Урок Музичного мистецтва:"Слухаємо симфонію. Симфонічна історія. «Пісня про маму»"

Про матеріал
Мета: • навчальна: розкрити поняття «симфонія»; навчати учнів на елементарному рівні висловлювати враження від музичних творів, виразно співати; • розвиваюча: розвивати в учнів спостережливість, почуття ритму; • виховна: виховувати в учнів музичний смак, зацікавленість музичними образами.
Перегляд файлу

Урок Музичного мистецтва

Тема: Слухаємо симфонію. Симфонічна історія. «Пісня про маму»

Мета:

• навчальна: розкрити поняття «симфонія»; навчати учнів на елементарному рівні висловлювати враження від музичних творів, виразно співати;

• розвиваюча: розвивати в учнів спостережливість, почуття ритму;

• виховна: виховувати в учнів музичний смак, зацікавленість музичними образами.

Музичний матеріал: український народний танець «Козачок», невідомий композитор (четверта частина симфонії), Ю. Михайленко «Пісня про матусю».

Тип уроку: урок введення в тему.

Обладнання: аудіо записи, нотний матеріал, ілюстрації до виконання пісні.

 

Хід уроку

  1.  Організація класу.

А). музичне вітання.

Б). Оголошення теми уроку.

- Подумайте, ат скажіть, кого найбільше серед мешканців країни музики?

Музикантів? Співаків7 композиторів?

- Правильна відповідь-слухачів! Адже музика твориться саме для них? Але для того щоб стати справжнім слухачем і шанувальником музики, потрібно навчитися її слухати.

Сьогодні ми послухаємо великий музичний твір - симфонію.

  1.  Актуалізація опорних знань.

Гра «Мікрофон»

  • Згадайте, про що ми говорили на минулому уроці? (про балет).
  • Що таке «балет»? (музичний спектакль, у якому думки та почуття передаються танцем).
  • Де можна побачити балет? (в театрі опери та балету).
  • Хто виконує чоловічі ролі та жіночі? (балерини та танцівники).
  • А якого композитора ми вивчили? (П.І.Чайковського)
  • Який він написав найвідоміший балет? («Лебедине озеро»)

 

 

  1.  Подача нового матеріалу.

 

  1. Слово вчителя.
  • У музиці є багато різних жанрів. Із деякими ви вже познайомилися. Але є жанр музики, до якого звертаються майже всі композитори. Усі шанувальники музики, до яких ви також належите, знають і цінують музику цього жанру. Сьогодні я відкрию вам таємницю музики, яку називають симфонією.
  • Які почуття та настрої за своє життя переживає людина? Радість, смуток, безтурботність, щастя, тривогу, замріяність, піднесеність, гнів.
  • Як композиторові передати душевний світ людини з усіма її думками, що змінюють одна одну? Яку форму обрати йому для того, щоб передати цей світ? Саме симфонія здатна найточніше передати картини почуттів. Ось чому майже всі композитори звертаються до цього великого музичного жанру.
  • Симфонія, зазвичай є твором для оркестру.

 

  1.               Словникова робота.

Слово «симфонія» — грецького походження. Симфонія — це великий музичний твір для симфонічного оркестру, що містить чотири частини. Кожна частина звучить у різному темпі: швидкому, повільному, помірному і знову в швидкому.

  1.               Слухання музики

Сьогодні ми познайомимось із чудовими творами. Один із них — український народний танець «Козачок». За характером він жвавий, веселий. Виконують його парами. Послухайте та поміркуйте, чому цей танець має саме таку назву.

4.Слухання українського народного танцю «Козачок»

Мелодію саме цього танцю використав невідомий композитор у симфонії в четвертій частині. Слово «симфонія» означає співзвучність. Прислухайтесь: як досконало звучать музичні інструменти, передаючи запальний характер народного танцю! Послухайте та дайте відповідь на запитання.

  • Чи змінилася музика народного танцю у виконанні симфонічного оркестру?
  • Який настрій викликає ця музика?
  • Що можна робити під цю музику?
  • Чому цей танець так називається?
  • Пригадайте, які ще народні українські танці ви ще знаєте?

5. Слухання симфонії (соль мінор) невідомого композитора XIX століття (четверта частина – «Козачок»).

  • Мелодію якого танцю використав автор у своїй симфонії?
  • Як змінилась музика народного танцю у виконанні симфонічного оркестру?
  • Звучання яких інструментів ви почули?

 

  1.               Фізкультхвилинка.
  1.  Закріплення теми

Вокально-хорова робота

  1.               Показ пісні вчителем (+)

 

  • Послухайте пісню, та зверніть увагу на образний зміст, поміркуйте над характером твору.
  • Скажіть, як саме ми можемо віддячити своїй мамі за її любов і турботу?
  1.               Розучування пісні «Пісня про матусю» Ю. Михайленка.

 

Розучування першого куплету, виконання пісні за фразами. Виконання всіх куплетів під акомпанемент чи фонограму (-).

 

V. Підсумок уроку

  •  Що означає слово симфонія?
  •  Мелодію якого танцю використав композитор у симфонії?
  •  Як змінилася музика у виконанні симфонічного оркестру?

Сьогодні ми познайомилися ще з одним жанром музики — симфонією і переконалися, що цей жанр музики здатний хвилювати почуття не тільки дорослих шанувальників музики, а й дітей.

VI.Оцінювання учнів

 

 

docx
Додано
19 квітня 2019
Переглядів
1112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку