Фразеологізми. Урок узагальнення й систематизації знань

Про матеріал
Повторити, закріпити, узагальнити і систематизувати знання, уміння і навички з теми; підвищити інтерес до предмета, активізувати діяльність учнів, стимулювати різні види спілкування, розвивати мовлення; виховувати всебічно розвинену особистість.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Фразеологізми Урок узагальнення й систематизації знань. Підготувала: вчитель Криворізької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 74 Семенова Валентина Миколаївна

Номер слайду 2

1. Перепишіть, замінюючи виділені слова фразеологізмами з довідки. Якими членами речення є стійкі вирази?Тимко і Сава домовилися, що зовсім рано підуть вудити рибу. Тимко і Сава – нерозлучні друзі: один в одного були весь час. Тимко був не тільки говорун, а й усе міг зробити. Довідка: днювали і ночували; до схід сонця; майстер на всі руки.

Номер слайду 3

2.  Диктант з коментуванням.         Знайти фразеологізми, визначити, якими членами речення вони виступають, підкреслити їх. Брати жили, як –то кажуть, душа в душу. Йому вже минуло двадцять шість років, а він не міг собі знайти дівчину до душі. Романові вдома в перший раз довелося покуштувати березової каші…З ним панькались, дивились крізь пальці на його витівки.

Номер слайду 4

3. Пошукова робота. Виписати фразеологізми, пояснити їх значення.1. Батько зв’язав свою долю з простим народом. Його рожеві мрії з часом розвіялись , але він не залишав більше села.2. А плітки цієї самодіяльної агенції, навіть найбезглуздіші, на жаль, ще сприймаються легковірним людом за чисту монету. 3. Хіба Лук’ян лежить, він же вміє та й любить працювати до сьомого поту. 4. З біблійної легенди відомо: Бог прокляв Адама і Єву за гріхопадіння і прогнав з раю на грішну землю, суворо сказавши, що будуть вони здобувати гіркий хліб у поті чола свого…

Номер слайду 5

4. Гра «Третій зайвий» Знайти і підкреслити зайве словосполучення. Ніде голці впасти; ніде курці клюнути; клювати носом. Покласти на обидві лопатки; поставити на ноги; брати гору. Скуштував ,по чім ківш лиха; був на коні й під конем;що з воза впало, те й пропало. Знає, де раки зимують; ніколи й вгору глянути; верчусь, як білка в колесі. Чесати язика; прикусити язика; точити баляси.

Номер слайду 6

5. Завдання з «секретом»:  Записати подані фразеологізми за лексичним значенням  у такому порядку:1. Робити щось надзвичайне, несподіване; 2.говорити все відверто;  3.наслідок удару по голові; 4.набути великого досвіду;5.продовжити чиїсь традиції; 6.про громаду, яка не може справитись з одним;7.говорити щось недоречне, нерозумне; 8.мати до різних людей однаковий підхід;9.говорити пусту річ; 10.проганяти когось; 11. Щось безслідно зникло. Однією міркою міряти; аж іскри з очей посипалися ; фокуси викидати; з’їсти собаку;гонити ахінеї; різати правду - матінку; естафету прийняти; іди на чотири вітри; ляпати язиком; як у воду впало;  один вовк ганяє овечий полк.   Ключ: з перших букв прочитаєте як називається розділ науки про мову, яку ми вивчили.

Номер слайду 7

Домашнє завдання: Підготуватися до контрольної роботи: Опрацювати матеріал підручника на сторінці 68 рубрика «Хочу і можу! Знаю і розповідаю!»Виконати тестhttps://learningapps.org/view6573283 Дякую за увагу!!!Бажаю успіхів!!!Бережіть себе!Вивчайте, любіть свою рідну мову!!!

pptx
Додано
8 листопада 2020
Переглядів
940
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку