Фронтальна робота « Хімічний зв‘язок. Будова речовини»

Про матеріал
Фронтальна робота модулю «Хімічний зв‘язок. Будова атому» містить завдання для опрацювання основних понять, знань з теми та формування навиків застосування знань, уміння знаходити взаємозв‘язки між хімічним зв‘язком , будовою та властивостями речовин. Роботу можна застосовувати для навчання учнів 8 та 11 класів та під час підготовки до зовнішнього тестування.
Перегляд файлу

2023-12-14 10:08:27.9710002023-12-14 10:02:18.046000

Фронтальна робота. Тема: «Хімічний зв‘язок. Будова речовини»

1.1Допишіть  фрази:

Стабільний  стан атому– це ….

Атоми металів  віддають електронии перетворюючись  в …

Атоми неметалів приймають електрони та перетворюються  в …

Катіони відрізняються від атомів тим,що …    Аніони - це…….

Електрнегативність - це…Хімічний зв’язок-це …

Йонний зв‘язок-це …. Утворюється між    

Ковалентний полярний зв‘язок- це…   Утворюється між                

Ковалентний неполярний за‘язок – це.. .   Утворюється  між ….

Водневий зв‘язок - це …   Металевий зв‘язок  - це…

Для  простих речовин  характерні   типи  зв‘язків…

Кристалічні гратки- це… Розрізняють кристалічні гратки …

Речовини з молекулярними гратками проявляють фізичні властивості …

Речовини з йонними гратками проявляють властивості …

Речовини з молекулярними гратками проявляють властивості …

Ступінь окиснення-це …

Вищий  ступінь  окиснення визначаться ….Низчий ступінь окиснення дорівнює….

Ступінь окиснення  атомів у  простих речовинах  дорівнює …

Постійний ступінь окиснення в речовинах проявляють …

Змінний ступінь окиснення  атомів можна знайти,застосовуючи правило …

Окисно-відновні реакції- це …

2.1 Завчіть основні поняття п1.1  з теми в інтерактивному ресурсі

https://quizlet.com/863509045/%D0%A5%D1%96%D0%BC%D1%96%D1%8F-%D0%A5%D1%96%D0%BC%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9-%D0%B7%D0%B2%D1%8F%D0%B7%D0%BE%D0%BA-%D0%91%D1%83%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B0-%D1%80%D0%B5%D1%87%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8-flash-cards/?i=phb2o&x=1jqY

2.2 Використовуючи блок та Періодичну систему,заповніть пропуски в блоці 

    п. 1.3, 1.4, 1.6 

2.3  Впишіть  приклади речовин в  пункт 2.8

2.4  В п.4.13 обведіть загальні  пари електронів та укажіть  кількість

   ектронів на зовнішньому рівні в кожному із атомів. 

2.5 Застосовуючи п.4.12, запропонуйте схеми  перекриття електронних 

   хмар у  речовинах  п.4.15    

2.6 Впишіть в п.7.20 приклади  речовин.

2.7 За п.9.25 та Періодичною системой, розставте вищі та низчі  ступені

    окиснення  елементів  п.9.25

2.8 Застосовуючи Періодичну систему, в п. 9.26 впишіть элементи IA, IIA груп  

    з постійними   валентностями.

2.9 Застосовуючи п.9.27, укажіть яка із реакцій належить до окисно- відновних.

3.10Укажіть кількість електронів,які може віддати атом кальцію:а)8; б)2; в) 4; г)5.

3.11 Укажіть елемент,атоми якого перетворюються  в  катіони:

3.16 Укажіть речовини  з йонним зв‘язком: а)НF; б) BaS; в)CO; г)MgO. 

3.17 Укажіть речовини з ковалентним полярним  зв‘язком:

     а)O2;  б)NaNO3; в)NH3; г)SO3;  д)Ca(OH)2; е)I2;  ж)H2O;  з)HI.

3.18 Укажіть ряд, в якому вказано речовини з ковалентним неполярним зв‘язком:

   а) LiOH, Cl2, HCl; б)Na,  KH,  SO2;   в)CH4, BaO,  ZnS;  г)С, S,  Br2.

3.19 Укажіть елементи, які проявляють вищий ступінь окиснення (+2):

         А)Na; б)O; В)Mg; г) Ca.

3.20 Укажіть елемент, що  проявляє низчий ступінь окиснення  (-2): 

     а)S; б)N; в)K; г)Ba.

3.21Установіть відповідність  між  елементом та вищим ступенем окиснення: 

   А)Se            1)+2  4)+5

   Б)P             2)+7

   В)Ba            3)+6

4.22Укажіть речовини з йонним зв‘язком та напишіть  схеми іх  утворення:

      а) LiF;  б)H2O; в)H2SO4; г)Ca3N2.

4.23 Застосовуючи таблицю «Електронегативність елементів» або Періодичну  

    систему розмістіть речовини в порядку зростання полярності зв‘язку:

    а)СH4; б)SiH4; в)NH3;  г)HCl. 

    Над кожним елементом укажіть частково позитивний та негативний заряди.

 4.24 Установіть відповідність між класом речовини та  типом зв‘язку:

     А)Прості речовини  неметали     1)Ковалентний полярний               

     Б)Основні оксиди                2)Ковалентний неполярний

     В)Кислоти.                      3)Йонний.           4)Металевий

4.25  Визначте ступені окиснення атомів у речовинах : Cl2,  CuO, Cu2O,   Cu,

      H2CO3, H2SiO3,  Mg,  F2O,  H2O2,  P,  S, MgBr2, Al(NO3)3,  Fe(NO3)3.

4.26 Установіть   відповідність  між   формулою речовини та ступенем

    окиснення  нітрогену  в ній:

     А)N2O5              1)-3        4)+5

     Б)NaNO2             2)0

     В)N2                3)+3

4.27 Схарактеризуйте за  планом  утворення молекул:  HBr,  Br2. 

4.28 Схарактеризуйте за планом утворення молекул:  H2S,  NH3.

5.29 Напишшіть електронні формули  речовин:  KBr,  HI,  SO2, ZnO,  BaS.

5. 30 Напишіть електронні та графічні формули речовин: SO2,  F2, CO, H2O, PH3.

5. 31 Установіть відповідність  між  речовинами та типом гратки:

       А)С                 1)Атомна               4)Металева

       Б) CaSO4            2)Молекулярна

       В) Сl2              3)Йонна

5. 32 Розставте ступені окиснення та складіть графічні формули кислот:

          HNO3  та   H2SO4

 

6*.33 Напишіть електронні та графічні формули речовин: CO2,   CH4, CO.

6*.34  Укажіть окисно -відновні реакції:

       а)Al + HCl→AlCl3 +H2      б)SO2 +H2O→H2SO4

6.35 Поясніть чому вода за н. у.  знаходиться в рідкому агрегатному стані.

6. 36 Порівняте температури плавлення речовин у парах. Укажіть чинник, що

    зумовлює різну температуру плавлення речовин у парах:

    а)NaCl  та C12H22O11(цукор) ;  б) S та  C (алмаз).      

6.37 Заповніть таблицю.

 

Речовини

Тип хімічного

зв‘язку

Тип кристалічної

гратки

Сили взаємодіі

Фізичні

властивості

NaCl

 

 

 

 

H2О

 

 

 

 

І2

 

 

 

 

Al

 

 

 

 

 

7.38 Дослідіть взаємозв’язок між будовою, фізичними властивостями та застосуванням однієї із речовин, яку використовують  в одній із сфер людської діяльності, що вас цікавить, створіть презентацію та ознайомте своїх однокласників з даною речовиною.

docx
Додано
14 грудня 2023
Переглядів
84
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку