, що стає його джерелом. Найчисленніше і найстародавніше сімейство серед усіх музичних інструментів. Іноді ударні музичні інструменти називають словом перку́сія .

Музикант, що грає на ударних інструментах називається уда́рником або перкусіоні́стом.

 

 

  •      Створення музичного інструмента -  шейкера.

Презентація та обговорення спроектованих музичних інструментів:

- побудова інструменту, спосіб звуковидобування, назва інструменту, аналіз звучання ( за рахунок фізичних властивостей обраних матеріалів)

Музична – творча діяльність.

  •     Створення музично-ритмічного супроводу за допомогою шейкеру

до «Італійської польки» Сергія Рахманінова.

 Кожен народ має свою не лише розмовну, а й музичну  мову. Вона, на відміну від розмовної, зрозуміла нам без перекладу, за її допомогою виражають певні почуття й образи.  Особливою її роблять  і музичні ритми, які наче серцебиття , допомагають музиці жити.

 

  1. Вокально- хорова робота.

Робота над диханням, звуковеденням, динамікою та темпом.

Створення ритмічного супроводу до розспівки.
 

Розучування пісні

Наша вчителька

Слова Наталія Іванова, музика Анна Олейнікова.

Знову дзвоник задзвонив, кличе всіх у клас.

Наші парти в три ряди зустрічають нас.

Поспішаємо в клас без коливань:

Розкриває свій кордон нам країна знань.

Приспів:

3 вчителькою нашою по дорозі знань

Так цікаво мандрувати з кошиком питань.

Наша вчителька все знає, ми - одна сім'я,

В душі дітям засіває мудрості зерня.

Сніг летить, а, може, дощ ллється за вікном -

З вчителькою нашою легко і тепло.

В серці кожному погляд Із-під вій -

Ніби зітканий з надії і дитячих мрій.

 

 

  1. Підведення підсумків.

На нашому уроці ми з вами долучились до відзначення Міжнародного Дня Землі. В рамках тижня екології нам вдалось замислитись над тим, яку загрозу несе довкіллю наше не обдумане та нераціональне споживання.

 З метою хоч трішки зберегти екологію  ми з вами   власноруч створили  музичний інструмент -   шейкер та втілили у нього життя за допомогою ритмічної італійської польки яку створив композитор Сергій Рахманінов..
Дізналися ,що на звучання інструменту впливають такі чинники як: розмір, фізичні властивості матеріалів( пластмаса, метал, папір), спосіб звуковидобування та власне побудова інструменту.

  • Чи сподобалося вам створювати нові музичні інструменти?
    На наступному уроці спробуємо створити ритмічний супровід на наших нових інструментах до вивчених пісень.

    C:\Users\allat\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\AD31E3F7.tmp 
doc
Додано
16 квітня
Переглядів
420
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку