Урок "Прикметник як частина мови"

Про матеріал
Урок вивчення нового матеріалу у 6 класі. Учні повторюють вивчене про прикметник як частину мови, а також поглиблюють знання
Перегляд файлу

ТЕМА: Прикметник як частина мови

Мета: повторити відоме учням про прикметник як частину мови, удосконалювати вміння відрізняти прикметники від інших частин мови, визначати морфологічні ознаки та синтаксичну роль; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до народної творчості

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

ХІД УРОКУ:

І. Мотивація навчальної діяльності

1. Казка «Зайчикове речення»

2. Бесіда.

   - Яке речення Вам сподобалось найбільше?

   - Чому?

   - Яку частину мови викреслив зайчик?

   - Чого надають прикметники мовленню?

ІІ. Оголошення теми й мети уроку

Вивчення нового матеріалу:

Розповідь учителя;

Робота з підручником.

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу

Гра «Хто швидше» (утворити прикметники, скласти 3 реченні).

Хитрість –

Добро –

Червоніє –

Холод –

Дзвенить –

Далеко –

Спокійно –

Лимон –

Зелень –

Мир –

Гра з сигнальними картками.

Тихий, тиша, тихо, ніжність, ніжний, смуток, смутний, засумувати, журба, журливий, радісний, радість, радіти.

Творче завдання (дібрати прикметники).

Листя, хата, квіти, мова. Калина, небо, вітер. день, край, повітря.

Робота в парах (вставити прикметники, визначити рід, число, відмінок).

Фізкультхвилинка.

Вправа з підручника.

Утворити словосполучення прикметник+ іменник, визначити головне і залежне слова.

Полиця для книжок

Дорога в лісі

Будівля з цегли

Іграшка з дерева

Вибірковий диктант (виписати прикметники – синоніми до невеселий).

Смутний. великий, засмучений, велетенський, сонний, журливий, чималий, безрадісний, сумний, величезний, мізерний.

Пояснювальний диктант (синтаксична роль)

Українська народна пісня…Вона виросла на чорному хлібі історії. У чорних азовах гинули її геніальні творці.

IV. Підсумок уроку

Я пам’ятаю…

V. Домашнє завдання

 

 

 

 

 

ЗАЙЧИКОВЕ  РЕЧЕННЯ

     Учителька загадала скласти вдома речення. Зайчик склав гарне речення, аж йому самому сподобалося: «Тепле сонечко поволі викочувалося із – за темного лісу».

     Якраз надлетів горобець. Зайчик не втримався й прочитав йому своє речення. Той подумав і цвірінькнув:

А навіщо казати, що сонце тепле? Це й так усім ясно.

Зайчик викреслив слово «тепле».

Неподалік на дубі сиділа сова. Вона все чула й теж зробила зауваження:

Сонце не може сходити ні швидше, ні повільніше. Воно піднімається з такою швидкістю, з якою обертається земля.

 

Зайчик викреслив слово «поволі».

Навпроти на вершечку високої сосни сиділа ворона. І вона каркнула:

А де тут на обрії темний ліс? Я не бачу.

Зайчик викреслив і слова «із – за темного лісу». Залишилось тільки «Сонечко викочувалось». Зайчик прочитав це. І йому стало сумно.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОБОТА В ПАРАХ

 

Як весною ……………….  ласка

Гнала геть ……………… сни,

Івасеві чулась казка

В ……………шелесті весни.

 

Вітерець легенько віяв,

Чулись крики………….. зграй,

А Івась сидів і мріяв

Про ……..     ……….. край.

 

Де цвітуть ………. Рожі,

Де нема ні зим, ні хмар,

А одна на іншу  ………..

Ходять весни,………….  чар.

ДОВІДКА: теплий, зимовий, тихий, птичий, південний, теплий, чудовий, схожий, повний.

 

docx
Додано
12 листопада 2020
Переглядів
388
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку