Урок Музичного мистецтва
Тема: Слухаємо симфонію. Симфонічна історія. «Пісня про маму»
Мета:
• навчальна: розкрити поняття «симфонія»; навчати учнів на елементарному рівні висловлювати враження від музичних творів, виразно співати;
• розвиваюча: розвивати в учнів спостережливість, почуття ритму;
• виховна: виховувати в учнів музичний смак, зацікавленість музичними образами.
Музичний матеріал: український народний танець «Козачок», невідомий композитор (четверта частина симфонії), Ю. Михайленко «Пісня про матусю».
Тип уроку: урок введення в тему.
Обладнання: аудіо записи, нотний матеріал, ілюстрації до виконання пісні.
Хід уроку
А). музичне вітання.
Б). Оголошення теми уроку.
- Подумайте, ат скажіть, кого найбільше серед мешканців країни музики?
Музикантів? Співаків7 композиторів?
- Правильна відповідь-слухачів! Адже музика твориться саме для них? Але для того щоб стати справжнім слухачем і шанувальником музики, потрібно навчитися її слухати.
Сьогодні ми послухаємо великий музичний твір - симфонію.
Гра «Мікрофон»
Слово «симфонія» — грецького походження. Симфонія — це великий музичний твір для симфонічного оркестру, що містить чотири частини. Кожна частина звучить у різному темпі: швидкому, повільному, помірному і знову в швидкому.
Сьогодні ми познайомимось із чудовими творами. Один із них — український народний танець «Козачок». За характером він жвавий, веселий. Виконують його парами. Послухайте та поміркуйте, чому цей танець має саме таку назву.
4.Слухання українського народного танцю «Козачок»
Мелодію саме цього танцю використав невідомий композитор у симфонії в четвертій частині. Слово «симфонія» означає співзвучність. Прислухайтесь: як досконало звучать музичні інструменти, передаючи запальний характер народного танцю! Послухайте та дайте відповідь на запитання.
5. Слухання симфонії (соль мінор) невідомого композитора XIX століття (четверта частина – «Козачок»).
Вокально-хорова робота
Розучування першого куплету, виконання пісні за фразами. Виконання всіх куплетів під акомпанемент чи фонограму (-).
V. Підсумок уроку
Сьогодні ми познайомилися ще з одним жанром музики — симфонією і переконалися, що цей жанр музики здатний хвилювати почуття не тільки дорослих шанувальників музики, а й дітей.
VI.Оцінювання учнів